Skip to main content

Mijn Tv blijft de foutcode 843 weergeven. Diverse malen alle stappen doorlopen welke KPN aangeeft. Tot op heden niet gelukt de foutcode op te lossen. Wanneer ik een directe kabel vanuit de experiabox naar mijn tv ontvanger leg is het wel opgelost. Het is dus duidelijk dat het probleem in de DVS zit. Gezien de lange wachttijden met KPN ga ik het hier proberen. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? 

Omdat er heel erg veel storing op het 230 volt netwerk zit, werken de DVS niet meer zo goed als vroeger.

Een vaste UTP kabel is altijd het beste.


Is het nog een oude DVS set? Type 200 / MT 2360. Dan is deze echt niet meer geschikt.

De DVS 200 is niet meer aan te bevelen

 


Hoi @Joey076, welkom bij ons op het forum. Foutcode 843 geeft aan dat de tv-ontvanger geen verbinding krijgt met het modem, dat kan inderdaad betekenen dat de DVS een aandeel hebben daarin. Dat het met een directe kabel wel werkt wijst ook die kant op. 

 

Hoe zijn de DVS precies aangesloten? Op onze site hebben we stappen die aangeven hoe ze het beste kunnen worden aangesloten: storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen.


Foutcode 843 + glasvezel : om dit te verhelpen moet je de tv ontvanger direct op een super wifi aansluiten met een ethernetkabel. De tv ontvanger moet wel de laatste software update gehad hebben.

Een DVS helpt echt niet !


Foutcode 843 + glasvezel : om dit te verhelpen moet je de tv ontvanger direct op een super wifi aansluiten met een ethernetkabel. De tv ontvanger moet wel de laatste software update gehad hebben.

Een DVS helpt echt niet !

 

Een DVS moet je zo niet gebruiken.

Verbruiken veel energie en door de verstoring op het 230 volt netwerk werkt IPTV niet goed via een DVS.

 

Zie dit schema:

 

 


Heel duidelijk!

Eerste 2 helpdesk medewerkers adviseerden eerst DVS, en laatste medewerker wist dat dit niet OK was.

Bovenstaand (3+6) is dus wat ik heb aangesloten op Experia 12 en wel werkt!

Dank & grt

 


Foutcode 843 + glasvezel : om dit te verhelpen moet je de tv ontvanger direct op een super wifi aansluiten met een ethernetkabel. De tv ontvanger moet wel de laatste software update gehad hebben.

Een DVS helpt echt niet !

Dat is echt nonsens. Hier ook dvs650 en glasvezel. Werkt prima. 

Als het niet werkt dan is er een probleem met de dvs en niet met de glasvezel ofzo. Dan zijn ze niet gekoppeld of kunnen ze elkaar niet vinden. Als ze goed werken dan branden bij allebei de 3 lampjes mit het aangesloten apparaat ook aan staat. 


Waren wel gekoppeld en konden elkaar waarschijnlijk niet vinden. TV ontvanger gloednieuw!

Wekt nu wel, zonder DVS