Skip to main content

Vandaag zou mijn KPN-abonnement ingaan.

Bij de eerste installatie kwam vrijwel direct de foutcode DB 307, waarover al meer te lezen is. 

Heb inmiddels al ruim een uur met een KPN medewerker aan de telefoon gezeten, maar ook zij wisten geen oplossing. Alles was goed aangesloten. Resetten, opnieuw installeren, alle kabels overal weer afhalen een weer beginnen. KPN Box 12 eerst  een half uur alleen aan laten staan (op advies van de medewerker), maar tot op heden géén televisie ;-(

De wifi werkt dan weer wél. Internet via '’de draad'’ niet. Het netwerk wordt wel gevonden, maar er staat bij vermeld: geen internet….

Een monteur is pas op 7 december beschikbaar. Wie heeft tips?

Welkom op het forum @AlettaMadonna! Om het best met je mee te kunnen kijken zou ik je willen vragen je profiel in te vullen en hier een seintje geven als dat is gebeurd. Ik wil eerlijk zijn dat de kans groot is dat alsnog de monteur nodig zal zijn om de verbinding tot stand te brengen maar ik kan altijd voor je kijken of een manier zie om het alsnog nu werkend te krijgen. 


Beste Bram,

Ik heb zojuist mijn profiel aangevuld met alle gegevens.


We zijn inmiddels 4 dagen verder, is de situatie nog steeds zoals in je startpost? U heeft internet via WiFi? Maar geen internet via de kabel? Dat kan eigenlijk helemaal niet. Wat doen de lampjes op de KPN Box? 


Beste Nick, Vandaag niet getest. Druk op het werk…. (zorg).

Morgen ga ik het nogmaals proberen. Ik had inderdaad wel wifi. Op de KPN Box stond het internet lampje te knipperen. Als ik een tussen mijn PC ende box een utp-kabel aansluit, dan kan ik op mijn PC zien, dat er inderdaad wél een netwerk is, maar zónder internet.


@AlettaMadonna ik heb het voor je nagekeken. Mijn eerste vermoeden was helaas wel juist. De monteur zal er moeten komen om het probleem op te lossen. De verbindingen die je ziet, zoals de wifi, zijn functies van het modem die ook kunnen draaien zonder dat het modem internet ontvangt. Hierbij is het dan zo dat de wifi inderdaad aan staat zonder dat er met die wifi verbinding naar het internet toe kan worden gegaan. 


Beste Bram, het klopt wat je zegt. Heb inmiddels alles nogmaals geprobeerd met (uiteraard) hetzelfde) resultaat). Het modem ontvangt gewoon geen internet en dan houdt het al snel op.

Het is nu wachten op de monteur. Bedankt voor het meedenken!


Maar natuurlijk! Wel alvast veel plezier met de diensten!


Vandaag is de monteur geweest. Blijkt dat er ergens een breuk o.i.d. in de kabel zit. Op 29 meter van ons huisje. Nu hebben we een probleem. Ons huisje staat op een recreatiepark en de beheerder ziet het begrijpelijkerwijs toch wat moeilijk om te lagen graven. Dat snappen wij ook.

Kan KPN ook niet via de coax worden aangesloten?


@AlettaMadonna een aansluiting op de coax kunnen we helaas niet verzorgen. Wel kunnen we natuurlijk het proces opstarten om de kabel te repareren. Ik snap de terughoudendheid van de beheerder maar het moet ook voor het park toch fijner zijn als alle diensten voor iedereen gewoon werken.


Hoi Bram,

Het is al even geleden, maar op de camping ligt al een ander netwerk via een soort '’camping'’ provider via coax. Dus er zijn wel alle diensten, maar beperkt, wat ook logisch is.

En er zijn plannen voor glasvezel.

Ben momenteel met jullie klantenservice aan het bellen, om te vragen of wij maandelijkse korting kunnen krijgen, omdat we nu (via de camping) wél inloggen op KPN iTV, en dat graag willen blijven doen.

Het zal mij benieuwen……