Van de 2 TV ontvangers die ik ooit bij het afsluiten heb gekregen heb ik er maar eentje in gebruik. De andere TV ontvanger ligt inmiddels al meer dan ruim 5 jaar, kan ook nog langer geleden zijn, ongebruikt in de doos.
Ik heb nu een 2e TV. Helaas geeft de 2e TV ontvanger foutcode F12.
Er is makkelijk te vinden dat dit netwerk verbindingsproblemen zijn maar dat lijkt toch niet het echte probleem. Als ik de 2e TV ontvanger op de 1e TV met dezelfde kabels van de 1e TV ontvanger aansluit geeft die nog steeds dezelfde fout. Als ik de 1e ontvanger op de 2e TV aansluit met de kabels van de 2e TV dan werkt alles prima.
Experiabox en TV ontvanger al gereset. In het software menu van de 2e TV ontvanger al “software verwijderen” en “terug naar fabrieksinstellingen” geselecteerd. Het maakt allemaal geen verschil.
Nu heb ik inmiddels gelezen op het forum dat TV ontvangers die voor lange tijd niet worden gebruikt inactief worden gemaakt met als resultaat de foutcode F12.
De oplossing hiervoor is een nieuwe decoder die weer aan het abonnement is gekoppeld.
Of is er nog iets anders dat geprobeerd kan worden om mijn 2e TV ontvanger weer actief te maken?