Skip to main content

Van de 2 TV ontvangers die ik ooit bij het afsluiten heb gekregen heb ik er maar eentje in gebruik. De andere TV ontvanger ligt inmiddels al meer dan ruim 5 jaar, kan ook nog langer geleden zijn,  ongebruikt in de doos.

Ik heb nu een 2e TV. Helaas geeft de 2e TV ontvanger foutcode F12.

Er is makkelijk te vinden dat dit netwerk verbindingsproblemen zijn maar dat lijkt toch niet het echte probleem. Als ik de 2e TV ontvanger op de 1e TV met dezelfde kabels van de 1e TV ontvanger aansluit geeft die nog steeds dezelfde fout. Als ik de 1e ontvanger op de 2e TV aansluit met de kabels van de 2e TV dan werkt alles prima.

Experiabox en TV ontvanger al gereset. In het software menu van de 2e TV ontvanger al “software verwijderen” en “terug naar fabrieksinstellingen” geselecteerd. Het maakt allemaal geen verschil.

Nu heb ik inmiddels gelezen op het forum dat TV ontvangers die voor lange tijd niet worden gebruikt inactief worden gemaakt met als resultaat de foutcode F12.

De oplossing hiervoor is een nieuwe decoder die weer aan het abonnement is gekoppeld.

Of is er nog iets anders dat geprobeerd kan worden om mijn 2e TV ontvanger weer actief te maken?

Welke ontvangers heb je?

Bepaalde typen kan je omruilen voor nieuwere modellen.

 

Ik kan deze foutcode niet vinden op www.kpn.com 

Kan je hem wel resetten? zie hier, je hebt 2 opties, een snelle en een volledige, de tweede optie volledig inclusief software zou ik in dit geval kiezen. 


Wat ik nog niet had vermeld is dat het om twee stokoude Motorola's type VIP1853 gaat. En ja, deze kunnen, begrijp ik inmiddels, gratis worden omgeruild voor een nieuwer model. Bij het doorlopen van de stappen van de omruilwissel wordt er echter maar een TV ontvanger weergegeven. Diegene die ik nu actief gebruik. De andere TV ontvanger bestaat niet meer in het systeem. Hoe krijg ik die andere TV ontvanger ook omgeruild of weer actief in het systeem, zodat ik ook voor deze ontvanger een wissel kan uitvoeren.


Je hebt 3 opties:

Wacht op een moderator op dit forum.

Bel de klantenservice. 0800 0402

Of open een chat met de klantenservice.  (scrol in de link na beneden).


Hi @TomvdV,door de drukte op het forum, komen we nu pas aan jouw topic toe, excuus voor de late reactie!

Heb je hier inmiddels via een andere weg contact over gehad en is het omruilen gelukt? Of kan je mijn hulp hier nog bij gebruiken?

Zou je in het laatste geval je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Hi @TomvdV,door de drukte op het forum, komen we nu pas aan jouw topic toe, excuus voor de late reactie!

Heb je hier inmiddels via een andere weg contact over gehad en is het omruilen gelukt? Of kan je mijn hulp hier nog bij gebruiken?

Zou je in het laatste geval je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Hallo Maja,

Motorola TV ontvanger 1 zit inmiddels in het proces on te worden omgeruild. Daarvoor heb ik de omwisseltool kunnen gebruiken.

Motorola TV ontvanger 2 moet nog worden omgeruild. Deze ga ik weer gebruiken, maar is inmiddels al jaren inactief en wordt door de omwisseltool niet opgepikt. Hiervoor is wellicht een andere procedure beschikbaar, zodat ook deze ontvanger omgeruild kan worden.

Mijn profiel heb ik aangevuld met relevante gegevens.


Bedankt, ik heb nu ook een omruiling voor de 2e in gang gezet!

Je kunt hem omruilen vanaf morgen 29 juli na 14:30 uur, bij de Hoogvliet aan de Ridderhof 47  in Alphen a/d Rijn

Je mag het retourartikel (inclusief stroomadapter) in een doos verpakken, en inleveren bij het servicepunt, om de nieuwe weer mee te krijgen is het van belang dat je een geldig legitimatiebewijs van de contractant kunt tonen.
Je mag het kastje in een doos naar keuze verpakken, en het ordernummer
4084921 op de doos schrijven, met watervaste stift of pen. Daarnaast mag je het volgende adres op de doos zetten:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Je krijgt een sms van de vervoerder als het pakketje voor je klaar ligt🙂

 


Bedankt, ik heb nu ook een omruiling voor de 2e in gang gezet!

Je kunt hem omruilen vanaf morgen 29 juli na 14:30 uur, bij de Hoogvliet aan de Ridderhof 47  in Alphen a/d Rijn

Je mag het retourartikel (inclusief stroomadapter) in een doos verpakken, en inleveren bij het servicepunt, om de nieuwe weer mee te krijgen is het van belang dat je een geldig legitimatiebewijs van de contractant kunt tonen.
Je mag het kastje in een doos naar keuze verpakken, en het ordernummer
4084921 op de doos schrijven, met watervaste stift of pen. Daarnaast mag je het volgende adres op de doos zetten:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Je krijgt een sms van de vervoerder als het pakketje voor je klaar ligt🙂

 

Hoi Maja,

OK. Bedankt. Ik zal de berichtgeving van de vervoerder afwachten.

 


Graag gedaan, laat je weten of je na het aansluiten van de nieuwe ontvangers, ook beide goed kunt gebruiken? 


Hi @TomvdV, hoe staat het er nu voor met de tv-ontvangers? Voor zover ik kan zien, is er nu 1 aangesloten. Klopt dat? Of is mijn systeem nog niet helemaal wakker en heb je de 2e ook in gebruik?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Hoi Maja,

Beide tv ontvangers zijn inmiddels aangesloten en werken.

Bedankt voor de hulp.

 

 


@TomvdV Hoi Tom, Maja is vrij, daarom reageer ik in jouw topic. Fijn dat je laat weten dat de tv-ontvangers nu goed werken en alles is gelukt. Namens haar graag gedaan, en je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen :slight_smile: