Skip to main content

Ik krijg bijna dagelijks code F303 bij aanzetten TV. Media box is met de kabel aangesloten op de router (Experia V10). 

Wat kan ik hieraan doen?

Zit er een draadloze verbindingsset tussen als onderstaande foto?

Verbindingsset via stopcontact

Controleer de verbinding tussen de TV ontvanger en de Experiabox. Zitten de stekkers nog goed in de apparaten?

KPN FAQ: foutcode 303 controleren.


En indien mogelijk kan je beter vaste kabels trekken, coax kabel kan je door een UTP kabel vervangen. 

Heb je minder storing en het scheelt nog energie ook.

Maar misschien heb je al vaste UTP kabels. 


Er zit geen draadloze verbindingsset tussen de media set en de Experia router maar een vaste UTP kabel. 

 

Signaal komt nog wel binnen via Coax en wordt via Asherbridge kastje omzet. Zou dat het probleem geven?


Signaal van KPN komt niet via Coax, maar via Koper of glasvezel binnen via de Koper of glasvezel decoder en daarna na de Experia Box en voor TV daarna met UTP na de TV decoder.

Ik begrijp niet wat u bedoelt met ‘signaal komt wel binnen via Coax” 

En wat verstaat u onder “media Box”? 

 

Foutcode van KPN 303 betekenis, zie hier.

Wil je kijken of de UTP kabel goed is na de Experia Box? 

Heb je wel Wifi en internet? 


Ik denk dat ik het heb opgelost. Destijds had ik geen UTP kabel naar de woonkamer. Monteur heeft destijds (aangezien er wel een Coax aansluiting in de woonkamer zit) dit signaal via de coax geleid en via een kastje weer omgezet naar UTP.

 

Nu ik een vaste UTP kabel heb liggen heb ik dit er tussen uit gehaald en is het signaal veel sterker en stabieler.

 

 


Helemaal top en mooi opgelost.


Reageer