Skip to main content

 

Hadden wij ook gisteren (met de ontvanger bedoeld KPN de SetTopBox waarop de TV is aangesloten) dat ding gewoon even aan en uitzetten. 

KPN bedoelt met het modem de router (Experiabox), Als het niet met de Set Top Box lukt kan je altijd die ook nog even aan en uitzetten.

De stabiliteit van de KPN software ligt heel laag, het meest gegeven antwoord hier om iets te verhelpen heet met een duur woord resetten. Maar ze bedoelen gewoon aan en uit zetten :rofl:

Je denkt waarschijnlijk hoe kan ik controleren of die “modem” goed is aangesloten. Kan niet (is trouwens een klein ingebouwd ding in de router) als je geen monteur laat langskomen. Maar als je een apparaat aan en uitzet wordt bij de meeste apparaten de software opnieuw geladen ook bij KPN. 


Hallo @Annigje52 Welkom hier! Ik sluit me bij CorL aan dat bij dit soort meldingen de eerste en beste beproefde optie is om de ontvanger inderdaad te resetten. Bij stap 2 op deze pagina lees je wat je moet doen, voor het geval je het nog niet hebt gedaan: er zijn paar stappen die je naast het aan- en uitzetten wilt uitvoeren. Ik denk overigens dat met de lage stabiliteit van onze software echt wel meevalt, maar er kan nu eenmaal ergens een ‘bitje of byteje scheef komen te staan'. Een reset is simpelweg één van de standaardzaken die vaak helpen om alles weer op orde te krijgen. 


 Ik denk overigens dat met de lage stabiliteit van onze software echt wel meevalt, maar er kan nu eenmaal ergens een ‘bitje of byteje scheef komen te staan'. Een reset is simpelweg één van de standaardzaken die vaak helpen om alles weer op orde te krijgen. 

Hallo Bart,

Het is ook een beproefde methode bij auto’s. Ik weet niet of jij auto rijdt, maar hoe vaak doe jij dat per maand bij je auto (accu kabel los, accu kabel vast)?  :joy:

En echt dat verhaal van bitjes die scheef komen te staan is van voor 1970, toen werd beginnende operators nog wel eens gevraagd om de gevallen bitjes vanachter de computer op te zoeken. 

Anno 2020 kan dit echt niet meer zelfs niet in het kleinste apparaatje. Ze hebben allemaal redundancy checking. Dit soort fouten is echt software. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cyclic_redundancy_check

:rofl:

 


Reageer