Skip to main content
Vraag

Foutcode KBX-APK-3042 en instabiel signaal tijdens uitzendingen

• March 4, 2026
  • 6 reacties
  • 41 keer bekeken

Met te grote regelmatig *zodat het heelĀ irritant wordt) verschijnt in beeld "server probleem, er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw" (!!!!) en dan foutcode (kbx-apk-3042/Toten not found).

Nou dan zit je zoals vorige week de Olympische spelen te kijken en dan is het opeens over en uit. Het grote Goddelijke KPN dat niet eens een klantenservice heeft direct écht helpt maar wél elke maand bijna 60,- opstrijkt, bbbbbrrrrr !

En nu weer vanavond, wat een narigheid en als klant kan je géén kant op, je staat gewoon voor Jan Lul naar wéér een zwart scherm te kijken !

Toch naar weer heelĀ snel naar andere provider verkassen, ik ervaar dit als ordinaire oplichting.Ā Levering van een dergelijk instabielĀ  signaal, geen of nauwelijks als je een uurtje aan de tel. klantebdiebst wilt hangen) en daar ook nog eens bijna 60,- per maand voor vragen is heel verdacht, neigt naar het leveren van eenĀ wanprestatie !

Ā 

6 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@fokker, zo'n foutmelding is tijdens het kijken vervelend natuurlijk, dat hoort niet te gebeuren. Heb je daarvoor al iets geprobeerd, of nog niet? Op onze website hebben we een aantal tips voor deze foutmelding:Ā Foutcode kbx-apk-3042 KPN TV oplossen.

Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen over de situatie, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Waarom denk je overigens dat we geen klantenservice hebben? Die hebben we weldegelijk, je kunt ze bellen of via onze site een terugbelafspraak maken. Dat laatste is het makkelijkste en kan er direct met je meegekeken worden.

• Auteur
  • Helper
  • March 7, 2026

"Meekijken"Ā  met een klantenservice tel. ?

Dan is het probleem al weer uren oud en opgelost, n.l. altijdĀ storing 's avonds.

En die klantenservice, heeft u een half uurtje de tijd om die deuntjes aan te moeten horen en dat alle medewerkers nog steeds bezet zikn en als je dan eindelijk iemand aan de lijn hebt moet er doorverbonden worden,  wéér 10 min. verder en opeens..... de verbinding is verbroken !!

Ā 

• Auteur
  • Helper
  • March 7, 2026

En dan nig wat, die foutcode" lossen we voor je op" als ik op de link klik. Verificatie viaĀ smsĀ  Ā krijg ik.4 (!!!) codes, geen van allen woorden geaccepteerd !!!

KPN anno 2926Ā  we zitten bijna op Mars en ik kan niet eens normaal inloggen, wat een amateuristisch gedoe. En wie helpt me van.KPN ? Niemand,Ā  Ā u stuurt me een berichtje waar ik niets mee kan, ook weer geen oplossing dus.

En ik ala klantĀ blijf weer zweven, geen.oplossing, de irritatieĀ neemt alleen maar toe, dat heet dan klantvriendelijkheid en klantenbinding....!

Ā 

Jasper van KPN
Moderator

Ik probeer met je mee te denken ​@fokker, maar als ik zei weet ik alleen wat jij uitlegt. Meer dan dat je de foutmelding krijgt weten we nog niet, geen informatie over hoe het is aangesloten en dergelijke. Door je nieuwe berichten begrijp ik dat de melding zelf weer verdwijnt? Of doe je daar iets voor? Als je graag wilt dat ik meedenk, kan je dan meer vertellen zodat we ook mee kunnen denken?

En die klantenservice, heeft u een half uurtje de tijd om die deuntjes aan te moeten horen en dat alle medewerkers nog steeds bezet zikn en als je dan eindelijk iemand aan de lijn hebt moet er doorverbonden worden

Als je de terugbelafspraak maakt die ik noemde kom je direct bij een medewerker, dan heb je dat niet.

• Auteur
  • Helper
  • March 10, 2026

Hoe het is aangesloten ? CaĀ  2 jr. geleden door een Kpn monteur, meer weet ik er ook niet van.

En wat bedoelt met "en dergrlijke" ?

De ene keer verdwijnt na een 15 min. de melding weer vanzelf, een andere keer ben ik ca. 2 uur bezig met aan/uit zetten tv, idem modem en weet ik op welke knoppen ik.drukĀ om te kijken of er resultaat kwam.

Mag ik aannemen dat ik voor bijna 60,- in de maand een redelijk stabiele ontvangst magĀ krijgenĀ ? En mag ik ook opmerken dat het "oplossen van problemen" door een forum, mij.nog nooit heeft geholpen. Daarbij kont dat ik.hartstikke doof ben en bellen net de klantendienst voor mij een crime is.

En als ik hen netjes vertel dat ik nogal teleurgesteld ben in Kpn dan krijg ik als antwoord, " 0, meneer wordt boos, dan beëindig ik het gesprek" ..... klantvriendelijkheid heet dat ..... bbbbbrrrrr maar NIEMAND lost mijn problemen op, praten, praten, suggeren, bla, bla maar GEEN oplossing!

Ā 

Jasper van KPN
Moderator

De verbinding moet goed zijn en werken, dat ben ik helemaalĀ met je eens. Dat willen wij ook natuurlijk. Telefonisch gaat het duidelijk moeizaam, dat is niet hoe dat hoort te gaan.

Ik wil graag met je meedenken zoals ik noemde, maar als ik niet weet hoe het is aangesloten is het ook moeilijk om een suggestie te doen. Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten, met een draadloze verbindingsset of anders?Ā 

Zoals ik zei zien wij niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Ik heb nu te weinig informatie om een suggestie te kunnen doen.

Als het makkelijker is kan je ook een monteur inplannen die bij jou mee komt kijken. Dat kan via deze pagina:Ā Een afspraak met een monteur maken, aanpassen of annuleren.