Skip to main content
Beantwoord

Foutcode: KBX-CNT-203. De tv ontvanger is geblokkeerd . Wat nu?

• October 15, 2025
  • 14 reacties
  • 615 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn (2de) tv ontvanger is geblokkeerd  foutcode:  KBX-CNT-203

Heb alle tips en trics geprobeerd,  terug naar fabrieksinstellingen   reset  etc.

Dus zal gewoon vervangen  moeten worden,  maar ik zie nergens op de KPN site waar je kontakt kan opnemen met de service afdeling.

dus

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Jan Brandsma en welkom bij de KPN Community! 

Dat is een foutmelding die ik niet veel zie. Bellen is hiervoor inderdaad de goede stap, want deze ontvanger zal waarschijnlijk omgeruild moeten worden voor een model zonder blokkade. 😄
Mocht je nog niet gebeld hebben, dan kun je inderdaad ook een belafspraak met ons maken hiervoor. Dan word je gebeld wanneer het jou uitkomt. 🙂

laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Ik ben ook benieuwd of het gelukt is! 

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 15, 2025

Beste ​@Jan Brandsma heeft de 2e decoder het wel altijd gewoon gedaan en zit de 2e decoder ook gewoon in je pakket?

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen en met welke firmware?

0800 0402, X, Facebook of Instagram zijn de contactmogelijkheden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 15, 2025

Beste JanD Superuser,

Ja 2e TV+ zit in mijn (opnemen) pakket,   heeft het  prima gedaan.

Wel kleine uitleg,  toen ik deze ontving was het niet gereset en zat er nog een ander abonnments nr in, heb ik maar zo gelaten, 1 jaar prima naar gekeken.
Drie weken geleden kwam na een update plots de melding
“ tv ontvanger is geblokkeerd  foutcode:  KBX-CNT-203”

En dat is niet weg te krijgen, zoals gemeld reeds terug gezet naar fabrieks instellingen, 
maar blijft geblokkeerd.

KPN DIW7022   Serienr: 622452260123   Android: v11  Firmware: 0.36.4   TV+ Launcher: 1.203.0

groet Jan & Nicola

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 15, 2025

Goed verstopt onderaan elke pagina in dit forum, onder het hoofdje “Service & Contact” de link “Online vraag stellen”, vind je onder “Bellen” de link om een terugbelafspraak te maken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 15, 2025

Beste ​@Jan Brandsma doordat je toentertijd niet meteen gereageerd hebt dat er een ander abonneenummer in zat, wordt de  decoder nu als ‘illegaal’ bestempeld en is buiten gebruik gesteld.

De enigste manier om dat op te lossen is met de KPN helpdesk contact opnemen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 15, 2025

OK

Dank  voor de reacties

Ik gaat bellen met  0800-0402

Groet

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 15, 2025

Graag gedaan ​@Jan Brandsma en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Hi ​@Jan Brandsma en welkom bij de KPN Community! 

Dat is een foutmelding die ik niet veel zie. Bellen is hiervoor inderdaad de goede stap, want deze ontvanger zal waarschijnlijk omgeruild moeten worden voor een model zonder blokkade. 😄
Mocht je nog niet gebeld hebben, dan kun je inderdaad ook een belafspraak met ons maken hiervoor. Dan word je gebeld wanneer het jou uitkomt. 🙂

laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Ik ben ook benieuwd of het gelukt is! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2025

Na een langdurig telefoon gesprek met de KPN, bleek dat mijn apparatuur registratie niet correct was, mag ik de geblokkeerde ontvanger retourneren en ik heb inmiddels al twee nieuwe TV ontvangers ontvangen.

Weer lekker handig van de KPN,  heb nu dus drie onTV ontvangers

groet

Jan

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 20, 2025

toen ik deze ontving was het niet gereset en zat er nog een ander abonnments nr in, heb ik maar zo gelaten, 1 jaar prima naar gekeken.

Nooit gekke problemen gehad met, bijvoorbeeld, opnames die verdwenen, of die je niet zelf gepland had? Of gekke programma’s bij “Kijk verder”? (Kan natuurlijk van iemand geweest zijn die helemaal geen abonnement meer heeft.)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2025

Nooit problemen gehad  en na een half jaar kwam opeens de opnemen optie erbij   maar er werdt nooit wat opgenomen   denk een zg  spook account   maar is nu dus weg jammer   
er zat Ziggo sport (MotoGP) en het plus pakket erop

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Na een langdurig telefoon gesprek met de KPN, bleek dat mijn apparatuur registratie niet correct was, mag ik de geblokkeerde ontvanger retourneren en ik heb inmiddels al twee nieuwe TV ontvangers ontvangen.

Weer lekker handig van de KPN,  heb nu dus drie onTV ontvangers

groet

Jan

@Jan Brandsma dat is wel vreemd. Zou je de laatste drie cijfers van de serienummers kunnen delen? En dan dus van de twee TV+ Boxen die je wél in gebruik neemt. De andere kan ik er dan uit halen en die TV+ Box kan je dan retourneren naar:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 23, 2025

469    360  zijn in gebruik
789 kan terug    krijg ik wel eerst een rma nr of  streepjescode  ?
en een ontvangst bewijs ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 23, 2025

Alleen de tv bos retourneren ?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dankjewel ​@Jan Brandsma! De TV-ontvanger en de stroomadapter die erbij hoort mogen terug. 🙂

Je krijgt een verzendbewijs van het PostNL punt, dus bewaar die inderdaad goed of maak er een foto van. 
Alle uitgebreide informatie kun je vinden op onze pagina over het terugsturen van je KPN apparatuur, mocht je meer willen weten. 

Ik heb de ontvanger die je niet gebruikt afgemeld, dus alles moet zo kloppen. 🙂
Mocht je later toch nog vragen hebben, laat het gerust weten!