Skip to main content

Ik heb het nieuwe kastje en abonnement ontvangen en gaat per maandag in kan ik het kastje nu al aansluiten krijg namelijk foutcode kbx sota e101 

 

Ik heb hetzelfde. KPN weet er van en het is een landelijk probleem waar ze vooralsnog de vinger niet op kunnen leggen. Kwestie van geduld laat ik me vertellen. 


Hallo @Davski ,

De storing is inderdaad bekend. 
 

De KPN TV+ Box kan een foutmelding geven: KBX-SOTA-E101 of “to many unsuccesfull requests in de last 24 hours”:  Er is een onderzoek naar deze meldingen gestart.

Maar het is nog geen maandag, dus de kans is groot dat de storing voor die tijd verholpen is. 


Is er al iets bekend mbt tot de kbx Sota e101 storing?

 


Nog geen einde-storing-melding gezien. 


@Noordzee waar kan je zo'n einde storing melding dan vinden? 


O, die kan ik hier zien op een afgeschermd gedeelte van het forum. Als ik die melding zie, dan meldt ik dat wel hier. 


Top, dank je! 👍🏼


Hij doet het inmiddels  topie werkt lekker even wennen wel aan menu 


O, die kan ik hier zien op een afgeschermd gedeelte van het forum. Als ik die melding zie, dan meldt ik dat wel hier. 

Hier ben ik erg nieuwsgierig naar 👀


@Ik_Combineer 

Staat omschreven in dit topic: 

 


Ik loop hier nu ook tegenaan. Hoe valt dit op te lossen?


Ik krijg deze fout ook. TV+ abbo zou vandaag in gaan, maar blijf hangen op deze fout... natuurlijk 10 keer de modem gereset, tv+ box aan en uit...


Ik krijg deze fout ook. TV+ abbo zou vandaag in gaan, maar blijf hangen op deze fout... natuurlijk 10 keer de modem gereset, tv+ box aan en uit...

Hier net zo. Fijn dat kpn dit probleem ook ziet maar wat is de oplossing?! Bij mijn oma dit ook gezien. Lijkt wel alsof je 24u moet wachten met installeren na het plaatsen van de modem..


Na 24 uur doet ie het nog steeds niet hoor ;-)


Hallo @Flipp0 & @Kevinnnnnn zouden jullie het forumprofiel willen invullen? Geef even een seintje als dat gebeurd is. De boxen die jullie gekregen hebben bevatten helaas per abuis een fout. Ze zullen vervangen moeten worden. 


@Jeroen_dB ik heb m'n profiel geupdate. Inmiddels zou er ook een klacht in jullie systeem moeten staan, want de helpdesk kwam er niet uit.

Gr, Daniel 


Hallo @Flipp0 & @Kevinnnnnn zouden jullie het forumprofiel willen invullen? Geef even een seintje als dat gebeurd is. De boxen die jullie gekregen hebben bevatten helaas per abuis een fout. Ze zullen vervangen moeten worden. 

Het betreft de aansluiting van mijn ouders. Ze krijgen donderdag een monteur op bezoek. Kan hij een nieuwe box meenemen?


Ik krijg ook deze foutcode kbx sota e101.

Moet ik nu contact opnemen met klantenservice of worst dit vanzelf opgelost?


Voor jou is de logistieke afdeling aangestuurd @Flipp0. Voor jou is het snelste om de klantenservice te bellen @Toxopeus. Inmiddels is er een proces voor de klantenservice, hoe met deze foutmelding om te gaan. 


Beste klantenservice,

ik heb ook een box met de melding KBX-Sota-E101

Daarna krijg ik de melding “te veel pogingen in de laatste 24uur”


Ik heb de melding KBX-SOTA-E101 ook..

Wat is hiervoor de meest praktische oplossing?


Ook wij hebben deze melding!

Is het bij anderen al opgelost? 


@EvaPolaris nee nog niet …. Ook nog geen reactie. Anders ga ik vandaag bellen met KPN.


@ThomasSw @Mikymike82 @EvaPolaris, een mogelijke oplossing voor de foutmelding is als volgt:

1) Maak TV+ box spanningsloos.

Start TV+ box opnieuw.

2) Maak ExperiaBox spanningsloos.

Start ExperiaBox opnieuw.

Maak tv+ box spanningsloos.

Start tv+ box opnieuw.

Mocht dat niet de oplossing bieden, dan is de snelste manier om dit opgelost te krijgen te bellen met 0800-0402. Als je tijdens het telefoongesprek het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand wil houden, dan kan de klantenservice medewerker die jou spreekt voor de verdere oplossing zorgen. 

 


@Jeroen_dB klantenservice gesproken en die hebben een melding gemaakt bij “de betreffende afdeling” enige opvolging nog niet bekend.