Skip to main content

Ik heb het nieuwe kastje en abonnement ontvangen en gaat per maandag in kan ik het kastje nu al aansluiten krijg namelijk foutcode kbx sota e101 

 

@Jeroen_dB allemaal gisteren geprobeerd. Klantenservice ook gesproken die wisten nog niet zo goed hoe met deze melding om te gaan.

 

Heb wel zojuist bericht ontvangen van KPN dat ik morgen de apparatuur kan omruilen.


@ThomasSw kan omruilen??? Alszijnde wordt het omgeruild? Of moet je naar een KPN winkel?


@Mikymike82 nee bij een postnl punt. Oude apparatuur inleveren en krijg dan nieuwe mee. Zal een actie geweest zijn van de helpdesk vermoed ik, die heb ik gisteren uitgebreid gesproken hierover.


@ThomasSw dank voor je reactie. Ik ben benieuwd wat ze bij mij van doen dan…..

Fijne dag 


Beste KPN,

Hier hetzelfde probleem met dezelfde foutmelding. KBX-SOTA-E101. Klantenservice is NU nog steeds NIET op de hoogte van het probleem. Ik kan al 5 dagen geen TV kijken en moet zelf de oplossing aandragen. Alles spanningloos, modem uitzetten werkt NIET ! Serie nummer van het kastje is NIET naar gevraagd. Ik krijg een nieuw kastje is mij net verteld door een aarzelende collega en dat duurt weer 3 werkdagen. Niemand geeft mij bevestiging hiervan en gewoon afwachten. Totaal geen vertrouwen dat dit echt wordt gestuurd. Ontzettend jammer dat jullie niet daadkrachtig zijn KPN ! En vervolgens waarom zou het nieuwe kastje wel werken ?

Kan iemand terugbellen met bevestiging van gemaakte afspraken !?

 

 

Leon Teering

 

 


Vandaag is het abonnement geactiveerd. Internet werkt naar behoren, maar bij de installatie van KPN TV ook de foutmelding kbx-sota-e101. Het is mij niet duidelijk wat de oplossing is. Kan iemand mij helpen? Alvast dank voor je reactie.

 

 


Hoi Hendrik,

Genoemde oplossing door de klantenservice om de voeding eruit te halen en modem opnieuw op te starten werkt niet.

Ik krijg nu uiteindelijk een nieuwe TV ontvanger (hopende dat deze wel werkt)

Groet,

Leon


@Hendrik58,

Ik heb de klantenservice vandaag gesproken. Het probleem is “bekend” maar nog geen echte procedure voor. Ze hebben mijn probleem heden ochtend doorgezet naar de “betreffende afdeling” geen idee welke dat is overigens. Maar er zou een oplossing komen. Ik wacht morgenochtend vroeg even af en anders dan doe ik nog wel even een belletje en anders meldt ik mij wel bij een winkel.


er komen overigens steed meer berichten met dit probleem. Dus het staat niet in een kleine groep mensen op zichzelf.

als ik zeg nieuw heb dan horen jullie dat hier ook.


Hoi Miky,

Nee, ik ben al 6 dagen met dit probleem bezig en KPN doet niks ! Ik heb vandaag een nieuwe TV ontvanger geeist en gelukkig wordt deze morgen al bezorgd. Dus ik zou hetzelfde vragen als ik jouw was.

Overigens op dit Forum wordt door KPN ook niet gereageerd. 

 

groet,

Leon

 

 


Heb je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) en krijg je de foutcode KBX-SOTA-E101?

Check dan of jouw netwerkverbinding goed is: verbind de tv-ontvanger met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem (geen switch oid ertussen) en probeer de volgende stappen:

  1. Maak de TV+ box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw op
     
  2. Maak de Experiabox spanningsloos
    Start de Experiabox opnieuw op
    Maak de TV+ Box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw

Nog steeds last van deze foutcode? 
Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice en houdt het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand. Het serienummer staat op de onderkant van de tv-ontvanger. De klantenservice zal, indien nodig, voor een nieuwe tv-ontvanger zorgen.