Skip to main content
Beantwoord

Foutcode KBX-SOTA-E101 bij aansluiten KPN TV+ box

  • 11 februari 2023
  • 36 reacties
  • 3926 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 juni 2023

@Jeroen_dB allemaal gisteren geprobeerd. Klantenservice ook gesproken die wisten nog niet zo goed hoe met deze melding om te gaan.

 

Heb wel zojuist bericht ontvangen van KPN dat ik morgen de apparatuur kan omruilen.


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juni 2023

@ThomasSw kan omruilen??? Alszijnde wordt het omgeruild? Of moet je naar een KPN winkel?


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 juni 2023

@Mikymike82 nee bij een postnl punt. Oude apparatuur inleveren en krijg dan nieuwe mee. Zal een actie geweest zijn van de helpdesk vermoed ik, die heb ik gisteren uitgebreid gesproken hierover.


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juni 2023

@ThomasSw dank voor je reactie. Ik ben benieuwd wat ze bij mij van doen dan…..

Fijne dag 


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juni 2023

Beste KPN,

Hier hetzelfde probleem met dezelfde foutmelding. KBX-SOTA-E101. Klantenservice is NU nog steeds NIET op de hoogte van het probleem. Ik kan al 5 dagen geen TV kijken en moet zelf de oplossing aandragen. Alles spanningloos, modem uitzetten werkt NIET ! Serie nummer van het kastje is NIET naar gevraagd. Ik krijg een nieuw kastje is mij net verteld door een aarzelende collega en dat duurt weer 3 werkdagen. Niemand geeft mij bevestiging hiervan en gewoon afwachten. Totaal geen vertrouwen dat dit echt wordt gestuurd. Ontzettend jammer dat jullie niet daadkrachtig zijn KPN ! En vervolgens waarom zou het nieuwe kastje wel werken ?

Kan iemand terugbellen met bevestiging van gemaakte afspraken !?

 

 

Leon Teering

 

 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 juni 2023

Vandaag is het abonnement geactiveerd. Internet werkt naar behoren, maar bij de installatie van KPN TV ook de foutmelding kbx-sota-e101. Het is mij niet duidelijk wat de oplossing is. Kan iemand mij helpen? Alvast dank voor je reactie.

 

 


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juni 2023

Hoi Hendrik,

Genoemde oplossing door de klantenservice om de voeding eruit te halen en modem opnieuw op te starten werkt niet.

Ik krijg nu uiteindelijk een nieuwe TV ontvanger (hopende dat deze wel werkt)

Groet,

Leon


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juni 2023

@Hendrik58,

Ik heb de klantenservice vandaag gesproken. Het probleem is “bekend” maar nog geen echte procedure voor. Ze hebben mijn probleem heden ochtend doorgezet naar de “betreffende afdeling” geen idee welke dat is overigens. Maar er zou een oplossing komen. Ik wacht morgenochtend vroeg even af en anders dan doe ik nog wel even een belletje en anders meldt ik mij wel bij een winkel.


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juni 2023

er komen overigens steed meer berichten met dit probleem. Dus het staat niet in een kleine groep mensen op zichzelf.

als ik zeg nieuw heb dan horen jullie dat hier ook.


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juni 2023

Hoi Miky,

Nee, ik ben al 6 dagen met dit probleem bezig en KPN doet niks ! Ik heb vandaag een nieuwe TV ontvanger geeist en gelukkig wordt deze morgen al bezorgd. Dus ik zou hetzelfde vragen als ik jouw was.

Overigens op dit Forum wordt door KPN ook niet gereageerd. 

 

groet,

Leon

 

 


Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10743 reacties
  • Antwoord
  • 30 juni 2023

Heb je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) en krijg je de foutcode KBX-SOTA-E101?

Check dan of jouw netwerkverbinding goed is: verbind de tv-ontvanger met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem (geen switch oid ertussen) en probeer de volgende stappen:

  1. Maak de TV+ box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw op
     
  2. Maak de Experiabox spanningsloos
    Start de Experiabox opnieuw op
    Maak de TV+ Box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw

Nog steeds last van deze foutcode? 
Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice en houdt het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand. Het serienummer staat op de onderkant van de tv-ontvanger. De klantenservice zal, indien nodig, voor een nieuwe tv-ontvanger zorgen.