Skip to main content

Hallo,

Ik heb regelmatig de foutmelding STB-NMC-400. Wanneer ik de Experiabox V8 reset is de foutmelding weer weg. Het probleem is alleen dat de foutmelding bijna dagelijks voorkomt en dat is best irritant. De televisie is aangesloten aan de Arris 2952, die weer bedraad verbonden is met de Experiabox V8. Ik maak gebruik van glasvezel. Internet werkt vaak nog wel, al komt het ook nog wel eens voor dat die wegvalt, maar dat staat volgens mij los van elkaar. De foutmelding is er al dermate lang dat het mij heel erg begint te irriteren om alsmaar te moeten resetten.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi @Maarten35, welkom terug! Deze foutmelding geeft aan dat de verbinding tussen tv ontvanger en tv netwerk niet ideaal is. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Maar gezien je toch ook wel wat internet wegvallen ervaart lijkt me dat het toch in die hoek zit. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan ga ik een kijkje nemen naar je verbinding.


Hallo @Erik_ ,

 

Allereerst alvast bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels mijn forumprofiel ingevuld.

 


Dank je, @Maarten35. Het lijkt toch niet helemaal 100% hier, dus ik heb een vervangende Experia Box voor je aangevraagd. Deze wordt morgenmiddag, de 27e, geleverd op het servicepunt in de Primera aan de Heerestraat in jouw woonplaats. Je krijgt een sms met meer informatie, en morgen nog een als het pakje op het servicepunt is aangekomen. Je hebt dan een week de tijd om daar je oude Experia Box in te leveren en de nieuwe op te halen. Vergeet je ID niet mee te nemen, daar wordt om gevraagd. 

Nieuwe Experia Box is op dezelfde manier aan te sluiten als de huidige. In de meeste gevallen zal hij de bestaande wifigegevens overnemen. Mocht dit niet zo zijn, dan vind je de nieuwe wifigegevens en dergelijke op de sticker aan de achterkant van de nieuwe Box.


@Erik_ , bedankt voor de informatie. Ik heb inderdaad al een eerste sms ontvangen en zal de komende berichten in de gaten houden. De vervangende Experia Box is ook een V8?


Nee, dat wordt een van de drie huidige modellen (V10, V10a of Box 12), maar welke het dan wordt kan ik niet zien. 


Hallo @Erik_ ,

Ik heb inmiddels de vervangende Box ontvangen. Het was aansluiten en draaien. Echt super, dat mag ook wel eens gezegd worden. Voor zover ik nu kan zeggen (we zijn één dag verder) draait alles prima. De speedtest laat zien dat we snellere wifi hebben dan hiervoor. Ik wil je bedanken voor je hulp en service.  


Top, goed om te horen, Maarten!Â