Skip to main content

Ik heb meerdere opnames van een programma en bij deze krijg ik de foutcode AVS-500REF-99 heb alles herstart update en de foutcode blijft erg jammer dat dit niet is te verhelpen moet ik nu alles er afgooien  ?

Goedendag, Iemand bekend met deze foutmelding? AVS 500 REF 99

Ik heb deze bij verschillende opnames. bv Frank Visser. Wat ook daarbij raar is tegenwoordig is dat ik twee opnames heb op het zelfde datum/tijdstip. Eenmaal de titel voluit geschreven en eenmaal met een getallen reeks van seizoen/aflevering. bv S011014.

Raar toch? Kan niet echt eggen og het sinds de update is maar daar lijkt het wel heel erg op. Nog nooit gehad namelijk.

Groetjes, Hans

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hi @cuupk, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Het is erg vervelend dat als je lekker een opname terug wilt kijken, je deze foutmelding in beeld krijgt.  Kun je vertellen bij welk programma je deze foutmelding krijgt, op welke zender dit is en van welke datum en tijd deze opname is? Ook ben ik benieuwd of je de foutcode ook krijgt als je de opname via de iTV Online omgeving kijkt. Kun je daarnaast aangeven hoe je de update hebt uitgevoerd? Ik hoor graag van je!


Goede middag Ron

de opnamen’s zijn van Mr Frank Visser :Word u al geholpen  op SBS 6 de opnamen’s waren in de weken van 14 sept tot 26 sept.

update heb ik gedaan met de modem en het kastje bij de tv alle stekkers er uit en dan weer opstarten maar dat mocht niet helpen.

Mvg


Dank je wel voor de toelichting. Zou je de tv-ontvanger kunnen resetten? Als je op de link klikt, dan staat onder het kopje ‘2. Reset de tv-ontvanger’ uitgelegd hoe je dit kunt doen. Laat je weten of je hierna de opnames wel kunt kijken? Ook ben ik benieuwd of het wel lukt om de opnames te kijken via de iTV Online omgeving. 


Dit had ik al gedaan en nu nog een keer maar dat helpt ook niet 

Met iTV online bedoel je met de iPad ook dat lukt niet 


Oke duidelijk. Werken de andere opnames wel naar behoren, of krijg je daar ook deze foutmelding te zien? Krijg je dezelfde foutmelding als je de opname via de iPad wilt kijken? Zou je daarbij ook jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag!


Ik krijg de zege melding op de iPad 

ander opnames werken wel goed hebben wel eens de zelfde melding gekregen.

mijn profiel is in gevuld


Hi @Flipje-SR, ik heb jouw topic samengevoegd met dit topic. @cuupk, dank je wel voor jouw reactie. Op dit moment heb ik helaas nog geen antwoord/oplossing op de foutmelding die jullie zien bij het terugkijken van opnames.  Daarom heb ik mijn collega's van de technische dienst gevraagd om hier naar te kijken. Zodra ik een terugkoppeling heb, meld ik me direct bij jullie!


Hallo Ron ik heb hetzelfde als Cuupk maar dan met een opname van

De Hofbar dinsdag 15-09-2020 22:10 uur

ik heb daar op 21 september contact over gehad met 0800-0402 en er werd mij toegezegd dat het met 48 uur opgelost zou zijn maar ik heb daar nog steeds een probleem mee.

En zoals Cuupk al zei die opname heeft de naam “De Hofbar” en die van 22 en 29 september hebben de  naam S4 A4 en S4 A5.

ik zou het fijn vinden dat dit snel word opgelost.

 

mvgr Rien vH


Hi @RienvH, dank je wel voor jouw bericht. Ik heb jouw situatie ook doorgezet naar mijn collega's, zodat zij dit ook uit kunnen zoeken. Op het moment dat mijn collega's nieuws hebben, deel ik dit direct met jullie!


Wij hebben deze fout nu ook ruim een week. Alleen bij SBS6, mr. Visser - wordt u al geholpen? (Zie Flipje-SR). Ook wij zagen dubbele opnames: eenmaal d naam en eenmaal het aflevering-nummer. Alleen bij die opnames waar de naam werd gebruikt deed het probleem zich voor, de genummerde opnames lieten zich wel afspelen. 

De eerste dag (woensdag 23 sept?) heb ik het direct gemeld bij XS4All. Die hebben gemeten: het probleem zat niet in de set top boxen maar aan de kant van de aanbieder. Ze hopen dat het met een paar uur zou worden verholpen. Dat was helaas niet zo. We konden ons behelpen met de genummerde opnames, maar helaas verdwenen de dubbele opnames en zijn er nog alleen de opnames met de volledige naam, en de bijbehorende foutcode.

Kan het een probleem zijn met een aansluitingsconfiguratie tussen SBS6 en iTV?


Hi @cuupk, @fkuipers en @Flipje-SR, onze technische dienst heeft gereageerd en aangezien @Ron vandaag vrij is deel ik dit direct met jullie!

Helaas zijn de opnames van Mr Frank Visser niet te herstellen, slecht nieuws dus:slight_frown:

Doordat SBS6 in de avondprogrammering Europa League wedstrijden tussendoor gepland had zijn deze afleveringen ‘overschreven’. Later hebben ze de afleveringen zelf hersteld qua uitzending, maar dat is voor ons systeem te laat geweest waardoor dit is ontstaan. We zijn inmiddels wel in contact met SBS6 om dit in de toekomst te verbeteren.


Hoi Maja,

Slecht nieuws voor de afleveringen, maar goed nieuws dat er communicatie is met SBS6 en dat we weten wat er aan de hand is.

Ik ga ervan uit dat het in het vervolg beter verloopt.

Bedankt en groet.


Heb het zelfde SBS6 met meester Frank visser. Vanmorgen alles uit gezet.  Maar vanavond nog niet opgelost.

wat is het probleem. Blijf die fout melding krijgen.  Erg vervelend.  
 


ik heb de code ook nu bij frank visser, maar ik kan ook aankomend weekend geen world superbike eurosport 2 opnemen, de programma s erom heen wel 

is dat nog gerelateerd? en hoe wel


Ik heb nu weer bij Mr Frank visser de gehele week de fout code erbij dus denk dat het niet bij SBS zit heb het nu op nieuw ingesteld en ga kijken of het dan beter gaat en den anders dat het aan het kastje van de KPN zit bij serie opnamen’s 


Hi @Rutte snijders, welkom op ons forum. Onze collega's van de technische dienst hebben de terugkoppeling gegeven dat dit wordt veroorzaakt doordat de programmering door SBS6 is gewijzigd. 

Doordat SBS6 in de avondprogrammering Europa League wedstrijden tussendoor gepland had zijn deze afleveringen ‘overschreven’. Later hebben ze de afleveringen zelf hersteld qua uitzending, maar dat is voor ons systeem te laat geweest waardoor dit is ontstaan. We zijn inmiddels wel in contact met SBS6 om dit in de toekomst te verbeteren.

 

@thomasson Mijn antwoord is wel een beetje mosterd na de wedstrijd, mijn excuses hiervoor. Als je andere programma's wel op kon nemen rondom de wedstrijd, dan vermoed ik dat het vanwege uitzendrechten niet mogelijk is geweest om de race op te nemen.

@cuupk, wat vervelend dat je nog steeds de foutmelding krijgt bij de opnames. Ik hoor graag of het opnieuw instellen van de opnames het probleem heeft verholpen. 


ik heb de code ook nu bij frank visser, maar ik kan ook aankomend weekend geen world superbike eurosport 2 opnemen, de programma s erom heen wel 

is dat nog gerelateerd? en hoe wel

 

@thomasson Mijn antwoord is wel een beetje mosterd na de wedstrijd, mijn excuses hiervoor. Als je andere programma's wel op kon nemen rondom de wedstrijd, dan vermoed ik dat het vanwege uitzendrechten niet mogelijk is geweest om de race op te nemen.

Heeft niet met uitzend rechten te maken maar het veranderde systeem van KPN wat niet werkt!!!

Ik de kon de superbike op Eurosport2  wel opnemen. 

En het wordt tijd dat jullie eens wat gaan veranderen met het versneld doorspoelen, als je met  4 x de snelheid spoelt, en op het moment dat je ziet waar je wil beginnen en op play drukt dan word je minimaal 30/45 sec terug gegooid.

als ik zeg play moet hij daar beginnen en niet weer een heel eind terug!


Ik heb nu nog steeds de fout melding maar het lijk alleen wel te zitten in serie opnamen’s heb hen nu ook geprobeerd bij Kees van der spek en krijg daar het zelfde problemen

 


Ik heb nu nog steeds de fout melding maar het lijk alleen wel te zitten in serie opnamen’s heb hen nu ook geprobeerd bij Kees van der spek en krijg daar het zelfde problemen

 

Volgens mij ligt het ook aan serie opnames, die gaan bij mij ook fout. Losse opnames geen probleem.


Hi @cuupk en @Loosoft, dank je wel voor de toelichting. Het is inderdaad vreemd dat het niet lukt om de programma's die seriematig zijn opgenomen terug te kijken, maar wel als ze als losse opname zijn opgenomen. Ik heb dit nogmaals voorgelegd aan mijn collega's van de technische dienst. Zodra ik meer weet, meld ik me weer bij jullie!


Hoi @cuupk en @Loosoft, zoals beloofd zou ik terugkomen als ik meer nieuws heb. Mijn collega geeft aan dat als de zenders te laat een wijziging doorvoeren in de gids, deze foutmelding kan verschijnen bij het terugkijken van de opname. Deze foutmelding geeft aan dat de video van de opname ontbreekt, hierdoor zijn de opnames helaas niet meer terug te halen. In veel gevallen kan het helpen om de serie opname te annuleren en opnieuw in te plannen. 

In het geval van Mr Frank Visser, duurde dit helaas was langer. Maar vanaf nu zou het weer mogelijk moeten zijn om dit programma als serie op te nemen. Kunnen jullie aangeven of het nu ook weer lukt om het programma seriematig op te nemen? Ik hoor het graag van jullie!


Het opnemen van de serie opname lukt weer! 

Nog een opvallend feit: "vroeger" startte de opname 5 minuten van te voren en liep dan 15 minuten door na afloop. Na het vernieuwen van het menu, werden bij het bekijken van de opname, de eerste 5 minuten keurig overgeslagen, zodat er meteen gekeken kon worden naar de opname.

Nu, na die update van vorige week die ik van jullie moest doen, wordt er 10 minuten van te voren opgenomen. De eerste 5 minuten worden nog steeds overgeslagen, maar nu moet je dus alsnog 5 minuten vooruit spoelen. Ook eindigt de opname 10 minuten na afloop van het programma i.p.v. 15 minuten!


Dank je wel voor de update @Loosoft. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat het weer lukt om serieopnames te maken en te kijken. Wat betreft de tijd voor- en na de opname, dit heb ik zelf ook even getest, maar dat is bij mij niet het geval. Ervaar je dit bij alle opnames, of bij een specifieke opname? Mocht dit bij een specifieke opname spelen, zou je dan kunnen vertellen bij welk programma dat is? Ik hoor het graag van je!


Ik heb een serie opname van de serie Young Sheldon op kanaal 89 waarbij dit gebeurt.

Bij een enkele opname van bijvoorbeeld een film, ongeacht welke zender, begint de opname 8 tot 10 minuten eerder. Ik heb gecheckt of de films op de juiste tijd begonnen en dit bleek in 8 van de 10 gevallen het geval te zijn.