Skip to main content

Ik heb meerdere opnames van een programma en bij deze krijg ik de foutcode AVS-500REF-99 heb alles herstart update en de foutcode blijft erg jammer dat dit niet is te verhelpen moet ik nu alles er afgooien  ?

Oke duidelijk. Het lijkt er op dat de programmering in de gids bij deze programma's dan iets afwijkt dan wat wordt uitgezonden. Speelt het dan bij iedere aflevering van Young Sheldon, of zijn het 1 of enkele afleveringen waar dit bij optreedt? 


Ik heb de ontvanger helemaal terug gezet naar de fabrieksinstelling en daarna geüpdate. Het lijkt nu goed te gaan met de opnames.


Dat is goed om te horen. Mocht het probleem onverhoopt terugkomen, dan hoor ik het graag!


Hi @RienvH, dank je wel voor jouw bericht. Ik heb jouw situatie ook doorgezet naar mijn collega's, zodat zij dit ook uit kunnen zoeken. Op het moment dat mijn collega's nieuws hebben, deel ik dit direct met jullie!

Dit was 15 dagen geleden, ben erg benieuwd of er al iets bekend is over mijn probleem.


8.0 @Ron  Ik zie hier dat de zogenaamde serie-opname andere datum/tijd ‘verkrijgt' dan waaronder de opname wordt vastgelegd. Daardoor is de in ‘opnames' vastgelegde opname niet synchroon met DE server. En krijgt de opdracht ‘afspelen' vanzelf de 500-99 error. Oftwel ‘oorzaak in de software van de client niet bekend'.

Dit kan ook veroorzaakt worden de het uitzendmoment niet, of niet meer, overeenkomt met de gids (zoals eerder gemeld bij SBS6).


In tegenstelling tot het bericht van 15-10, is het probleem nog steeds niet opgelost.

Gisteren het programma Bureau 040 opgenomen. Wilde ik nu gaan bekijken...wederom de melding " De video kan niet worden afgespeeld. (AVS-500-REF-99).

Ook opgenomen via Ziggo Go en daar speelt dit wel gewoon af.

De conclusie lijkt me duidelijk. Vaarwel.


Hi @RienvH. Als de zenders te laat een wijziging doorvoeren in de gids, kan deze foutmelding kan verschijnen bij het terugkijken van de opname. Deze foutmelding geeft aan dat de video van de opname ontbreekt, hierdoor zijn de opnames helaas niet meer terug te halen. In veel gevallen kan het helpen om de serie opname te annuleren en opnieuw in te plannen. 

@Loosoft Als het probleem zich voor blijft doen, dan kun je het beste naar dit topic en hier de vragen beantwoorden uit het eerste bericht. Hiermee kunnen we dan verder aan de slag!