Skip to main content

Goedenavond,

sinds gisteren problemen met mijn tv. Nadat aangegeven was dat er een nieuwe firmware voor de tv ontvanger gedownload ging worden, krijg ik vervolgens continue de genoemde  codes. Alles geprobeerd wat in de bij de foutcodes is aangegeven als oplossing. Geen resultaat. Valt me trouwens wel op dat in de omschrijving bij een of meerdere codes wordt aangegeven dat de fout veroorzaakt wordt omdat de ontvanger geen ip adres heeft (gekregen). Als ik inlog op de V12 zie ik dat het wel gewoon een 192.168.2 adres heeft. Internet, bekabeld en wifi werkt wel gewoon.

Ontvanger is een Motorola VIP 1853 en modem/router is de V12 firmware SGEJ10000448 zijn bedraad aan elkaar verbonden.

iemand nog een idee? Alvast bedankt voor de moeite

Die motorola mag allang vervangen worden.

hier kan je hem gratis omruilen voor een HMB2260/vip2952 Die zijn veel sneller en geven mooier beeld.


Motorola 1853 is een verouderde KPN tv decoder.

Deze mag je al jaren omruilen voor de nieuwe.

Zie hier om dat te regelen. 


Beide dank voor de reactie. Gaan we dat eerst maar eens doen. Hopelijk lost dat het probleem op. Jammer dat Telfort/KPN hun klanten niet wat meer actiever over benaderen, heb hier nooit iets over meegekregen.


Jammer dat Telfort/KPN hun klanten niet wat meer actiever over benaderen, heb hier nooit iets over meegekregen.

Ik had laatst een oproep geplaatst om oude ontvangers om te ruilen.Die is alleen verwijderd om deze reden:

Daarom zullen ook klanten niet vanuit kpn daarover geinformeerd worden.


Deels begrijp ik die redenatie wel, maar misschien zou KPN ook een projectje kunnen starten om geleidelijk/ in batches ouwe meuk te vervangen. Als bestaande klanten zien dat je ook actief met hen bezig bent, ipv alleen maar nieuwe klanten paait met aanbiedingen, blijven ze misschien wel langer klant.:neutral_face:

@martijn197108 gelijk nog maar een andere vraag. Wat kun je nog meer met die ontvanger dan ‘normaal’ tv kijken? Die opmerking intrigeert me wel.
 

Met vriendelijke groet,

Peter


De nieuwe ontvangers zijn voorzien van apps zoals bijvoorbeeld Netflix en YouTube. 


De nieuwe ontvangers zijn voorzien van apps zoals bijvoorbeeld Netflix en YouTube. 

 

Het belangrijkste is dat het geheugen 2 keer zo groot is en de processor veel sneller is.


Deels begrijp ik die redenatie wel, maar misschien zou KPN ook een projectje kunnen starten om geleidelijk/ in batches ouwe meuk te vervangen. Als bestaande klanten zien dat je ook actief met hen bezig bent, ipv alleen maar nieuwe klanten paait met aanbiedingen, blijven ze misschien wel langer klant.:neutral_face:

@martijn197108

De motorola had al 4jaar omgeruild kunnen worden volgens mij.Ik denk dat KPN ze wel prima in batches hadden kunnen vervangen,maar zolang de klant niet klaagt gebeurd er niks.Er is ook nooit een omroep geweest voor de v7.

Op de motorola staan vgm nog wel wat apps, maar een stuk minder dan op de nieuwe ontvangers.Het haardvuur staat er naar mijn weten op i.i.g.


Nieuwe ontvanger is binnen, probleem opgelost.

Dank voor de reacties.

MvG

Peter


Top!


Helaas helaas. Te vroeg gejuicht. Gisteren moest er weer software gedownload worden door de nieuwe ontvanger. En vervolgens komen weer dezelfde foutmeldingen voorbij en is de ontvanger niet meer te gebruiken. Wederom alles weer losgekoppeld en WiFi uitgezet, modem gereset. Bied helaas geen soelaas.

blijft er lijkt mij niets anders over dan dat de modem hardware of firmware het probleem veroorzaakt.

 


hij doet het nu toch weer. Zelfs 2 software updates achter elkaar uitgevoerd. Wat er precies aan de hand was…


Hi @Peter6970, welkom hier. 

Zou je het me willen laten weten mocht dit vaker gebeuren? Want dan moeten we toch verder kijken wat de oorzaak hiervan is.