Skip to main content

Ik heb sinds kort een derde tv ontvanger.

1 TV in met nieuwe ontvanger

1 TV in slaapkamer met “oude “ontvanger

en 1 TV in logeerkamer

 

De eerste 2 TV's doen het gewoon (beide met kabel aangesloten.

De derde TV (op logeerkamer) ook met kabel aangesloten.

Bij deze krijg ik echter de Foutcode stb-mmc 400

Alle (herstel) stappen uitgevoerd volgens KPN  maar melding blijft,

Op de aansluiting zat eerst een TP Link wifi verssterker welke ik er uit heb gehaald om de tv ontvanger te kunnen gebruiken.Wifi versterker moet nog worden “herplaatst”

 

Wanneer ik de ontvanger van TV 3 bedraad aansluit (als test) op de aansluiting in de slaapkamer doet hij het gewoon.

 

Wat is de oplossing ?

De ontvanger gaat met die kabel rechtstreeks naar de router, geen switch of iets anders er tussen?

Da de kabel van  de logeerTV eens ompluggen in de router met slaapkamer, als dan het probleem blijftzit er wat mis in de kabel, verhuisd het probleem zit het in de router.


Er zit achter de experiabox nog een router en switch


Er zit achter de experiabox nog een router en switch

Achter de Experiabox een 2de router en dan de tv ontvanger, dat gaat nooit werken. De tv ontvanger moet rechtstreeks op de Experiabox aangesloten zijn. Er mag een switch tussen zitten, deze moet igmp snooping ondersteunen. 


Ik heb drie ontvangers.

Bij twee geen problemen.Hebben altijd gewerkt en werken nog steeds.

 


Dat je nu 3 ontvangers hebt weten we al, maar hoe zitten deze nu aangesloten, halve informatie is geen informatie.

Teken het eens uit hoe ze alles is aangesloten? word een beetje raden zo vanaf welk punt welke TV zit aangesloten?

Achter een tweede router gaat een TV box normaal gesproken niet werken, via een switch kan als er alleen TV boxen op zitten of een switch met igmp snooping als je combineert.


Ik heb drie ontvangers.

Bij twee geen problemen.Hebben altijd gewerkt en werken nog steeds.

Dat is fijn, maar als u problemen heeft: haal eerst die 2de router en switch er tussen uit. 


@Hunter1959 heb je de oorzaak/oplossing nog kunnen vinden?
Zoals je beschrijft lijkt er iets op je netwerk tussen de experiabox en derde TV ontvanger iets niet helemaal goed te zitten.

edit: We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!


Het is nog niet opgelost, maar heb nog geen tijd gehad om verder te kijken.

Ik meld mij weer bij verdere voortgang.