Skip to main content

Goedemorgen, de beste wensen en ik hoop op een nieuw jaar waarin ik weer normaal tv kan kijken.…

Sinds enkele weken (overgang van Telfort naar KPN?!) krijgen we met name in de avonduren bovenstaande foutcode in het scherm waardoor tv kijken niet mogelijk is. Intussen alle  mogelijke oplossingen geprobeerd:

  • reset tv ontvanger
  • reset modem
  • inladen nieuwe software tv ontvanger
  • idem DVS
  • geen stekker ernaast in dubbel stopcontact 
  • herstarten tv ontvanger en modem

zeggen jullie het maar...enige wat ik nog kan bedenken is dat wij sinds een maand twee WiFi door KPN geleverde versterkers hebben aangesloten op het modem (Experia Box V10). Kan dat invloed hebben?

Ik hoop dat ik binnenkort weer normaal tv Jan kijken en hoor graag!

 

Hier al gekeken?


Hoi @maurice, 

 

bedankt, maar deze pagina`s allemaal al gezien en aangeboden oplossingen geprobeerd. 


Gooi die DVSen er uit.


@wjb, ben ook zover of beter gezegd: ben bijna zover dat ik heel KPN eruit gooi, maar het heeft altijd prima gewerkt met die DVS, dus er moet toch een oplossing zijn?


Dat is nu net het probleem met die DVSen, ze.doen het tijden goed en dan ineens is het hommeles. Er hoeft maar een oplader van een telefoon te gaan storen of de verlichting van de kerstboom geeft interferentie of de buren hebben ineens ook zo'n DVS set in gebruik genomen en opeens gaat het helemaal.verkeerd.

Installeer eens de devolo cockpit en meet de snelheid tussen de adapters. Hoeveel Mbps meet je.

Kijk direct ook even of de laatste firmware op die adapters staat.


Bedankt @wjb en excuses voor de verlate reactie. Het euvel is intussen opgelost. Althans, voor dit moment. Het bleek aan de Experia box voor het versterken van het WiFi signaal te liggen. Dit zwarte kastje moet je met een LAN-kabel aansluiten of je modem, maar die stoort blijkbaar weer op het signaal van de ‘moeder’ DVS, die daar vanzelfsprekend ook op aangesloten zit...heel handig 🧐