Skip to main content

Hallo, sinds 3 dagen iedere dag meerdere malen deze foutcode stb-nmc-400. Er is niets veranderd in de settings of bekabeling. Foutcode gaat weg na zenderwissel.

Voorheen bij telfort nooit dit probleem ervaren

We wonen in Gelderland, dus helaas niet zuid holland. 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Welkom op ons forum @amprive 

Dat klinkt inderdaad niet goed. Ik wil graag even met je meekijken, zou je hiervoor je  profiel kunnen invullen met de benodigde gegevens zodat ik aan de slag kan voor je?
Geef je hier nog even een reactie zodra je dat gedaan hebt?


Ik heb de gegevens ingevoerd, klachten blijven aanwezig dagelijks op de tv. 

De tv is aangesloten middels een utp kabel (vanaf het begin van aansluiten -jaren- en niets in gewijzigd)

Ook lijkt het (nu een aantal keren gemerkt in thuiswerken) dat het internet ook even bevriest. Ik heb dan verbinding, maar er gebeurt niets. In één keer schiet het dan weer door met alle handelingen die ik in de tussentijd gedaan heb.

Internet is via wifi via seperaat aangesloten router v netgear (nighthawk) benedenwoning en devolo wifi op de bovenverdieping (wifi expediabox is uitgezet)

 


Dankje voor het invullen van je profiel!

Ik heb enkele testen op de lijn uitgevoerd en kom eigenlijk uit op een reset van het modem. (deze foutcode geeft aan dat de verbinding tussen tv-ontvanger en modem is verbroken) Ik ga niet zomaar het modem resetten als ik met je case bezig ben. Wat je het beste kunt doen is op het moment zodra je weer de foutmelding krijgt direct telefonisch contact opnemen met onze helpdesk. Dat kan op ons gratis nummer 0800-0402. Dan kan mijn collega samen met jou wat stappen doorlopen om te kijken of het op dat moment is op te lossen of dat er andere stappen moeten worden ondernomen.

Qua internet/wifi, dat is een lastige. Ik zou je hiermee eigenlijk als advies willen geven om je eigen wifi apparatuur los te koppelen, de wifi op het modem weer aan te zetten en dan onze Wifi manager te doorlopen om je wifi signaal te optimaliseren.