Skip to main content

Ook ik heb hier sinds een aantal dagen/nachten (gisternacht nog tussen 0.00 uur en 01.00 uur ‘s nachts Late night uitzending herhaling van Humberto en wat ik nog 100% herinner bij de Formule1 in Bakoe) Foutcode: stb-nmc-400

 

Beeld freezed, foutcode komt naar voren, overschakelen lukt niet altijd, en als het overgeschakeld word dan springt de beeld naar zwart en komt weer de foutcode naar voren. Terugzetten naar fabrieks-instellingen is een hell, na downloaden van de installatie blijft de tv-kast hangen rond de 75%, pas na de 4de of 5de poging (verwijderen en opnieuw installeren naar fabrieks) verloopt alles naar de 100%, je kan wat ik nu aan het doen ben, rustig een uur wachten en niks doen, dan werkt alles weer voor een aantal dagen.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hi @Johnny_char, rot dat jij ook last van foutcode STB-NMC-400 hebt. Goed dat je het aankaart.

Deze geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Het kan verschillende oorzaken hebben, meestal speelt het in de verbinding tussen de tv-ontvanger en de Experia Box. Vooral wanneer hier andere apparatuur tussen zit kan dit voor storing zorgen. Daarom is het heel belangrijk om dit goed na te kijken.

Hoeveel tv-ontvangers heb je thuis, en hoe is (of zijn) deze verbonden met de Experia Box? Zit hier andere apparatuur tussen, en zo ja welke? Hoe gaat het als je de tv-ontvanger (eventueel tijdelijk) rechtstreeks met een ethernetkabel aansluit op de Experia Box? En ik lees dat je er hoofdzakelijk 's nachts last van hebt. Hoe gaat het op andere momenten van de dag?


Zojuist weer opnieuw problemen de verbinding/itv (stb-nmc-400), 2 ontvangers, beide bekabeld aangesloten


Balen dat de foutmelding toch weer terug is gekomen. Krijg je de foutmelding op beide tv-ontvangers of op één van beide?

Heb je het stappenplan op onze website al eens doorlopen om de foutmelding te verhelpen? Je vindt hem hier: Stappenplan foutcode STB-NMC-400 / Verbinding met zender verbroken oplossen.