Skip to main content

Beste KPN sinds de afgelopen weken krijgen wij constant dezelfde foutmelding stb-nmc-400 op hetzelfde moment (18.00 - 20.30). 

 

Ik heb jullie tutorial al doorgelopen en alles opnieuw aangesloten, fabrieksinstellingen hersteld, zelfs alleen de tv ontvanger op de router aangesloten en niks anders en nogmaals alles gereset.

 

Geen van deze oplossingen werkt. Echter is elke avond zo na 20.00 / 20.30 weer opgelost. Ongeacht of ik die avond wel of geen reset heb gedaan of kabels heb verwisselt. De rest van de dag werkt het tv kijken dan ook prima. 

 

Omdat de gids, en het terugkijken van programma's, YouTube of Netflix via de ontvanger kijken tijdens de storing wel prima werkt en vlekkeloos gaat (geen vertraging, haperingen en start vlot) kan het naar mijn mening niet aan de verbinding van de tv ontvanger met de router liggen. 

 

Tevens omdat de problemen specifiek op dit tijdstip optreedt (waarschijnlijk het moment dat de meeste mensen tv kijken) en de internetsnelheid op dat moment gewoon de max haalt (speedtest op utp kabel tvontvanger met laptop) krijg ik het vermoeden dat de dienst overbelast is op dit tijdstip. 

 

Omdat ik echter in deze weken tot 3 maal toe zolang in de wacht heb gestaan bij de telefonische klantenservice dat ik uiteindelijk maar heb opgehangen plaats ik nu mijn probleem maar hier op het forum. 

 

Wij zijn sinds eind september overgestapt van Telfort naar KPN maar we zijn naast dit probleem en een regelmatig vastlopende KPN Box 12 router (mobiele apparaten verliezen verbinding en kunnen niet opnieuw verbinden totdat de router een reset krijgt) verre van tevreden.

Hier ook zelfde probleem sinds 2 weken.

Er was een groot topic over met vele meldingen uit het hele land, maar dat is gewoon gesloten zonder oplossing….

 


Er is de afgelopen 2 nachten een grote update uitgerold. Ik dacht dat het probleem daar mee opgelost was?!


Hoi @MRaap,

Heeft de update het probleem inmiddels opgelost? 


Hoi @MRaap,

Heeft de update het probleem inmiddels opgelost? 

Nee, een paar avonden konden we een beetje tv kijken (zappen ultra langzaam, en af en toe hangende beelden).

Echter vanavond kreeg ik weer alleen deze foutmelding.

Ook nu weer werkte terugkijken en de andere opties prima


Hi @MRaap,

Deze foutmelding en de andere problemen die jij beschrijft komen vaak voor wanneer de verbinding tussen de Experiabox en de TV-ontvanger niet optimaal is. Dit wordt bijvoorbeeld veroorzaakt door een DVS

Hoe heb jij de TV-ontvanger op de Experiabox aangesloten? 


Beste Hanna, 

 

Volgens mij heb ik in mijn eerste post voldoende informatie gegeven om aan te tonen dat storing altijd op een specifiek tijdstip optreed en niet aan de verbinding tussen de router en de ontvanger ligt (dan zou het ook op andere tijdstippen moeten voorkomen). 

 

Op dit tijdstip is er voldoende bandbreedte voor overige functies (terugkijken, HD beelden, Netflix etc) en getest met een laptop aan die kabel op dat moment, waarbij ik de maximale snelheid van mijn verbinding haal.

 

Ik gebruik geen DVS, de ontvanger is direct aangesloten via netwerkkabel (die uit de kpn doos). 

 

Zelfs als ik alleen de ontvanger op de router aansluit en al overige verbindingen losneem, treedt binnen dit tijdslot (18.00-20.30) dit probleem op. De rest van de dag werkt het prima (nog een reden om vast te stellen dat het niet aan de verbinding tussen de router en de ontvanger kan liggen). 


Ook vanavond weer exact dezelfde problemen, tuurlijk ook precies tijdens de persconferentie.

 

Wederom vandaag geprobeerd de klantenservice te bereiken, en na tijden in de wacht maar weer opgegeven.

 

Het wordt zo wel erg vervelend, ik betaal tenslotte voor een televisieabbonement waar ik inmiddels de maand november en december amper gebruik van heb kunnen maken.

 

Het zou prettig zijn als dit vanuit KPN wat serieuzer wordt opgepakt of de bereikbaarheid van de klantenservice verbeterd. 


Beste @MRaap

Ik heb jouw verbinding en Experiabox doorgemeten op afstand, hier kan ik niks geks zien. Mijn advies is om toch telefonisch of via de chat contact op te nemen met mijn collega's van de klantenservice. Dan wordt je goed één op één geholpen en kunnen ze ter plekke dingen met jou na lopen.