Skip to main content

Na installatie door monteur van KPN thuis op 1 november, werkte alles oke. Op 24 November stond er een KPN busje in onze oprit (best wel brutaal) en hij was een uurtje aan het sleutelen aan een kast op straat. Sindsdien hebben wij tot wel 10 keer per dag de foutcode STB NMC 400 op de TV en staat het beeld op TV af en toe stil. Opnieuw opstarten van modem leidt niet tot een oplossing. Graag uw reactie? 

Graag een reactie hoe ik dit probleem oplos??

 


Hi @Tommie12345! Laten we samen kijken of we iets kunnen doen om er voor te zorgen dat je weer gewoon leuk tv kan kijken. Ik heb via de postcode en het huisnummer in je profiel wel de verbinding al doorgemeten. Die is volgens de metingen in orde. Dat betekent dat het probleem waarschijnlijk in het modem, de tv-ontvanger of de verbinding daartussen ontstaat. Ik zou je willen vragen de tv-ontvanger een reset te geven. Als het probleem in de software van de ontvanger zit moet het daarmee opgelost zijn. Mocht dat niet helpen zou ik je ook nog willen vragen je Experiabox een reset te geven. Let wel op dat het kan zijn dat daarmee je wifi naam en wachtwoord ook weer terug worden gezet naar de fabrieksinstellingen. Zou je dit kunnen doen en hier laten weten of daarmee het probleem opgelost is?


Ik heb gisterochtend alles gereset en tot op heden geen foutmelding meer gezien. Het probleem lijkt dus opgelost te zijn, Dank u!


@Tommie12345 super om te horen! Wellicht dat het modem wat van slag is geweest door die werkzaamheden. Een reset is dan altijd de oplossing. Mocht het toch weer terugkomen kan je dat altijd hier melden! 


Gisteravond was de genoemde foutcode weer terug. Daarnaast bleef het beeld telkens stilstaan en waren nu plotseling verschillende zenders niet bereikbaar.  


@Tommie12345 we hebben rond het moment dat je deze reactie hebt geplaatst een landelijke storing gehad waarbij inderdaad verschillende zenders dit probleem gaven. Dit zou echter ondertussen allemaal opgelost moeten zijn. Zou je dit kunnen bevestigen?