Skip to main content

In heb 4 modems in huis, allemaal bedraad, want consumenten WiFi is gewoon niet sterk genoeglijk huis. Zelfs al zijn ze bedraad, de utp kabels veranderden nooit, toch krijg ik deze storing. Om dan het modem aan de glasvezel uit te zetten vind ik een zwaktebod, internet doet het namelijk wel prima, ook via WiFi van KPN.

wordt er zo moedeloos van dat ik rondkijk naar andere leverancier, dit is nu al een flink aantal maanden zo en ondanks tickets ed krijgen ze het niet verholpen. 

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Welkom bij ons op het forum @Weettnietmeer. Dit is je eerste berichtje hier op het forum, daardoor heb ik nog geen volledig beeld van de situatie. Je hebt er al contact over gehad, maar de foutmelding blijft desondanks op tv komen dus?

  • Welk type modem (de Experia/KPN Box) heb je precies?
  • Welke tv-ontvangers heb je? Dat zijn de kastjes die jij modem noemt
  • Op het moment dat je de foutmelding krijgt, wat doen de lampjes op het modem en het glasvezelkastje dan?

Kan je er meer over vertellen, zodat we met je mee kunnen denken?


Welkom bij ons op het forum @Weettnietmeer. Dit is je eerste berichtje hier op het forum, daardoor heb ik nog geen volledig beeld van de situatie. Je hebt er al contact over gehad, maar de foutmelding blijft desondanks op tv komen dus?

  • Welk type modem (de Experia/KPN Box) heb je precies?
  • Welke tv-ontvangers heb je? Dat zijn de kastjes die jij modem noemt
  • Op het moment dat je de foutmelding krijgt, wat doen de lampjes op het modem en het glasvezelkastje dan?

Kan je er meer over vertellen, zodat we met je mee kunnen denken?


hallo Jasper,

 

goede vraag, even langsgelopen.

expedia box 12

set Top boxjes zijn type hmb 2260

daar heb ik er 4 van in huis. Allemaal bedraad met cat6

 

wat de lampen doen weet ik niet, ben al wat storingsmoe.

 

hoop dat dit genoeg inzicht geeft om dit te verhelpen.

 

Ramon

 

 

 


Zitten de tv ontvangers rechstreeks op de KPN Box aangesloten? Niets er tussen? Geen "modem" er tussen? Want dat werkt niet. Er mag een switch tussen zitten, op voorwaarde dat die IGMP-Snooping ondersteund. 


Zitten de tv ontvangers rechstreeks op de KPN Box aangesloten? Niets er tussen? Geen "modem" er tussen? Want dat werkt niet. Er mag een switch tussen zitten, op voorwaarde dat die IGMP-Snooping ondersteund. 

Nee direct uit de box, geen switch ertussen oid. Kan wel kijken of ik er eentje kan vinden met igmp -snooping. Maar dit is nu een maandje of 10 aan de gang, daarvoor heeft het jaren probleem loos gewerkt, daarom baal ik er zo van.

 

mvg

ramon 


U heeft 4 tv ontvangers? Allemaal bekabeld op de KPN Box aangesloten? Dan zitten dus alle 4 de LAN poorten vol? Verder heeft u niets bekabeld aangesloten? Want dat zou dan niet kunnen. Toch?

Hoe zit het met die 4 "modems"? Wat zijn dat voor dingen? Merk en type?


U heeft 4 tv ontvangers? Allemaal bekabeld op de KPN Box aangesloten? Dan zitten dus alle 4 de LAN poorten vol? Verder heeft u niets bekabeld aangesloten? Want dat zou dan niet kunnen. Toch?

Hoe zit het met die 4 "modems"? Wat zijn dat voor dingen? Merk en type?

Oke, ik heb 1 utp kabel naar een switch voor 2 tv’s in andere kamers. De woonkamer en mijn slaapkamer zitten direct in de Expedia box 

verder geen modems maar de kastjes bij de tv’s dat zijn die van het eerder genoemde model 


Type  hmb 2260


Dus de direct bekabelde kastjes bij de tv geven de storing met nmc-400, vaker dan de tv’s in de andere kamers. Soms, afgelopen zondag vanaf 17 uur tot, laatste poging was 22 uur. 
 

work around die wel werkt is een programma opnemen en dan via de opnames kijken. Blijf je alleen beperkt tot dat programma en dat moet maar net iets leuks zijn. 


Ik kreeg deze melding net ook, er is een storing bij KPN. Ze zeggen dat het om 2045 is opgelost


Ik denk dat die storing er los van staat @Horzel84, aangezien @Weettnietmeer dit al langer ervaart. 

Er zit wel een switch tussen dus, maar de ontvangers die daarop zijn aangesloten hebben deze foutmelding minder vaak dan de ontvangers die direct aangesloten zijn op de Box 12? En welk merk en model switch is het precies?

Ik snap dat je storingsmoe bent, maar het is wel belangrijk om dat soort dingen te checken. Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Als je iets niet vertelt weten wij het niet en is het moelijker om met je mee te denken hoe het opgelost kan worden.


Hoi heb wat tijd nodig gehad, ik heb een thuis switchje, netgear GS108.

weinig speciaals, kan mij niet voorstellen dat die IGMP ondersteund. 
 

blijft wel raar dat als dat iets invloed zou hebben het ook invloed heeft op de tv’s direct aan de Expedia box 


Als jij 4 TV ontvangers hebt dan zou KPN jou ook een switch hebben moeten leveren.

Die GS108 (zonder E) heeft inderdaad geen IGMP snooping maar daarmee zouden de twee TV ontvangers die rechtstreeks op de Experia Box aangesloten zijn nog altijd geen STB-NMC-400 meldingen mogen krijgen.


Oke, ga ik daar even achteraan. Wellicht gaat dat al veel helpen, alleen de foutmelding op direct op de experiabox geplaatste tv’s is dan nog even uitzoeken, dank zover


Oke, ga ik daar even achteraan. Wellicht gaat dat al veel helpen, alleen de foutmelding op direct op de experiabox geplaatste tv’s is dan nog even uitzoeken, dank zover

Ik zou even wachten op antwoord van @Jasper want als jij nog geen switch van KPN ontvangen hebt dan zou hij je er eigenlijk ééntje toe moeten sturen.

Daarnaast blijft het vreemd dat de TV ontvangers die rechtstreeks op de Experia Box aangesloten zijn last hebben van die STB-NMC-400 melding.


Ik kan een opsturen inderdaad, daar heb ik nog wel gegevens voor nodig, Zou je jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen @Weettnietmeer? Als je daarna een seintje geeft kan ik het voor je bekijken, en dan kijk ik meteen wat ik verder kan zien.


Dank voor het invullen @Weettnietmeer. Ik kan er helaas toch geen opsturen, bij de Box 12 is die mogelijkheid er niet. Wel kan je de switch die IGMP-snooping ondersteund hier vinden: Switch – Netgear GS105E.

Het speelde niet op alle tv-ontvangers, welke tv-ontvanger speelde het precies wel? Kan je de laatste 3 cijfers van het serienummer (staat op een stickertje onderop de ontvanger) van de ontvangers die de foutmelding vaker geven laten weten?


Ik kan er helaas toch geen opsturen, bij de Box 12 is die mogelijkheid er niet.

@Jasper, Vreemd, ik dacht dat KPN altijd een switch op zou sturen als het aantal gecontracteerde TV ontvangers groter of gelijk is aan het aantal LAN poorten op de Experia/KPN Box.


Hoi, 

 

Eentje die via de huidige switch gaat laatste cijfers 160, deze heeft minder last van de melding, maar nog steeds een aantal keer per week meerdere keren

Direct op de Experia: 430, hier is het zoals ik eerder al meldde na een aantal jaren prima te hebben gewerkt, eigenlijk al een half jaar meerdere keren per dag over de dag heen met de melding. 

Als ik het goed lees zijn die boxjes wel wel uit 2014


@Jasper, Vreemd, ik dacht dat KPN altijd een switch op zou sturen als het aantal gecontracteerde TV ontvangers groter of gelijk is aan het aantal LAN poorten op de Experia/KPN Box.

Ik dacht het ook inderdaad, ik heb het voor de zekerheid bij Erik, Bart en een andere afdeling nagevraagd maar het blijkt niet meer mogelijk te zijn. Het is veranderd na de laatste keer dat ik het heb gedaan, wat al wel een tijd geleden was.

 

Eentje die via de huidige switch gaat laatste cijfers 160, deze heeft minder last van de melding, maar nog steeds een aantal keer per week meerdere keren

Direct op de Experia: 430, hier is het zoals ik eerder al meldde na een aantal jaren prima te hebben gewerkt, eigenlijk al een half jaar meerdere keren per dag over de dag heen met de melding. 

Als ik het goed lees zijn die boxjes wel wel uit 2014

Zowel de 3 2260 als de ene 2952 ontvangers die je hebt worden nog ondersteund en uitgeleverd, ze zijn niet verouderd. Ik probeer de verbinding na te kijken, maar ik krijg nu ook geen contact met het modem. Als je ons belt op 0800-0402 kan een collega met je meekijken en de beste kortste klap bepalen.