Skip to main content

Al sinds augustus 2020 een dagelijkse frustratie om gewoon TV te kijken.

Krijg dagelijks de Foutcode stb-nmc-400 bij Live TV kijken op beide kastjes wat ik alleen kan oplossen door een seconde de ethernet kabel uit de modem te halen of door de Play knop in te drukken en niet meer live te kijken.  Heb alles met kabels verbonden, 1 kastje met een switch ertussen en de andere direct op de modem.

Glasvezel 500/500 

KPN 12 modem

2x VIP 5202

HTML versie 4.114.213

NMC versie 8.0.112_1

DBL versie 7.12.3

RBL versie 3.0.18

1x Netgear GS105Ev2 Switch

Kan er echt niet bij dat KPN hier niets aan doet en blijkbaar dit geen prioriteit voor hen is.

Ik ben echt van plan zodra mijn jaar contract is afgelopen weer terug te gaan naar ZIGGO waar je gewoon kunt TV kijken zonder enige problemen.

@Jan Willem K, ik lees dat je hierover ook al had gereageerd in het verzameltopic hierover. De specifieke STB-NMC-400 melding is eigenlijk een beetje een algemene melding dat je TV ontvanger geen verbinding heeft. 
Mééstal zit dit tussen de experiabox en de TV ontvanger maar zoals je het beschrijft lijkt dat bij jou niet het geval. Heb je het probleem op beide ontvangers? Valt je internet ook regelmatig weg?


Internet valt nooit weg maar meldingen zijn altijd op beide tv ontvangers


Ah, dan vermoed ik dat je hetzelfde issue hebt als in het verzameltopic. Mijn collega's zijn druk aan het uitzoeken. Voor de laatste informatie hierover kun je het beste ook daar terecht.