Skip to main content

Dit probleem heb ik sinds ik iptv heb aangeschaft.

een oplossing is er helaas nog niet maar ik zet de tv ontvanger ongeveer 5/10 seconden op pauze.

daarna kan ik de hele avond normaal tv kijken, mits ik op dezelfde zender blijf dan. Anders opnieuw de tv ontvanger op pauze zetten als je van zender wisselt .


probleem ligt volgens mijn aan IGMP snooping. Als je modem of switch geen IGMP snooping ondersteund dan wordt het tv signaal naar alle devices op je netwerk gestuurd.

gevolg is dat elk device het signaal ontvangt maar er niets mee doet, behalve de tv.

Het maakt dan ook niet uit of je glasvezel hebt of een adsl van 20mbit.

je netwerk raakt overbelast en de tv zal gaan haperen en uiteindelijk stilstaan.

Op je modem kun je vervolgens zien dat je geen iptv meer gebruikt maar gewoon internet data.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welkom op het forum @Henk-66! Wat ik nog niet goed begrijp uit je vraag is of je de foutcode alleen hebt met een eigen modem of dat je deze ook hebt als je gebruik maakt van de meegeleverde Experiabox. Zou je dit nog kunnen laten weten?


Dag Bram, tjee en dat op zondag. Dacht dat juist zondag een rustdag was ;)

 

Ik heb Fritzbox (Abbo bij XS4ALL) maar dat maakt voor het geheel niet zoveel uit.

Mijn situatie is een beetje anders dan bij de meeste mensen hier op het forum. Kan geen netwerkkabel trekken en netwerk via stroom gaat ook niet omdat er teveel groepen zijn.

Wat overblijft is een draadloos WiFi signaal naar de router en dat werkt zolang ik maar geen “Live TV” wil streamen. 

Live TV gaat haperen na 5 / 10 seconden en daarna krijg ik de bekende foutmelding op het scherm en vervolgens geen TV meer.

Als ik de tv ontvanger dan 5 / 10 seconden op pauze zet dan zie ik op de fritzbox dat er geen IPTV meer wordt ontvangen maar dat alle data Internet data is geworden. Dat gaat dus prima zonder problemen. XS4ALL kan dit niet oplossen, omdat WiFi niet ondersteund wordt dus moet ik er maar mee leven. 5 Seconden is voor ons te doen hoewel het natuurlijk beter zou zijn geweest als ik wel live  tv kon kijken.


Dag Bram,

 

ik weet niet wat er gebeurd is maar heb vanaf 18:00 u helemaal geen beeld meer. Kreeg eenmalig een foutcode 303, en daarna niets meer.

alleen video on demand werkt nog.


Ik heb niks voor je veranderd @Henk-66. Dus dat zal niet de reden zijn. Ik kan ook niet garanderen dat ik het op deze manier voor je in orde kan maken. Heb je al gekeken naar de mogelijkheden van een DVS om die wifi verbinding te vervangen? 


Goedemorgen Bram,

 

DVS is ook geen optie helaas. Ik had de Devolo Magic 2 aangeschaft maar die ligt weer in de doos omdat er uiteindelijk geen verbinding tot stand kon worden gebracht. Hoogstwaarschijnlijk heeft dat te maken met de 36 zonnepanelen die hier op het dak liggen.

Vanochtend de stekker uit de tv ontvanger gehaald en nu heb ik wel weer beeld, mits ik de 5 seconden regel handhaaf.


In dat geval ben ik bang dat ik niet iets voor je kan doen om het op te lossen. 


Helaas is het niet anders.

 


Er is weer een storing