Skip to main content

De laatste dagen valt de verbinding met de tv ontvanger meerdere keren per avond uit.

Soms is dat heel kort dat het beeld blijft, maar het geluid uitvalt. Soms ook krijgen we een blauw info scherm met de foutcode. 

HEEL VERVELEND ALS JE EEN GESPREK ZIT TE VOLGEN.

 

Wat doett KPN hieraan? 

Wat is het merk van uw ontvanger? Is dat toch niet nog een Motorola ontvanger? 

Hoe is de ontvanger met de Experiabox verbonden? Met een kabel bestaande uit 1 stuk zonder dat er andere kastjes ofzo tussen zitten? 


Beste Nick,

dank voor je reactie.

Het is een ARRIS ontvanger, ongeveer 5 of 6 jaar oud.

De ontvanger is verbonden met een utp-kabel rechtstreeks met het modem.


Heeft u al een andere kabel geprobeerd? Welke Experiabox heeft u? Heeft glasvezel of DSL? Indien DSL, wat zegt deze site over de snelheid op uw adres?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

 


Hoi @johcra, welkom hier. 

De foutcode is heel irritant. Deze wordt veroorzaakt door het feit dat de ontvanger te weinig tv pakketjes binnenkrijgt. Dit gebeurt ergens tussen centrale en jouw ontvanger. Alleen waar? Heb je het modem al eens herstart en de ontvanger voorzien van een reset? Dat wil nog wel eens helpen? Ik ben benieuwd. En kun je verder de tips van Nick83 eens proberen?


Beste Nick, dank voor je mail mijn experiabox heeft als nummer V10a.

Internet snelheid tijdens het opkomen van de foutcode 0,0. Er is geen intternet.

Kabel vervangen heeft geen zin denk ik.

Ik heb ook de ontvanger gerest. Ook de experiabox.

Zojuist opnieuw bij het begin van het journaal Ned ! krijgen we dezelfde storing, weer geen nternet.

Wat nu? 


@johcra, zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens meekijken in jouw verbinding. 


Beste Bart, Dank voor de reactie. ik heb mijn profiel aangepast. 

ter info gisteravobd zondag 25-07-2021 GEEN storingen gehad.


Ik heb gekeken en zie geen verbrekingen naar het modem toe. Tot het modem gaat het goed. Ik zie enkel jouw herstarts. Die zijn de 25e ook gestopt. Sindsdien is het dus goed? Hou het nog even in de gaten, gebeurt het weer, laat het dan weten.


Tsjonge het is weer eens zover..

Stelletje prutsers bij kpn, jaren bij Telfort gezeten en geen noemenswaardige problemen.

Nu dus minimaal 1 keer per jaar een hardnekkig probleem zoals eerder met het uitrollen van het nieuwe menu of hoe ze dat zo mooi noemen 

nu deze prachtige melding waarmee je de buffer van de gepauzeerde uitzending kwijt bent, en laat dat nou het laatste voordeel zijn ten opzichte van concurrenten, met de mobiel ben ik inmiddels overgestapt, als dit voor de kerst niet opgelost is ben ik met de tv ook weg


nu deze prachtige melding waarmee je de buffer van de gepauzeerde uitzending kwijt bent, en laat dat nou het laatste voordeel zijn ten opzichte van concurrenten, met de mobiel ben ik inmiddels overgestapt, als dit voor de kerst niet opgelost is ben ik met de tv ook weg

Welke prachtige melding krijg je dan?


Stb-nmc-400


Een vriendin van mij heeft sinds een tijdje hetzelfde probleem, dus zal niet aan een kabeltje liggen 

Mvg


Blijft het probleem als je alles (ook wifi apparaten) loskoppelt van jouw Experia/KPN Box behalve jouw TV ontvanger?


Hallo Wjb,

fijn dat je mee wil denken,

Maar we hebben allebei alleen een mobiel met Whatsapp op wifi en verder niets. Geen Facebook en dat soort onzin. Er is van onze kant niets veranderd en in het overzicht te zien zijn er veel meer mensen met deze code, dus sorry dat ik het zeg maar het zal wel weer een mislukte update zijn die op ons wordt uitgeprobeerd en dan krijgen we straks weer sorry en een paar gratis volstrekt waardeloze films kado. Ik ben gewoon een boos en wil dat even laten weten aan KPN, verder steek ik er geen energie in. Als de ergernis te lang duurt ben ik weg.

Nogmaals dank en vriendelijke groet 

 


Dus alleen die TV ontvanger is aangesloten op de Experia/KPN Box en verder helemaal niets?


De foutcode komt omdat er te weinig tv pakketjes binnenkomen op de ontvanger. Dus ergens tussen ons en jouw ontvanger gaat het mis. Daarom sluiten wij altijd eerst de thuissituatie uit. Ik ben daarom net als wjb benieuwd wat er allemaal aangesloten is. Om uit te zoeken waar het vandaan komt hebben wij wel hulp van je nodig. Want het kan maar zo zijn dat een apparaat in jouw netwerk de boosdoener is, maar kan natuurlijk ook heel ergens anders vandaan komen. Dat moeten wij uitzoeken. 


We hebben allebei een een experia box met alleen een tv ontvanger.


We hebben allebei een een experia box met alleen een tv ontvanger.

Dus alleen een TV ontvanger en helemaal niets anders, geen computers, geen wifi accesspoints, geen televisies, geen wat dan ook?


In het eerste bericht heb ik aangegeven dat we de buffer op tv kwijt zijn,

Dus box ontvanger tv.

En met de telefoon op wifi


In het eerste bericht heb ik aangegeven dat we de buffer op tv kwijt zijn,

En wat bedoel je daar dan mee?

 

Ik ga je nog een keer de onderstaande vraag stellen en ik hoop dat je die wilt beantwoorden met "ja" of "nee".

Je hebt dus alleen die TV ontvanger aangesloten op de Experia/KPN Box en verder helemaal niets, klopt dat?

 


Ja


En met buffer bedoel ik de minuten die je achter loopt op live tv door pauzeren.

Dus als je de buffer kwijt bent mis je een stuk van de uitzending


Maar wel een tv aan de ontvanger, dat was inmiddels wel duidelijk toch?


En met buffer bedoel ik de minuten die je achter loopt op live tv door pauzeren.

Dus als je de buffer kwijt bent mis je een stuk van de uitzending

Er wordt geen buffer vastgelegd. Als jij een uitzending pauzeert dan wordt bij hervatten de uitzending weer vanuit het centrale platform opgehaald.


Ik weet niet hoe het werkt, en dat maakt me eerlijk gezegd ook niet uit.

Ik betaal €46,- per maand voor een zeer basic pakket met tv en internet. De enige luxe van het pakket is dat ik een uur kan pauzeren.

Vorig jaar en begin van dit jaar, zonder overdrijven maandenlang ellende gehad met trage menu's en gids omdat er een update werd uitgerold waarbij we blijkbaar met zn allen proefkonijnen waren, uit mn hoofd meer dan 6000 reacties alleen al op dit forum. Nu gaan we weer richting eind van het jaar en kijk ik weer meer tv dan in de zomer, en ja hoor… Weer werkt het niet goed, en weer ben ik niet de enige.

Snap niet waarom het bij Telfort voor €29,95 per maand gewoon goed ging en het bij KPN voor 50% meer per maand niet lukt.

Afgelopen nacht de box en ontvanger de hele nacht van de stroom gehad, we zullen zien of het helpt.

Dit is mijn laatste reactie hier,

Het probleem is vanzelf gekomen en zal zichzelf wel oplossen, en anders ben ik gewoon weg. Als ik toch niet kan pauzeren is dit pakket ook niet bijzonder meer en kan ik elders voor veel minder geld wel terecht.

Ik wens u alle goeds en alvast fijne feestdagen