Skip to main content

Daar gaan we weer, ik heb ook de beruchte fout.

Het gekke is dat het niet gelijk gebeurt na aanzetten. Na een minuut of 3 krijg ik eerst dat het beeld even stil staat en weer verder gaat. En dan na een minuut of 5 krijg ik het blauwe scherm. 

Uit-en aanzetten helpt dan, maar daarna gebeur weer precies hetzelfde. Het lijkt wel of er ergens in de ontvanger iets vol loopt of zo.

Ik heb alle standaard suggesties al geprobeerd (reset, modem reset etc), en ook al met andere kabels geprobeerd, maar ik hou hetzelfde probleem.

De ontvanger is rechtstreeks aangesloten.

Is er evt een logfile van de Arris 5202 te raadplegen? Volgens de verbindingstest op de Arris, is er ook geen probleem.

@Prosperot 

Deze code betekend dat de KPN tv ontvanger (Arris VIP 5202) geen verbinding heeft met de Experaibox (KPN router modem).

Meestal zijn draadloze verbindingsets (DVS) de boosdoener.

 

Je vermeld dat de ontvanger rechtstreeks is aangesloten.

Probeer het eens met een andere UTP kabel. 


Dank je wel dat je de moeite neemt om te reageren,

Maar zoals ik al had aangegeven, heb de arris rechtstreeks aangesloten en heb ik ook al andere kabels geprobeerd. 


Welke Experiabox heb je? (KPN modem router).

Wat voor een soort UTP kabel zit er tussen de KPN Experiabox en de KPN tv ontvanger?


Expediabox 12 en cat5 UTP kabel, zou het daaraan liggen,denk je?


In principe moet het goed gaan.

Heb je knikken of scherpe bochten in de kabel? (ook dat kan voor problemen zorgen).

De foutcode betekend dat je geen verbinding hebt tussen de KPN tv ontvanger en Experiabox.

Zit er nog iets tussen? (tussen de Experiabox en KPN tv decoder).


De foutcode betekend dat je geen verbinding hebt tussen de KPN tv ontvanger en Experiabox.

Nee, deze foutcode betekent niet dat er geen verbinding is tussen de TV ontvanger en de Experia/KPN Box maar dat de verbinding ergens tussen de TV ontvanger en het TV platform van KPN verbroken of vertraagd is. Deze foutcode is eigenlijk altijd gerelateerd aan software/communicatie en nooit aan harware.

Één van de voornaamste oorzaken is dat er een broadcaststorm gaande is op jouw thuisnetwerk maar dan moeten er wel een loop in jouw thuisnetwerk zitten.

Gebruik jij switches en of wifi accesspoints en zo ja van welk merk en type zijn die?

 


het moet idd wel een netwerkpiek ergens zijn. Want het werkt wel, maar na een minuut of 5 komt opeens die melding in beeld. Dus ik vermoed dat er dan ergens een ‘broadcaststorm’ ontstaat.

Is er een manier om dit te monitoren?

Ik gebruikt wel TP switches, maar niet op de kabels die naar de STB’s gaan. Dit zitten rechtstreeks op de box


Ik gebruikt wel TP switches, maar niet op de kabels die naar de STB’s gaan. Dit zitten rechtstreeks op de box

Het maakt bij een broadcaststorm niet uit of de TV ontvangers via zo'n switch of rechtstreeks aangesloten zijn.

Heb je op die TP-Link switches loopback detection aan staan?

Heb je ook wifi accesspoints en zo ja welk merk en type?


Ja die staan aan, ik ga wel eens testen met die switches afgekoppeld. Wifi access points heb ik niet.


Ja die staan aan, ik ga wel eens testen met die switches afgekoppeld. Wifi access points heb ik niet.

En andere IoT apparatuur zoals bijvoorbeeld Sonos speakers?


ja zeker, IOT, daarvan heb ik er zat…. Hoe meet ik nou zo’n broadcaststorm?


ja zeker, IOT, daarvan heb ik er zat…. Hoe meet ik nou zo’n broadcaststorm?

Dat is heel lastig, de enige manier is om met wireshark jouw netwerk te monitoren.

Heb je ook zonnepanelen?

Zo ja, is de omvormer van SMA?


Ja ben al met wireshark bezig. 

Het lijkt erop dat de boel uitvalt na een aantal berichten van mijn STB naar 239.255.255.250


broadcaststorm is gevinden, tnx 


broadcaststorm is gevinden, tnx 

En wat veroorzaakte die broadcaststorm?


Een Shelly dimmer, deze is uitgezet en het werkt. Zal wel een defect device zijn, alle andere shelly dimmers werken prima.


Een Shelly dimmer, deze is uitgezet en het werkt. Zal wel een defect device zijn, alle andere shelly dimmers werken prima.

Hmmm, daar wordt je dan niet vrolijk van.

Heb jij naast jouw V12 ook nog andere wifi accesspoints in huis en zo ja welke?

 

Off-topic:

Zelf ben ik niet zo’n voorstander van dergelijke apparatuur waarbij de communicatie rechtstreeks via wifi loopt. In dergelijke oplossingen zie je vaak dat er met broadcasting gewerkt wordt om met die apparaten te communiceren immers dan hoeft het IP adres van die apparaten niet bekend te zijn.