Skip to main content

 

Goedemiddag,

 

Wij ervaren steeds hetzelfde probleem als vele anderen dat er een foutmelding komt op de tv tijdens het tv kijken. Het gaat om de foutmelding op de extra ontvanger.

Typer ontvanger: Arris VIP2952

Serienummer: M11529TWD289

Vanochtend een frisse start gedaan en alles opnieuw geinstalleerd, na de installatie ook meteen de nieuwste update gedaan die het apparaat vroeg. Uiteraard doen we ook iedere keer het kastje resetten. Het lijkt er op dat het na de nieuwste update het niet goed werkt.

Er niet een specifiek tijdstip te noemen, het is van de afgelopen weken en op verschillende tijdstippen. De Arris VIP2952 is bedraad aangesloten, overigens spelen de problemen niet op bij het kijken van de apps als Neflix en Primevideo. Alleen bij het live TV kijken speelt dit iedere keer.

Ik vraag dit namens mijn huisgenoot, het staat op zijn naam, maar hij is niet technisch aangelegd. Vandaar dat ik mij er mee bezig houdt.

 

 

Net ook KPN via de telefoon gesproken en ze gaan een hele nieuwe software er op zetten. Even afwachten of dat helpt.


Helaas vanavond weer dezelfde melding. Primetv en Netflix gaat prima via de ontvanger. Alleen bij live tv kijken schiet hij op de foutcode. Hopelijk over twee weken opgelost want we betalen voor Ziggo Sport en dan begint de F1. Hebben jullie een andere oplossing KPN? Andere tv ontvanger in plaats van de Arris vip2952? Of moet de modem vervangen worden om het signaal goed door te geven. Bedankt.

 


Ik ga mijn internet abonnement omzetten en de optie beter internet buitengebied er bij nemen. Kijken of dat gaat helpen.


Hey @Jeroen Rodewijk, bedankt voor je berichten!

Deze foutcode is een uitdaging, want het kan verschillende oorzaken hebben. Belangrijk is om alles stap voor stap na te gaan en daar ben je al goed mee bezig geweest! De technisch beschikbare snelheid is laag op jullie adres, dus ik sluit niet uit dat de foutcode hierdoor veroorzaakt wordt. Ik zie dat je het abonnement inmiddels al omgezet hebt naar de optie Sneller Internet Buitengebied. Het 4G modem en de nieuwe Experia box zijn opgestuurd, vanaf 18 maart kun je deze gaan aansluiten. Misschien is het ook een idee om direct een andere kabel te testen tussen de TV ontvanger en het modem? Laat je weten of het aansluiten gelukt is en of je de foutcode nog steeds te zien krijgt? Ben benieuwd! 


Hallo @Shyrin_ , bedankt voor je reactie. Ik lees inderdaad verschillende verhalen er over. Gelukkig kunnen we ook nog streamen via de KPN app :)

Maar inderdaad, as. donderdag gaan we de andere apparatuur aansluiten, ik ben benieuwd. Laat het nog wel even weten of het allemaal goed gaat nu.


Vanmiddag de nieuwe xperia V10 box geinstalleerd, met daaraan vast de 4g modem en er loopt een cat6 kabel naar de extra tv ontvanger. Deze kabel getest op de laptop voor de speedtest en hij haalde ruim 40 mb/ps, vorige keer op de oude xperia V9 en zonder 4g moden was dat 7 mb/ps. Hopelijk blijven de storingen nu weg :)


Hé, beste verbetering van de internetsnelheid: dat is in ieder geval een pluspunt! Ik hoop ook dat de storingen nu weg blijven en anders trek je hier aan de bel!


@Shyrin_  De foutmelding is niet meer voorbij gekomen op de tv-ontvangen. Het lijkt opgelost te zijn 🙂 Mocht er nog iets zijn dan laat ik het weten. Bedankt voor je reactie.