Skip to main content

Ik krijg deze code elke avond 

Alle stappen doorlopen.Helpt niets

Gebeurt altijd na 1900

Wat nu

Wordt er knettergek van

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @akolkman! Dat lijkt me inderdaad niet prettig TV kijken. Verandert er iets in de verbinding na 19:00? Zitten er dan bijvoorbeeld meer apparaten op het internet, of gaat er een stroomschakelaar aan? Die code betekent namelijk dat de verbinding tussen de ontvanger en het modem even wegvalt, of niet al te best is. Dit kan gebeuren wanneer er niet voldoende internetsnelheid beschikbaar is (iemand die iets aan het downloaden is bijvoorbeeld) of er iets in huis aangaat wat voor haperingen zorgt. Mocht je ontvanger met een draadloze verbindingsset aangesloten zijn, test dan hoe het bekabeld gaat. Ik ben benieuwd of het dan wel stabiel blijft. 🙂


Nee er veranderd dan niets in het internet gebruik

Overdag gaat het prima

 

Ik ga naar de bekabeling kijken

 

mvg


@akolkman ,  hier al even gekeken?, er zijn nog meer topics over dit probleem. 

 


Ik zie niets geks


Ook wij hebben de laatste tijd een paar STB-NMC-400 meldingen gezien terwijl wij daar voorheen nooit last van gehad hebben. En een gebrek aan bandbreedte zal het niet zijn omdat wij een 200Mbps internet verbinding hebben en dus zo'n 800Mbps voor televisie beschikbaar hebben.

De TV ontvangers staan ook op een apart vlan waarmee de invloed van andere apparaten (op andere vlans) nihil is.


<knip>

 En een gebrek aan bandbreedte zal het niet zijn omdat wij een 200Mbps internet verbinding hebben en dus zo'n 800Mbps voor televisie beschikbaar hebben.

<knip>

@wjb , een vraag: Hoe kun je 800 Mb/s voor TV beschikbaar hebben terwijl je een abonnement hebt van 200 Mb/s., of lees ik het verkeerd? 


<knip>

 En een gebrek aan bandbreedte zal het niet zijn omdat wij een 200Mbps internet verbinding hebben en dus zo'n 800Mbps voor televisie beschikbaar hebben.

<knip>

@wjb , een vraag: Hoe kun je 800 Mb/s voor TV beschikbaar hebben terwijl je een abonnement hebt van 200 Mb/s., of lees ik het verkeerd? 

Omdat televisie niet van de bandbreedte van jouw Internet abonnement af gaat maar van de totale bandbreedte van jouw aansluiting. Ik heb een glasvezelaansluiting van 1Gbps met een abonnement van 200Mbps. Er blijft dus altijd ruim 800Mbps beschikbaar voor televisie.


@akolkman Check. Hoe is je tv-ontvanger aangesloten op je modem? Rechtstreeks met een internetkabel, of zit er nog andere apparatuur tussen? Je hebt ernaar gekeken geef je aan en dat er niks geks was, dus ik ben benieuwd hoe alles aangesloten is. 

@wjb Gek dat het bij jou ook spontaan gebeurt. 😕 Zeker met 1 Gbps haalbaar. De bekabeling heb je al nagelopen neem ik aan? 

@akolkman ,  hier al even gekeken?, er zijn nog meer topics over dit probleem. 

In dit topic bleek het de LED verlichting te zijn, geen nieuwe lampen in huis toevallig? 


 De bekabeling heb je al nagelopen neem ik aan? 

Ik weet uiteraard dat de bekabeling uitstekend is.