Skip to main content

Beste KPN, 

Ik heb al een tijd problemen met de KPN IPTV. Dit probleem blijf ik houden na een upgrade naar 4k kastjes. Dit probleem heb ik al jaren door het gebruik van netwerk switches. In mijn nieuwe huis heb ik gekozen voor Ubiquity.  Met de uitleg en diverse voorbeelden heb ik mijn netwerk opgebouwd, echter blijf ik de foutmelding stb-nmc-400 ontvangen. 

 

Eerlijk gezegd heb ik geen interrese om te praten over mijn netwerk opstelling. Ik wil van KPN een werkend product via ethernet/lan/internet. Om de foutmelding te omzeilen maak ik gebruik van de cloud oplossing. Ik moet een programma opnemen, terugkijken, of gewoon even op pause drukken en afspelen. 

Waarom kunnen jullie hetzelfde principe niet doorvoeren bij het standaard tvkijken? Ik word echt geirriteerd door de huidige oplossing.

Met vriendelijke groet,

Roel 

Dan kan ik sowiezo beter kijken of die Switch achter de TV vervangen moet worden, aangezien er daar natuurlijk ook 1 box achter hangt(als stond die uit ten tijde van de update-poging vandaag)

Alleen als je (ter test) die switch er even tussenuit haalt en de TV ontvanger dan geen problement geeft.


Dan kan ik sowiezo beter kijken of die Switch achter de TV vervangen moet worden, aangezien er daar natuurlijk ook 1 box achter hangt(als stond die uit ten tijde van de update-poging vandaag)

Alleen als je (ter test) die switch er even tussenuit haalt en de TV ontvanger dan geen problement geeft.

dat gaat niet aangezien er dan geen internet meer uit de meterkast komt, de Experiabox hangt in een jaren60 woning in de meterkast, van daaruit loopt nu een nieuwe Cat6 naar die Gigabit-Switch achter de TV(voorzijde woning), daarop zitten diverse apparaten zoals de TV zelf, Sonos, Nintendo en die KPNBox, alsmede de kabel naar de AsusAP(achterzijde woning-tuinkant) en van daaruit de netwerkkabel naar de SLK achterzijde.

tevens wil die KPNbox wel updaten als die aan de kabel van de Benedenbox zit.. zal dus morgen even de switch vervangen achter de TV, helpt dat niet, dan gaat er een extra switch tussen de switch en de AP 


Even gegoogled: TP-Link TL-SG1008D 8 poorts 10/100/1000 Gigabit Switch TL-SG1008D (let op deze switch ondersteund GEEN IGMP snooping)

Deze heb ik dus achter de TV zitten, ga ik morgen vervangen door een die dat wel ondersteund.


Heb er een GS108T tussen gezet ipv de TPlink, werkte nog niet, even tijdelijk een RJ45 UTP6 blokje om de kabel tussen de tv-ontvanger boven(en de  Asus) en de switch te verbinden(asus eruit) dan werkt het.

Zal voor de Asus even een nieuwe kabel trekken aangezien die het kortste is.