Skip to main content

We hebben sinds een aantal maanden een nieuwe router via KPN ter vervanging van de Experia 8 box. Sinds die tijd hebben we regelmatig last van (oa) foutcode STB-REC-01 op iig 2 van de 5 tv kastjesĀ (Arcadyan HMD2260) die we in gebruik hebben. Herstarten TV kastje en/of router lost het probleem niet altijd op.

Vandaag opnieuw software geinstalleerd op een van de tv kastjes, direct weer dezelfde foutmelding. Na een aantal keer proberen lukt het soms wel om de opnames toch te benaderen. Maar nieuwe opnames inplannen lukt niet (altijd).

Deze problemen hebben we nooit gehad met de oude experia box. Het lijkt erop (iig voor mij) dat de nieuwe experia box niet goed samenwerkt met de oude tv kastjes.

Graag een oplossing voor dit probleem dat al een paar maanden duurt.

Bvd!

Dit vond ik op internet:

Wat te doen bij storing KPN?

4 belangrijke tips bijĀ storingĀ metĀ KPNĀ televisie

  1. Controleer of erĀ storingĀ is.
  2. Maak melding van jouw probleem.
  3. Herstart het modem en de digitale ontvanger.
  4. Controleer kabels, splitters, aansluitingen en een eventuele tv-verbindingsset op beschadigingen.

Ā 

Je hebt de Arcadyan HMB 2260

Begint al langzaam een oudje te worden, maar werkt nog wel goed.

Ā 

Zit er een switch of DVS tussen?

Vaste UTP (CAT5E) kabels is altijd het beste voor de KPN tv decoders.šŸ˜‰

Ā 

ā€œOudeā€ Experiabox.

Welke heb je?Ā 


Dank voor je reactie. Ik heb alle tv decoders bekabeld aangesloten. Bij de ene zit er een switch tussen, bij de andere niet. De tv decoders heb ik regelmatig opnieuw gestart, software opnieuw geladen, router ook regelmatig herstart en een reset gegeven. Helpt helaas niet.

Nieuwe Router is een KPN Box 12, oude was een Experia V8.


Ondersteund de switch IGMP Snooping?

Anders werkt IPTV niet.

Voor internet is het niet nodig en dat werkt altijd.šŸ˜‰


Ā 

IGMP Snooping geen idee, maar dat kan ik uitzoeken. Vraag me wel af of het uitmaakt, met de Experia V8 heb ik nooit problemen ondervonden. Is pas gaan spelen nadat we de KPN Box 12 in gebruik hebben genomen.Ā 


Ā 

IGMP Snooping geen idee, maar dat kan ik uitzoeken. Vraag me wel af of het uitmaakt, met de Experia V8 heb ik nooit problemen ondervonden. Is pas gaan spelen nadat we de KPN Box 12 in gebruik hebben genomen.Ā 

Ā 

Het maakt heel erg veel uit.

IPTV wordt op een speciale manier via internet verzonden.

En als de switch geen IGMP Snooping ondersteund, heb je juist met IPTV problemen.Ā 

Ā 

Welke switch heb je?Ā 


Switch: Sitecom LN-118.Ā Ondersteunt niet IGMP Snooping

Misschien een domme vraag: IPTV had ik ook al met Experia V8, waarom zou dat nu met nieuwe router een probleem opleveren?


Ik heb deze.

Deze heeft IGMP snooping.

I.v.m. IPTV (om tv te kunnen kijken) is IGMP snooping heel erg belangrijk.

Ā 

Dat het met de Experiabox V8 wel werkte verbaast mij.Ā 

Waarom het nu pas, met de Box12, een probleem geeft is mij ook een raadsel.

Ā 

Gelukkig zijn ze niet duur.Ā šŸ˜‰


Idd niet zo duur, ik ga zoā€™n switch aanschaffen en kijken of het dan is opgelost.

Dank je wel voor je hulp!