Skip to main content

Uh niet bij mij opgelost heb nog steeds ernstig hinder van deze foutcode. Alles gedaan sb knop, uit en aan, moden uit en aan daarna ontvanger weer uit en aan, resultaat 

stb-ufa-03

Hi @MvdHjr, wat vervelend dat je niet lekker tv kunt kijken door deze foutmelding. Ik wil graag uitzoeken hoe we dit op kunnen lossen! Heb je de tv-ontvanger ook al gereset? Mocht dat het probleem niet verhelpen, kun je dan vertellen hoe de tv-ontvanger is aangesloten op de Experia Box? Is dat met een rechtstreekse kabel of via een draadloze verbindingsset? Ik hoor het graag van je!


Via een verbindingsset.. alles gereset, modem ontvanger enz verbindingset. Inmiddels opgelost ( grotendeels) bleek een landelijke storing. Nu nog een enkele keer stilstaand beeld maar das slechts een paar seconden. Eea gebrurd sinds ik nwe ontvangers heb gekregen ( Arris vip 5202)


Ah, heel fijn dat het inmiddels grotendeels weer in orde is, maar wel jammer dat het stilstaande beeld nog steeds voor komt.

Begrijp ik goed dat dit nog niet voorkwam toen je nog andere ontvangers in gebruik had? Heb je de 5202's ontvangen omdat je over bent gegaan naar kijken via 4K? Hoe hoger de kwaliteit van het tv-signaal, hoe moeilijker de draadloze verbindingsset het heeft om het signaal goed van de ene naar de andere adapter te krijgen. Het kan dus zijn dat je deze problemen ervaart doordat er in je stroomnetwerk kwaliteit verloren gaat tussen de ene en de andere draadloze adapter. Om dit uit te sluiten, zou je 1 van de ontvangers tijdelijk via een rechtstreekse kabel kunnen testen. Ik ben benieuwd of het stilstaande beeld dan nog steeds aan de orde is!


Ik ga het proberen, en nee ik heb geen 4k tv.. de andere gaven vaak storing zoals vanzelf uitgaan. Daarom zijn ze omgeruild


Ah, ook zonder 4K tv is het absoluut het proberen waard om 1 bekabeld aan te sluiten. Ik hoor graag je bevindingen!


Heb je het al kunnen testen @MvdHjr? :slight_smile:


nou de winkels zijn dicht en ik heb een kabel nodig van 25 meter naar het modem om het uit te kunnen testen dus nee, dat gaat nog even duren


Oei, wij hebben zelfs kabels van 10 meter en niet langer dan dat, dus ik kan je ook niet aan zo'n lange kabel helpen in tussentijd :slight_frown:


tot die tijd hou ik wel bij hoe vaak het beeld stil staat, over het algemeen werkten de devolo zenders redelijk goed, misschien dat die wat verouderd zijn ik heb ze al behoorlijk lang


Misschien maakt het nog een verschil als je de aansluiting van de DVS nog even goed controleert en waar mogelijk aanpast zodat de aansluiting helemaal ‘volgens het boekje’ is  :slight_smile: