Skip to main content

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Halverwege terugkijken van een programma opeens deze foutmelding. Heel vervelend. Had het eerder ook al een keer en toen had ik de software opnieuw gedownload. Toen ging het even goed maar nu dus weer hetzelfde. Op alle zenders.


Hier ook zelfde probleem en ik kan ook niet terugkijken. Wat een drama dat KPN. Heb de acties van Ziggo al bekeken. Ziet er niet slecht uit. Uitgebreider aanbod en nog goedkoper ook. Morgen verder.


En gids werkt heel traag.... Balen!


Ook bij inloggen op telefoon kan ik niets doen. Geen opnames beschikbaar. Enz. 


Hier ook nog steeds foutcode op alle zenders 

Balen…

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hier ook sinds de laatste software update deze foutcode. KPN geprobeerd te bellen maar steeds belachelijk lange wachttijden bij de klantenservice.. 

Zoals velen voor mij al aangeven: elke maand wel betalen voor een pakket inclusief opnemen, pauzeren en terugkijken maar wanneer het weken niet werkt gewoon niet te bereiken.. 


Sint-Oedenrode ook niet mogelijk om programma’s terug te kijken.. denk je na een verplicht nummertje Château Meiland, lekker het kwaliteitsprogramma VI terug te kijken.. krijg je dit! 


Hier in Doesburg ook hetzelfde probleem, wat mij opvalt is dat KPN zijn klanten slecht op de hoogte houdt. Gemiste kans en dit is het minste wat jullie kunnen doen lijkt mij!


Zelfde probleem. Al enige tijd. Dit duurt al weken. Communicatie met kpn is beneden elk peil.

Foutcode worden niet herkent. Sporadisch aangegeven oplossingen werken niet. Bij storingen wordt geen probleem aangegeven. Tijd voor een collectieve schadeclaim?


In Veenendaal (sinds gisteren) zelfde probleem. Foutcode STB-ZAP-01. 


Via de KPN itv app op mijn tv kan ik wel de opnames terug kijken


Bakel hetzelfde verhaal helaas.

 

KPN Fix dit anders moet ik een nieuwe afstandsbediening en TV gaan bestellen, Owja en stap dan ook gelijk over…

Ik stoor me al ieder jaar aan jullie prijs verhogingen waarvoor we niks extra's krijgen,

en nu krijg je zo,n hoogst irritante update dat je hele menu anders is, en trager is wat mij gruwelijk stoort.

en als bonus krijg je er nu die storing bij.

waarom iets aanpassen wat gewoon goed is, schuif die updates maar ergens waar de zon niet schijnt en gooi die prijs eens naar beneden, daar scoor je veel meer punten mee.

 

 


Ook vanuit Maarssen (Utrecht) geen mogelijkheid om terug te kijken foutcode STB-zap-01


Meerdere dagen verder en nog steeds geen oplossing? zeer slecht 


Bij mij doet het nog niet. Bij een postcodecheck bleek dat in mijn gebied geen foutmeldingen zijn. Dit klopt niet. 


Wees gerust, hetzelfde probleem (Hilversum). ik wou contact zoeken met de KPN maar de 1. de wachttijden zijn te lang dus de verbinding wordt door de KPN verbroken en 2.  ik kan niet op de site vinden waar je een bericht kunt achterlaten. Al 3x de ontvanger gereset maar niets helpt. De eesrte 2x wilde dat apparaat de zenderlijst niet eens laden dus kun je helamaal niets meer zien.

 

Overigens: ik weet niet hoe het met jullie is maar bijna elke avond moet ik die ontvanger resetten. Sinds dat we dat “mooie, nieuwe en verbeterde” menu hebben gekregen geeft dat ding meer fouten in de werking dan voorheen. Ook moet ik me regelmatig weer bij NetFlix aanmelden omdat dat apparaat dat weer eens “vergeten” is.

 

Ik hoop dat de KPN binnenkort nieuwe ontvangers gaat versturen, dit bederft volledig je kijkplezier.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Als dit niet binnen 24 uur is opgelost ga ik alle consumentenprogramma's hierover informeren. Een schandelijke gang van zaken. Pisnijdig ben ik na al die tijd.


Ik heb dus hetzelfde er is altijd iets met deze provider zowel telefonisch als televisie en met het internet. :triumph:


Sinds vanavond ook ditzelfde probleem. Zie dat dit al meer dan n maand speelt. Slechte zaak van KPN. Was tot op heden best wel tevreden met deze Provider maar begin nu te twijfelen. 
KPN wanneer is dit opgelost?


Hier in Hoevelaken ook de stb-zap-01! Balen!! En vanmorgen om 0730 had ik alleen maar sneeuw en   uberhaupt geen beeld 


Beste @Juniord & @Paul123445,

ik heb bij mij ook gekeken. Ik heb het gevoel dat er op dit moment een storing gaande is met terugkijken. Ik heb de moderator van KPN ingelicht.

Bedankt voor je reactie, dit is hier al even aan de gang eigenlijk sinds de menu update een week of 2 geleden. 

 


Kortom na de update een drama

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hier het zelfde probleem 😅


Ik heb dezelfde fout. Geen idee. Er gaat iets goed mis bij KPN.


hier ook dezelfde melding.