Skip to main content

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Hier hetzelfde. Als ruim 20 min in de wacht bij de klantenservice. Net TV ontvanger uit gehad en kan nu niet eens de tv gids meer zien🙈


Nog even een extra bericht. Heel posts in heel korte tijd, dus mijn eerdere reactie zal niet door iedereen zijn gezien. Het is heel duidelijk dat er iets niet goed gaat. Men zit er bovenop en werkt er aan. Meer dan dat weet ik op dit moment ook niet. Als we een update hebben, plaatsen we dat hier. 

 

Fijn dat er na een maand eindelijk actie komt. Ik ga ervan uit dat alle abonnees gecompenseerd worden voor de niet geleverde diensten. 


Hier in Wijchen ook de foutcode. Meerdere malen gereset maar geen resultaat. Ik hoop snel op een oplossing.


040 kan weer terugkijken


Ik had ook dit probleem vanavond na installatie van een nieuwe experia box vanochtend. Na reset, stekkers in/uit etc geen resultaat. Echter de laatste keer het kastje geruime tijd (5minuten) uit gezet met het knopje achter op de ontvanger. En voila, het werkt weer.…

Bijzonder irritant idd.


Uithoorn het zelfde probleem. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


ook in waalwijk de zelfde melding  kan niets terugkijken of opnames kijken

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


040 kan ook weer terugkijken …..


Ook hier in Leusden dezelfde foutmelding(STB-zap-01).

Ontvanger opnieuw opgestart, maar helaas, KPN kom eens met een oplossing, dit speelt al een maand.

Misschien de laatste update terugdraaien, dan is in ieder geval iedereen weer tevreden.


Het werkt weer:hugging:


  

Goede dag,

 

Ik heb sinds vandaag (28-09-2020) dat ik geen programma's vanaf het begin of terug kan kijken en zie ook mijn opnames niet meer.

Als ik terug wil kijken of het programma vanaf het begin wil zien krijg ik STB-zap-01 in beeld.

Ik zag al een topic van een maand geleden maar is er al wat bekend van deze melding en is er een oplossing?

Ik heb dit zowel in de woonkamer als in de slaapkamer.

 

Groetjes Arthur

 

 

Update:

Hij lijkt het weer normaal te doen.

 

Arthur Schluter

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Bij mij ook foutmelding STB-zap-01

En de foutmelding wordt niet herkent bij een sroringsmelding op postcode en huisnummer


Exact hetzelfde probleem ... geen toegang tot tv gids of opnames. Ben nu nieuwe software aan t downloaden ... duurt 30 min. Hoop dat t werkt


Hier in Amstelveen ook!!😡

Zwaar teleurgesteld in KPN dat ze dit in een maand tijd niet hebben opgelost. Resetten helpt niet!!

Betaal een hoop geld en verwacht dan ook dat jullie dit serieus nemen. 
 

Graag een compensatie voor alle gedupeerden zeker in deze Coronatijd dat we al zo beperkt worden.


Ik heb nog steeds alleen nl 1 2 en 3..

Klaar met jullie


Opnames kijken werkt nu weer.


Mierlo kan ook weer terug kijken.. Kantje boord hoor KPN; super trage WiFi, kastje wat nauwelijks reageert en niet terug kunnen kijken?!


Sinds de update is het wel een drama. Ontvanger reageerd heel traag. Is wel heel leuk al de gelikte grafische dingetjes maar het oude menu werkte een stuk vlotter. Ook Netflix valt geregeld in storing sinds update


Zelfde probleem en het is niet de eerste keer. Zou mooi zijn als KPN een boven klantverwachting zou afgeven door hier duidelijk over te communiceren door snel aan te geven wat er aan de hand is en wanneer het is opgelost. 


Bij mij doet het nog niet. Bij een postcodecheck bleek dat in mijn gebied geen foutmeldingen zijn. Dit klopt niet. 


Bij mij postcodecheck ook geen foutmeldingen, vraag me af wat er wel goed werkt bij KPN


Net ff TV en ontvanger uit gezet. Na aanzetten werkt alles weer😬


Beste @JWF@hawee, @Renti 

Er is op dit moment een storing gaande. Lees hier voor meer info.


Foutcode STB-ZAP-01 en nieuw scherm zijn hetzelfde probleem..... Een nieuwe programmeur met een geheel onlogisch nieuw menuscherm en ""lui"" bij KPN die dat klakkeloos accepteren en niet controleren. Die foutcode bestaat al een maand en KPN weet helemaal niet hoe ze dat moeten oplossen. Moet je geen nieuw menuscherm invoeren..........


Hier werkt het ook weer. Phoe hee…

 

Maar ik lees wel meer storingen die wij ook hebben,sinds de update:

Traag of helemaal niet reageren op de afstandsbediening.

Niet aan of niet uit willen gaan via de ab.

Spontane reset tijdens het kijken waarbij de ontvanger helemaal opnieuw opstart..?


Tempoooooooooooooo, problemen sneller oplossen, als je lid wil worden heb je gelijk iemand aan de lijn. Hier 30 minuten wachttijd  aan de telefoon SCHANDE KPN!!!! kpn = Kampioen Pruts Netwerken.