Skip to main content

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Krijg ook de melding AVS-500-10000

krijg geen zenderinformatie, kan menu ook niet openen, deze actie is momenteel niet beschikbaar.


Ook ik krijg deze meldingen AVS-TO-001 en STB-zap-001 maar hang nu al meer dan 40 minuten in de wacht met KPN klantenservice.

Als de wachttijd om 22:00 uur al zo lang is dan zegt dat wat over de kwaliteit.

Deze klacht is al meer dan een maand oud als ik de berichten hierboven lees maar op de site bestaan beide foutcodes niet.

Ik heb in een appartement van ongeveer 100m2 continue Wifi problemen en nu kan ik mijn opnames niet kijken, niet terug kijken en ook geen films kijken van mijn Pluspakket.

De kans dat ik binnenkort overstap wordt echt met de minuut groter.

 

Net na 45 minuten het antwoord…..

Er is storing!!!

Maar volgens de site niets…. Waarom niet op de site dan scheelt dat honderden telefoontjes voor de klantenservice en mij 45 minuten frustratie

 

*Admin: reactie verplaatst naar bestaand topic


Hier gelukkig ook weer. Zou fijn zijn te weten waardoor het kwam. Krijgen wij dat ook te horen? Zaten een uur zonder.


Hoezo verbeterd menu. Alles is langzamer, met omleidingen of onhandiger in gebruik.

En als toetje vaak haperingen zoals nu weer met STB-zap-01 Geen terugkijken dus….

Voorheen was een tevreden gebruiker, maar dat gaat langzaam over in ontevreden...


Bij ons ook weer problemen. We kunnen weer eens niet terugkijken. Veel problemen na die update, tv menu is traag,vaak niet kunnen terug kijken. Nu weer dus. We blijken niet de enige te zijn dus... ben al half uur bezig met reset etc..


@Hubers 

Er is op dit moment een storing gaande. Lees hier voor meer info.


Ook hier foutmelding..kan niet terugkijken, heb hem opnieuw opgestart maar helaad


De stb zap 01 foutmelding heeft zowel 26 dagen geleden als nu hier in arnhem gesppeld, maar verschijnt nooit bij storingen op uw adres.

zolang deze foutmelding gemeld wordt door mensen is het duidelijk dat hij landelijk en ad hoc voorkomt. Dus zodra hij opduikt zou hij bij adres * en huisnummer * altijd getoond moeten worden. Maar daarvoor moet dat wel even geprogrammerd worden...


gisteren had ik Foutcode STB-ZAP-01 maar vanmiddag deed hij het weer goed en nu vanavond is het weer mis


Hier werkt alles weer. Hopelijk blijft het werken, bij Telfort nooit problemen


Hier in Venlo hetzelfde probleem. Ik ben sinds 2 weken KPN gebruiker (internet/TV). Ik krijg nu ook deze melding en kan inderdaad ook niet meer programma's terug kijken. Aan/uit van modem en tv kastje ook al geprobeert. Totaal niet acceptabel dat meerdere KPN gebruikers al behoorlijk wat tijd aan het wachten zijn op een oplossing, dit ziet er voor mij als nieuwe gebruiker dus ook niet echt rooskleurig uit 😓😓

Wij zijn nu 3 jaar hier bij kpn en dit is de eerste storing  die ik meemaak ...


Beste @TheoBerendhuysen @J_G @Marpo @Uniek90 @Vmkoop @verzamelgekje 

Er is op dit moment toch een storing gaande. Lees hier voor meer info.


Hier ook foutcode AVS -TO- 0001, tv ontvanger diverse keren opnieuw opgestart maar geen resultaat. 🤨


Hier werkt het weer 


Net ff TV en ontvanger uit gezet. Na aanzetten werkt alles weer😬

Had ik al geprobeerd ... deed niks. Nu dus nieuwe software aan t downloaden. Als dit lukt ... was dat het dan, of was t vanzelf overgegaan 😁😂

Ik moet nu geduld hebben, want kan t downloaden niet onderbreken 


Doet het weer, stekker min 30 sec uit ontvanger   laten, weer aanzetten en het werkt weer!


Beste @Wesley90 

Er is op dit moment een storing gaande. Lees hier voor meer info.

Admin: post verplaatst naar actueel topic


Probleem voor wat betreft Hilversum lijken te zijn opgelost…

Soms help zo'n server re-bootje 🙂 Al duurde het wel lang 


Geen gids, geen menu, geen radiozenders, geen info bij programma's, niet mogelijk om programma terug te kijken.

Kortom, lijkt op een omgevallen server bij KPN.

Inderdaad, oud menu was vlotter.

Grafische zaken zijn leuk, maar mag nooit ten koste van functionaliteit gaan!!


Sinds de laatste menu update kampen wij met diverse problemen op de tv.

Opnames kunnen niet terug gekeken worden. Geeft fouten als wachten duurt te lang op de server.

Of kan opname niet afspelen er is iets fout gegaan.

Terug kijken vanaf het begin werkt meestal niet. Maakt niet uit welke kanaal. Versneld doorspoelen of terug spoelen werkt niet. Inmiddels al een en ander zitten lezen en software gereset maar nog weinig verbetering.

Beeld blokjes en vast opende beelden 

 

Melding bij terug kijken 

( De de video kan niet worden afgespeeld  STBzap01 

 

Opnames terug kijk

( De opnames kunnen niet worden geladen De server doet er te lang over om te reageren time-out AV5-TO-0001 )


Na drie maal opstarten, werkt het weer.

zowel tv als kastje stroom eraf en na 30 sec weer opstarten.

Yep 


Vanavond kon ik op 2 tv-ontvangers ook geen gids of menu meer krijgen ‘actie niet beschikbaar’. Na 2 keer software verwijderen en opnieuw laden doet 1 tv-ontvanger het nu normaal, de ander nog steeds niet…….Heb daardoor wel een boek uitgelezen :)


Nog even een extra bericht. Heel posts in heel korte tijd, dus mijn eerdere reactie zal niet door iedereen zijn gezien. Het is heel duidelijk dat er iets niet goed gaat. Men zit er bovenop en werkt er aan. Meer dan dat weet ik op dit moment ook niet. Als we een update hebben, plaatsen we dat hier. 


Hier kan weer teruggekeken worden. Omgeving 074 


De AB error van niet of slecht reageren hadden we een paar maanden geleden ook. Vanavond weer. 
 

Wel alleen beneden. Tot nu toe nog niet boven. 


Beste @mechielsen @Rob en Tineke @Daantje62 @Lucienne S @Dirkske86 @J.v.K @BobsSoundSupport @GroteOgen @Geeltje68 

Er is op dit moment een storing gaande. Lees hier voor meer info.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic