Skip to main content

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Doet het weer ... maar is dit nu vanwege het downloaden van nieuwe software (door KPN aangeraden als tv gids niet beschikbaar is). Of zomaar vanzelf (bij KPN) opgelost 🤔


In Leiden heb ik dit nu ook. Alles werkt behalve terugkijken.

En terwijl ik zit te typen is het alweer opgelost. Nou ja een uurtje in de 2 maanden is nog heilig vergeleken by Ziggo waar ik onlangs ben overgestapt :)


Hier werkt het weer naar 5 x opnieuw opstarten en een keer software opnieuw geïnstalleerd. Zal vast iets bij KPN gereset zijn waardoor nu alles weer werkt 


Probleem Hier en daar misschien opgelost, maar de vraag is voor hoelang. Probleem is al n maand oud.

Bovendien is de nieuwe tv-gids nog steeds súper-traag. Hopeloos geval. Ik wil de oude gids terug.


Waarom is de foutcode STB-zap-01 niet te vinden op de KPN site (deze foutcode bestaat niet krijg ik als melding)? En waarom is er (als kennelijk zoveel mensen hier last van hebben (gehad), nog geen duidelijke oplossing gevonden?

Compensatie lijkt me op zn plaats!


Sinds laatste update ging laden van opnames al traag of reageerde helemaal niet en kreeg ik bovengenoemde foutcode. Tv-ontvanger gereset, geen verbetering. Software opnieuw verwijderd en gedownload, nog steeds dezelfde foutcode. Hopeloos. Als dit niet verbetert, ga ik op zoek naar een andere provider!


Ik heb zojuist via instellingen systeem software opnieuw installeren het probleem opgelost. Ik kan weer terugkijken. 🤡


Hier in Helmond hetzelfde probleem. Sinds update software is het systeem erg traag geworden. Heb net de SW opnieuw geïnstalleerd. Na 20 minuten is alles weer werkend. Nu kijken hoelang dit goed gaat.…

Maar wel vreemd dat deze storing niet op de KPN site staat.


Hier is het opgelost nu. Ik hoop dat er wel actie wordt ondernomen!!  We betalen voor de dienst!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Doet t hier nu ‘ineens’ ook weer. Nu zorgen dat dat zo blijft. Scheelt een boel onvrede. En voortaan beter communiceren!

 


ook wij krijgen foutcode : STB-zap-01 indien we een programma terug willen kijken ?

Hoe nu verder  ??

 

https://kpn-nl.insided.com/interactieve-tv-11/foutcode-stb-zap-01-507366


Hier in Den Haag lijkt het ook weer te werken. 


Beste @Anneliesjc 

Er is op dit moment een storing gaande. Lees hier voor meer info. Inmiddels werkt het bij mij wel weer.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb de software handmatig opnieuw laten installeren, bij mij doet het nu bij mij

Via menu, instellingen was het volgens mij.

Ik ben nog aan het terugkijken dus kan het ff niet nakijken


Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-ontvanger-resetten-176511

Na het lezen van deze topic: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-ontvanger-resetten-176511 onderstaande uitgevoerd en na resetten nieuwe software geïnstalleerd.

1) TV-ontvanger resetten via het menu van de tv-ontvanger nieuwe menu]

  1. Druk op Menu op de witte afstandsbediening
  2. Ga in het menu naar 'Instellingen' en druk op OK
  3. Ga in het menu naar de tegel 'Systeem' en druk op OK
  4. Ga naar de optie ‘Terug naar fabrieksinstellingen’ en druk op OK
  5. Kies ‘Ja’ op de ‘Weet u zeker dat...’ pop-up

De tv-ontvanger wordt nu gereset en de software wordt opnieuw ingeladen. Dit neemt enkele minuten in beslag.

Alles werkt bij mij in Arnhem weer. Let wel dit is geen garantie dat het bij eenieder werkt!!!

 


Hier werkt het ook weer - niet opnieuw opgestart. Blijkbaar bij KPN zelf.

Vind het wel vervelend dat als er blijkbaar een flinke storing is KPN niet te bereiken is en ook geen melding geeft dat er een storing is. Communicatie is toch core business van KPN.

 


Ontvanger een half uur uitgezet en stroom eraf gehaald. Opnieuw opgestart en nu doet alles het weer. Weet niet wat de oorzaak en de oplossing was, maar is gelukkig verholpen😊

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hier ( Oud Sabbinge) werkt terug kijken weer. Ging vanzelf, zonder te resetten 


Ik heb nieuwe software gedownload.
Dat hielp niet
Maar een Netflixje later en het nogmaals herstarten van de box lijkt het nu weer te werken.

 


Hier precies het zelfde probleem. Fijn te zien dat ik niet alleen ben. Maar ja vervelend is het wel. Kan niet in menu, niet in de gids, zie mijn opnames niet meer. En ook geen zender info meer. Kan alleen nog maar zappen

Ik helaas ook.. zit al bijna 45 min te wachten op iemand van de kpn grrrr... 


Yes werkt weer. 
Jochem Myjer kijken 👍🏼💪🏼

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Oplossing: Niet meer op het groene knopjel v.d. afstandsbediening drukken (zoals het menu nog steeds aangeeft), maar in de Gids op het programma gaan staan dat je terug wilt kijken. Dan op OK drukken. Als er wordt gevraagd 'Terugkijken?' weer op OK drukken. Klaar! KPN heeft met de laatste update de programmering aangepast, maar de instructies in de gids zijn daar niet op aangepast. Waarom herstelt KPN dit niet en waarom communiceert KPN hier niet over?


Beste @Pyrus 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Regelmatig kan ik geen programma's terugkijken 

Krijg foutmelding (STB-zap-01)

Dit is sinds de nieuwe "programmagids"

Heb de harde reset uitgevoerd ....

Alles opnieuw opgestart...... 

 

Niets helpt


Ik zit ook met dit probleem.. is dit weekend begonnen! Maar denk dat het zeker ook aan de nieuwe update ligt... bij ons nog niets helaas! Wel net medewerker gesproken en is een grote storing in heel het land. Moet sowieso vanacht hopelijk opgelost zijn.