Skip to main content

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Ik zal  het dadelijk proberen. Laat het je weten.  


Hallo allemaal! Ik tag diegene die (na de reactie van collega Ron) aangaven nog problemen te hebben. @Norbie@Marker63@Tallie69@JorisO@YoInTy@Renti@Danyco68.

Jullie kunnen dit probleem oplossen door de tv-ontvanger opnieuw op te starten. Werkt dit niet. Maak de tv-ontvanger dan enkele minuten stroomloos. 
Laten jullie in een reactie weten als jullie nog ergens tegenaan lopen? 

Beste Lisa, Het probleem deed zich bij mij gisteren voor. Vandaag werkt alles gewoon weer. Het ging mij meer om de melding vanuit de KPN op hun site, als er een storing is. Ik zou graag nog steeds willen weten hoe de KPN hier in de toekomst mee om zal gaan, i.p.v. klanten te laten gissen naar het probleem. Gisteren waren er ruim 2000 meldingen op storingen.nl. over mijn probleem en gerelateerd aan mijn probleem. Op het moment dat de storing zich voordoet kun je resettenten en/of  de stroom er af halen, tot je een ons weegt, maar dat is de oplossing niet geweest. Je bent eigenlijk de halve avond in huis met allerlei acties bezig die niet de gewenste oplossing bieden. Terwijl een simpele melding afdoende was geweest….


Klopt helemaal wat Norbie schrijft helaas is kpn niet erg op to date

 


Hallo allemaal! Ik tag diegene die (na de reactie van collega Ron) aangaven nog problemen te hebben. @Norbie@Marker63@Tallie69@JorisO@YoInTy@Renti@Danyco68.

Jullie kunnen dit probleem oplossen door de tv-ontvanger opnieuw op te starten. Werkt dit niet. Maak de tv-ontvanger dan enkele minuten stroomloos. 
Laten jullie in een reactie weten als jullie nog ergens tegenaan lopen? 

Helaas niet het geval dit is simpel maarhelaas geeft geen oplossing


Beste Lisa, ,

 

Is dit niet een beetje de omgedraaide wereld.  Laat onze klanten alles uitrekken, opnieuw opstarten en we zien dan als KPN wel verder als dit niet werkt. Wat denk je wat we allemaal als eerste hebben gedaan? ?


Hallo allemaal! Ik tag diegene die (na de reactie van collega Ron) aangaven nog problemen te hebben. @Norbie@Marker63@Tallie69@JorisO@YoInTy@Renti@Danyco68.

Jullie kunnen dit probleem oplossen door de tv-ontvanger opnieuw op te starten. Werkt dit niet. Maak de tv-ontvanger dan enkele minuten stroomloos. 
Laten jullie in een reactie weten als jullie nog ergens tegenaan lopen? 

Ik zal straks nog even beide STB's stroomloos zetten en het morgen eens bekijken.

Ik denk wel dat een deel van het probleem zit in het verhaal dat @Norbie als reactie op je bericht heeft gepost.

Daarnaast snap ik ook (beroepsmatig) niet dat de website van KPN je vervolgens vrolijk mededeelt dat de foutcodes niet bestaan (omdat de website kennelijk alleen de numerieke foutcodes herkend).

wordt vervolgd...


Ik heb deze foutcode nu ook - zucht... - na eerder krakend geluid op RTL5 en een uit het niets opnieuw opstartend TV-kastje.

Waar zijn jullie mee bezig, KPN?


Probleem is nog steeds niet opgelost in Almere. Hoe lang denkt de KPN nog nodig te hebben.

Ik neem aan dat jullie een wat professionele krachten hiervoor in dienst hebben.

Graag ontvang ik een reactie van KPN

 


Blijft een drama bij KPN. Na onze verhuizing kon ik even €200 aftikken voor de super WiFi. En nu zie ik dat nieuwe abonnees het gratis krijgen. Echt prima motivatie om bij KPN te blijven. Ben al 12 jaar klant maar weinig coulance. Kreeg toevallig vandaag een briefje van Ziggo in de brievenbus. Overstappen na verhuizing? Prima plan. 
 

Al 3 dagen dezelfde foutmelding als ik iets terug wil kijken. Geen response van de klantenservice. Helaas KPN onwaardig. 


Hier ook waardeloos. Opnames geven allemaal foutcode.. nog steeds.. alles wat hier boven genoemd is geprobeerd. Sinds gister ook schokkend beeld op sommige zenders.


inderdaad niet reageren door KPN is zeer klant onvriendelijk 


Ontsla die prutser programmeur met zijn nieuw menu. Foutcode STB-ZAP-01 ontstaat bij het indrukken van de groene maar ook gele toest op je afstandbediening. Waarom heeft de directie van KPN dit nieuwe menu goedgekeurd?????


ook hier kunnen we al dagen niks terugkijken :thinking:


Hier ook. Kastje stroomloos gemaakt.  U heb ik zelfs geen gids/menu. Not amused...


Zelfde probleem hier… ik hoor graag wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden...


Helaas hier de zelfde foutcode al meerdere weken elke keer lijkt het opgelost, maar toch nu weer niet terug kunnen kijken en geen video af kunnen spelen via videoland.

Van de week ook niet kunnen pauzeren enz. 

Iemand inmiddels hier een oplossing voor ?


Hallo allemaal! Ik tag diegene die (na de reactie van collega Ron) aangaven nog problemen te hebben. @Norbie@Marker63@Tallie69@JorisO@YoInTy@Renti@Danyco68.

Jullie kunnen dit probleem oplossen door de tv-ontvanger opnieuw op te starten. Werkt dit niet. Maak de tv-ontvanger dan enkele minuten stroomloos. 
Laten jullie in een reactie weten als jullie nog ergens tegenaan lopen? 

Ik blijf bezig om opnieuw op te starten / stroomloos te maken. 

Gaan jullie gewoon zorgen dat er niet continu problemen en storingen zijn!  


Gisteren de stb-zap-01 code, na verloop van tijd was het weer in orde. Vandaag eind van de middag ook, maar 10 min geleden weer dezelfde code.


Het zelfde hier!! :(

net nu mijn programma begint!

kom ook niet verder dan zender 11?

 


En weer problemen met terugkijken..zat een programma te kijken , moest pincode invoeren en pakte niet.  Wanneer is het nu eens in orde? Overstappen is een goede optie.. KPN komt ook niet over de brug met compensatie 


Hier ook, kan het menu niet meer gebruiken?


Ik ook op Telfort.
Nogal een bende de laatste maanden bij Telfort/KPN qua TV. Bijna ieder week is er wel een error. Dit is voor mij de 2e van de week.


Ook hier de 2e dag op rij. . @lisa zelfs het stroomloos maken heeft geen enkel zin.. Probleem is en blijft er.   Goed bezig KPN. .echt top. .wanneer komen jullie nu eens met een concrete oplossing in plaats van jullie klanten van het kastje naar  de muur te sturen??  Een compensatie nadat het probleem is opgelost lijkt me zeer zeker ook zijn plaats voor jullie betalende klanten die nu niks kunnen terugkijken, opnemen etc... #zeerteleurstellend#kpn.. .:thinking:


Jahoor voor mij dezelfde foutmelding net als ik een programma terugkijk. Heel vervelend!


Hier ook al 3 dagen de foutcode, stb geherstart en nu krijg ik een fout code op de gids en het menu werkt ook niet. Spanningsloos zetten van modem + stb helpt ook niet… wat nu?