Skip to main content

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

KPN maakt geen vriendjes zo. Ook ik heb sinds vandaag de foutcode STB-ZAP-01. Gisteren werkte alles nog gewoon. 

Een half uur geleden de software opnieuw gedownload. Dat helpt niet. 

Kom met een oplossing KPN. Je bent een dure provider ben je geld waard. 


Jammer hebben hier ook het probleem 

leest kpn dit ook 

hopelijk komen ze dan met een software update 


Ja hoor, stroom er afgehaald, opnieuw opgestart en nu heb ik geen TV Gids meer, ook niet in de balk tijdens zappen! “Geen informatie beschikbaar’.  Menu werkt ook niet meer: “Deze actie is momenteel niet beschikbaar, probeer later opnieuw”. Waarom krijgen we de suggestie opnieuw op te starten als dit het gevolg is?!


Wij hadden gister ook een andere foutcode, toen de software er opnieuw opgezet en nu weer een andere foutcode...


Hier precies hetzelfde foutmelding AVS-500-10000 en kan niet verder zappen dan zender 16 en geen menu en tv gids gebruiken


Heb deze foutmelding sinds gisteren op beide aansluitingen. Herstarten heeft geen effect. Hoe op te lossen?


Ook hier dezelfde fout meldingen...buiten alle internet problemen en extra aanschaf super WiFi kpn graag nu aktie...service is heel slecht


Sinds een uur geleden krijg ik een storing AVS 500-10000 en is na diverse nieuwe opstart procedures niet weg te krijgen. Iemand een oplossing?


Bij het willen afspelen van een recente opname krijg ik de foutcode stb-zap-01.

Hoe kan ik dit verhelpen. Op de kpnsite wordt de code niet herkend. 

Hier in Diemen hetzelfde.


Ja hoor, stroom er afgehaald, opnieuw opgestart en nu heb ik geen TV Gids meer, ook niet in de balk tijdens zappen! “Geen informatie beschikbaar’.  Menu werkt ook niet meer: “Deze actie is momenteel niet beschikbaar, probeer later opnieuw”. Waarom krijgen we de suggestie opnieuw op te starten als dit het gevolg is?!

Tja lekker dan 😂


Zelfde probleem! Zo kan ik ook niet eens in de gids...


Ook hier weer mis. Heb zojuist het eerste gedeelte van een aflevering van Midsummer Murders op BBC first teruggekeken. Toen ik de 2e aflevering wilde starten kreeg ik, net zoals gisterenavond de foutcode STB-ZAP-01


Weer deze storing. Kpn kom op zeg. Dit kan echt niet. Gisteravond de hele avond en nu weer. Fix het! Communiceer.


Ik had heel vroeger KPN en niets dan ellende. Destijds naar telfort overgegaan en sporadisch problemen maar wel goede oplossingen. 

Nu is dat weer KPN en binnen een week dat het officieel over is gegaan niets dan ellende weer. 

Internet valt weg, nu weer tv. 

De stroom onderbroken resulteert nu al paar keer in blijven hangen op 95%

Standaard riedeltje wat de mensen moeten doen maar bij zoveel klachten zou hey probleem dan niet bij hun zitten? 

 


Hallo, 

 

ik kon opgenomen programma's niet afspelen, 

Hoe komt dat en is er iets aan te doen?

 

Hoor het graag

vriendelijke groeten, 

Hanneke Plugers 

 

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic


Ook hier in Hoorn dezelfde foutmelding sinds de update. Word er niet goed van.

Alles al geprobeerd. Werkt niet.Nu oplossen graag, jullie worden alleen maar duurder en niet beter.

 


Last van DDOS aanvallen lijkt het wel. Ook foutcode niet terug te vinden STB-zap-01.

werk aan de winkel om die aanvallen af te slaan.

Slechte zaak voor KPN. Gisteren ook al storing. Sorry jongens, ligt echt niet aan de modem.

lianne


Gister niets kunnen terugkijken. Vanmiddag wel en nu weer mis. Wat is dit voor onprofessioneel geklungel?!

Foutmelding stb zap 01


Bij ons is dit probleem sinds gisteten. Is er al een oplossing?


Ik zie tientallen reacties op deze fout code.

wij hebben het probleem ook sinds twee dagen.

aan /uit helpt niet, herstart tot 95% maar dan houdt het op en op een gegeven moment doet helemaal niets het meer.

volgende dag deed alles het weer, maar s’avonds weer hetzelfde probleem.

 

ik zie vele reacties maar niets van KPN zelf. Het lijkt mij nu een bekend probleem maar is er inmiddels bekend wat de oorzaak is?

 

groet john oliekan

 


Hier idem. Al sinds gisteren problemen. Gisteren de melding foutcode zap-1 of zoiets.  Ondertussen kan ik niks terugkijken en kom ik ook niet in het menu. De oplossingen die kpn online oppert bieden geen soelaas.


En ja hoor, het is weer raak!! Word er schijtziek van, nu doet de ontvanger beneden het weer niet.  

Binnenkort maar weer op hangende pootjes terug naar Ziggo, want dit lijkt echt nergens meer op!!!

 


Ik krijg dezelfde code. Op internet niet te vinden wat te doen. Handig hoor!


Vandaag alweer hetzelfde gedoe. Geen opnames en niks terugkijken. Net mn ontvanger gereset en nou doet hij helemaal niks meer. Wanneer zijn de problemen nou eens opgelost?


hier ook behoorlijk klaar met KPN !!!! wat een slechte provider ga je schamen kpn met je zooi