Skip to main content

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

We hebben trouwens na de update nog wel opnames teruggekeken. 

Dus hij geeft schijnbaar niet altijd de melding.

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic


Wéér opnieuw software gedownload 3de keer deze maand en ja hoor, ik kan mijn opnames weer bekijken . 
via menu naar “ instellingen “ je kunt kiezen voor “ frisse start “ of  “ software opnieuw installeren “ 

Nu doet alles het weer.

 


Sinds 2 weken geleden een update is geweest kunnen we nu al een paar avonden geen programma’s terug kijken of in onze opgenomen programma’s daar betaal je dan voor hier bij ons in de Regio hoor je volop klachten maar ook dat kpn telefonisch slecht bereikbaar is zelfs iemand maandagavond 45 minuten in de wacht en dan gewoon verbinding verbreken omdat het ineens te druk is de chat kan het ook niet aan weet je het kan een keer voorkomen maar het is nu iedere avond lang leven update🤬

We betalen toch genoeg geld mag je verwachten dat het toch wel goed mag zijn en niet iedere avond modum moet resetten stekkers eruit wachten wachten en dan nog geen resultaat!!!

 

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic


Dat resetten doen we allemaal al en niks helpt het is niet alleen bij ons maar bij heel veel mensen in Roosendaal 


Bij mij deed terugkijken het weer zonder van alles te resetten en opnieuw te installeren.

KPN kan dus wel zeggen dat dat de te nemen stappen zijn; er zit bij hun simpelweg van alles fout. (Van krakend geluid op RTL5 tot spontaan herstartende kastjes, foutcodes, wegvallende en trage menu's).

Komt er ook een financiële tegemoetkoming, KPN, voor al die storingen, foutcodes en het herstelwerk dat jullie de klant laten doen?


Gaat een financiële compensatie van een paar euro nu echt gelukkig maken. Hoe fijn is het als wij elkaar als klanten kunnen helpen en KPN van goede feedback voorzien. Een goed en degelijk verhaal levert mij altijd meer reactie op en dan voelt een gesprek ook constructief.

U kunt hier een vergoeding aanvragen. Ik weet niet of het bij alleen een tv storing ook kan. Probeer het en laat even weten of het gelukt is.

 

https://www.kpn.com/service/vergoeding/tv-internet-bellen.htm?type=fixed


Bij mij deed terugkijken het weer zonder van alles te resetten en opnieuw te installeren.

KPN kan dus wel zeggen dat dat de te nemen stappen zijn; er zit bij hun simpelweg van alles fout. (Van krakend geluid op RTL5 tot spontaan herstartende kastjes, foutcodes, wegvallende en trage menu's).

Komt er ook een financiële tegemoetkoming, KPN, voor al die storingen, foutcodes en het herstelwerk dat jullie de klant laten doen?

Hier ook niks gedaan wat KPN adviseerde om te doen. .. Het werkt inderdaad weer zonder enige actie te doen.. Triest van KPN. .en inderdaad wat gaat KPN doen voor hun klanten? ? Wij zijn degenen die een berg betalen en zelf ook alles moeten doen. .Een compensatie is het minst dat ze kunnen doen..  


Beste forumleden, ik heb bij mij ook gekeken. Ik heb het gevoel dat er op dit moment een storing gaande is met terugkijken. Ik heb de moderator van KPN ingelicht, hopelijk krijg ik vanavond nog info.

Ik zie dat mijn vraag/opmerking verplaatst is naar een andere topic. Heb jij deze verplaatst of gaat dit automatisch? Mijn vraag blijft nl. nog steeds waarom de KPN geen melding doet op hun eigen site, zodat de consument niet met allerlei vragen blijft zitten omtrent een storing welke er wel degelijk was/is sinds gisteren. Via de site is het bijna onmogelijk om je vraag neer te leggen. De consument zou er bij gebaat zijn, als een storing via de website kenbaar gemaakt wordt. ipv jezelf elke keer af te vragen of er iets mis is met je eigen verbinding, of ontvanger ed. 

Helemaal mee eens. Zet een bericht over zo'n storing op je site, KPN. En maak het s.v.p. eenvoudiger om een melding te doen. En dus niet via een Forum, wat moeilijk is te vinden, waarop je eerst moet inloggen en waar je je door allerlei topics heen moet worstelen. Om nog maar te zwijgen van alle lussen waarin je verstrikt raakt als je dieper en dieper in de krochten van de vele, vele website-pagina's van de KPN verdwijnt.


U kunt ook via de chat een melding doen of bellen met 0800-0402.

Hier kunnen leden u soms ook helpen en blijven berichtje voor iedereen zichtbaar. Via de chat moet ik vertrouwen op de professionaliteit van een medewerker en dat mijn melding goed overkomt/verwerkt wordt.


Gaat een financiële compensatie van een paar euro nu echt gelukkig maken. Hoe fijn is het als wij elkaar als klanten kunnen helpen en KPN van goede feedback voorzien. Een goed en degelijk verhaal levert mij altijd meer reactie op en dan voelt een gesprek ook constructief.

U kunt hier een vergoeding aanvragen. Ik weet niet of het bij alleen een tv storing ook kan. Probeer het en laat even weten of het gelukt is.

 

https://www.kpn.com/service/vergoeding/tv-internet-bellen.htm?type=fixed

Het gaat mij niet om geld.

Het gaat erom dat KPN diensten levert en de klant betaalt.

KPN levert tegenwoordig zeer slechte diensten.

Tegelijkertijd een hoop extra werk voor de klant door herhaaldelijk resetten, software opnieuw downloaden, kabels checken, wat allemaal niet helpt. 

Mocht je al iemand aan de telefoon krijgen, krijg je een grote bek. 

Ik stel voor dat wij als klant zeggen: "Ik hou wat abonnementsgeld in." Want andersom kan KPN wel verwachten dat de klant de volle mep betaalt en dan ook nog verantwoordelijk is voor het oplossen van problemen die bij KPN zelf liggen.

 


U kunt ook via de chat een melding doen of bellen met 0800-0402.

Hier kunnen leden u soms ook helpen en blijven berichtje voor iedereen zichtbaar. Via de chat moet ik vertrouwen op de professionaliteit van een medewerker en dat mijn melding goed overkomt/verwerkt wordt.

Zoveel vertrouwen hebt u dus blijkbaar in KPN-medewerkers. 


U wil simpel een melding doen. Ik blijf uit de discussie of contact mogelijkheden via de website makkelijk vindbaar zijn. Ik geef u de verschillende opties. Op een openbaar forum kan iedereen meelezen dus dan ziet iedereen wat er gebeurd. Bij een telefonische melding moet ik vertrouwen hebben. Dat zegt niets over het feit dat ik medewerkers wel of niet vetrouw.


Gaat een financiële compensatie van een paar euro nu echt gelukkig maken. Hoe fijn is het als wij elkaar als klanten kunnen helpen en KPN van goede feedback voorzien. Een goed en degelijk verhaal levert mij altijd meer reactie op en dan voelt een gesprek ook constructief.

U kunt hier een vergoeding aanvragen. Ik weet niet of het bij alleen een tv storing ook kan. Probeer het en laat even weten of het gelukt is.

 

https://www.kpn.com/service/vergoeding/tv-internet-bellen.htm?type=fixed

Het gaat mij niet om geld.

Het gaat erom dat KPN diensten levert en de klant betaalt.

KPN levert tegenwoordig zeer slechte diensten.

Tegelijkertijd een hoop extra werk voor de klant door herhaaldelijk resetten, software opnieuw downloaden, kabels checken, wat allemaal niet helpt. 

Mocht je al iemand aan de telefoon krijgen, krijg je een grote bek. 

Ik stel voor dat wij als klant zeggen: "Ik hou wat abonnementsgeld in." Want andersom kan KPN wel verwachten dat de klant de volle mep betaalt en dan ook nog verantwoordelijk is voor het oplossen van problemen die bij KPN zelf liggen.

 

Als u een grote mond heeft gekregen, stel ik voor dat u een klacht indiend. Dat hoort zeker nier te gebeuren m


Gisterenavond 29 sept bij het kijken naar een opname gemaakt op 38 sept weer de code Stp-zap-01. Het tweede deel van de film was niet meer te kijken. Morgen nog maar eens proberen.


U wil simpel een melding doen. Ik blijf uit de discussie of contact mogelijkheden via de website makkelijk vindbaar zijn. Ik geef u de verschillende opties. Op een openbaar forum kan iedereen meelezen dus dan ziet iedereen wat er gebeurd. Bij een telefonische melding moet ik vertrouwen hebben. Dat zegt niets over het feit dat ik medewerkers wel of niet vetrouw.

Wil ik een melding doen?

 

Ik heb liever persoonlijk contact. Als ik een probleem ervaar, vind ik dat ik bij de bron moet zijn. 

Overigens heb ik destijds een klacht ingediend over de grote waffels aan de telefoon. 


Geachte,

 

Ondanks de vele reacties foutmeldingen op dit forum omtrent dit probleem; wat is de oplossing?

Ik verneem graag van u,

Mvg,

Frank

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic


Ik ben na 45 minuten gestopt met bellen! Wat een gedoe zeg om KPN te pakken te krijgen! Ik heb daarna de software via menu en instellingen opnieuw gedownload en verdomd ik kon weer opgenomen programma’s bekijken en terugkijken! Hopen dat het vanavond weer lukt, wel balen dat dit al zolang niet goed gaat, het is volgens mij gekomen sinds alles veranderd is door KPN zelf! Beginnersfouten? 


Beste Lisa,

software opnieuw geïnstalleerd en je tweede advies gevolgd - decoder vh stroom afgehaald - maar helaas. Probleem blijft, bij spoelen van een opname loopt alles vast.


Ik krijg deze terugkijk foutcodes sinds maandag avond. Dat valt, gezien de meldingen hier op het forum van al een maand geleden, nog niet tegen.

Het kan heus wel eens voorkomen bij internet / on-line dat er sprake van een tijdelijke storing is, dat begrijp ik ook nog wel. Wat schetst echter mijn verbazing; dit probleem blijkt dus al een maand gaande te zijn bij KPN! Ik snáp dat onderzocht moet worden waar een storing vandaan en dat er wat tijd nodig is om dit te verhelpen, maar een máánd mensen! Het is 2020 hè. 

Zal ik de voorzet maar geven dan KPN? Uit de vele reacties hier op dit forum, en ook andere gerelateerde on-line storing websites, komt heel vaak naar voren dat dit speelt sinds de laatste grote KPN update van enige tijd geleden, met een de nieuwe opzet van instellingen, tv-gids, opname-programma, etc. Een nieuwe opzet die sowieso al zorgt voor veel traagheid bij het zappen tussen de diverse zenders, het aanklikken van de tv-gids en andere instellingen, etc. Ik ben misschien niet de aller-intelligenste hoor, maar is het dan dus geen goed plan voor KPN om eens bij dat punt te beginnen na te kijken wat daar fout is gegaan??

Verder lees ik in een reactie van de KPN medewerker dat de storing, na invulling van postcode en huisnummer op de storings-pagina wordt vermeld. Ik denk dat de betreffende medewerker dan toch wat vaker deze site moet controleren op juistheid. Uiteraard heb ik nl., na het krijgen van de foutmelding, ook mijn postcode en huisnummer ingevuld op deze storingspagina. De enige melding die daaruit volgt is: ‘Er zijn geen storingen of onderhoudswerkzaamheden in deze regio gevonden.’ Onzin dus, deze storings-pagina; het is meer een soort van ‘kijk-eens-hoe-weinig-storing-KPN-heeft goed nieuws’ pagina.


Zojuist, na eerder deze week de andere grote storingscode, nu deze ZAP-code als ik een programma uit de gids wil terugkijken.

Gisterenavond nog opgenomen TV-uitzendingen bekeken en toen deed ook de "Groene knop” en via het menu "Terugkijken” het nog.

Zeker weer een fout op de server????

 


Hoppakee, na het vervelende en langzame menu, en de TV die overruled wordt zodat ik bepaalde scherm-menu’s niet meer in kan, en het spontaan rebooten van het kastje, weer een probleem erbij.

 

Nu kan ik al sinds dagen af en toe een paar uur lang geen opnames bekijken of kijken vanaf het begin.

Dan krijg ik na 10 sec een timeout en een error: STB-zap-01..

 

KPN, WAAROM zoek je niet iets goed uit VOORDAT je het uitrolt? 

Jarenlang geen problemen gehad bij KPN, en nu na de SW update het ene probleem na het andere. 

 

 


Je kan een vergoeding aanvragen als je een storing hebt gehad. Allemaal nep!!!!!

Schrik niet, dat is 1/30 van je abonnementskosten. Dat is dus wel een heel klein pleistertje op een hele grote gapende wond!

Maar goed, ik heb het ingevuld, krijg ik de melding: “Wij hebben geen storing gevonden in jouw postcodegebied”. Dus ik heb het me allemaal ingebeeld volgens KPN. Al die ergernis over de vele storingen van de afgelopen maand is gelukkig allemaal maar een boze droom geweest. KPN, bedankt voor deze geruststelling.

Een storing kan gebeuren, veel storingen ook, maar om serieuze klachten van je klanten zo teniet te doen, dat vind ik toch echt wel te ver gaan. Ik denk dat ik me maar ga oriënteren op wat andere aanbieders te bieden hebben. 

 


Ook ik heb deze storing. Is er een oplossing? Ontvanger uitzetten of software updaten helpt niet.


Zet net de tv aan, wil het nieuws terugkijken, en wat denk je?

STB-ZAP-01!!!!!!!


Zet net de tv aan, wil het nieuws terugkijken, en wat denk je?

STB-ZAP-01!!!!!!!

Meen je niet 😔🙈. Volgens KPN buiten even alles resetten., stroom er vanaf en software opnieuw installeren.. Succes verzekerd. . NOT..  Het begint lachwekkend te worden dit.