Skip to main content

Ik krijg bijna altijd 's avonds wanneer ik iets wil terug kijken (zowel voor opgenomen items als terugkijken) de foutmelding STB-zap-03 / 3 -HAL layer. Dit lijkt bijna structureel tussen 20:30 en 22:30 op te treden. De rest van de dag gaat het eigenlijk altijd goed. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik zie dat KPN aangeeft dat meestal andere netwerkapparatuur hier de oorzaak van is, maar het interactieve tv kastje van kpn zit rechtstreeks met een kabel op het modem aangesloten. Om mijn andere netwerk apparatuur uit te sluiten heb ik mijn Deco M5 systeem en mijn ASUS RT-AC3200 losgekoppeld gehad van het netwerk, maar dat heeft niet geholpen.

Dag @M_v_D! Heb je de ontvanger al eens voorzien van een Frisse start? Reset de software instellingen. Ik ben benieuwd of dit iets oplevert. 
Krijg je de melding alleen als je 's avonds iets terugkijkt. Overdag dus niet? Of kijk je toevallig alleen 's avonds rond die tijd programma's terug? 


De Frisse start had ik volgens mij nog niet gebruikt, wel gewone herstart en de optie om de software opnieuw in te stellen. Vandaag de Frisse start toegepast en vanavond in ieder geval nog geen foutmelding gehad.

We kijken wel heel veel van wat we kijken ‘s avonds terug, dus dat kan zeker een bias geven. Het was echter wel iedere keer het geval dat wanneer de kinderen na het kijken van de programma's op bed lagen en ik naar dit probleem wou kijken, dat ik dan wel zonder problemen terug kon kijken.

Hopelijk blijft de foutmelding de komende avonden weg. Mocht het weer terugkomen dan laat ik het zeker weten.


De frisse start heeft niet geholpen. Eerder op de avond wel een opname terug kunnen kijken, maar nu wederom dezelfde foutmelding.


Ik zie meer mensen met hetzelfde probleem dus dan moet de oorzaak eigenlijk wel bij KPN liggen. Bij mij werkte gisteren alles nog goed maar vandaag niet meer.


@M_v_D en @rvbeek, Blijft de foutcode STB-ZAP-03/3 verschijnen of kun je na het herstarten van de aflevering wel kijken? 

Kunnen jullie je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Omdat er een aantal cases binnenstromen, wil ik graag een storingsformulier voor jullie invullen. Mijn collega's kunnen dan opzoek naar de oorzaak hiervan. 

 


Mijn profiel is bijgewerkt.

De foutmelding is niet eenmalig, wanneer ik bijvoorbeeld een opgenomen item probeer terug te kijken op het moment dat het fout gaat, dan gaat het ook na een herstart van het itv kastje niet goed. De software opnieuw installeren op dat moment verhelpt het ook niet. Wanneer ik dan uren later of de volgende dag het nog eens probeer dan lukt het wel weer. Het lijkt er hier vaak echt op alsof je ergens tussen 20:30 en 22:30 geen interactieve tv kunt kijken. Zonder enige kennis te hebben van de achterliggende techniek komt het op mij over alsof het netwerk voor interactieve tvop dat moment overbelast is.

Overigens werkt het internet op dat moment nog steeds prima, daar geen enkel probleem mee. Wanneer ik diezelfde opgenomen items tegelijkertijd op een tablet probeer te kijken dan werkt dat wel. Alleen dat interactieve tv kastje wil het op dat moment niet afspelen.

Er is inmiddels ook een topic door iemand anders in de Nextdoor-app gestart en blijkbaar ben ik niet de enige in deze woonwijk die er last van heeft.

 


Goed dat je het aangeeft @M_v_D! Ik vul een vermoedelijk storingsformulier in voor jou. Wellicht kun je je buurtbewoners vertellen dat wij graag op de hoogte gebracht worden van diegene die dit probleem ook ervaren. Des te meer cases we hebben, des te beter we kunnen achterhalen waardoor het komt. Kan zijn dat iets in een wijkcentrale deze foutcode veroorzaakt, maar dat weet ik nu helaas nog niet. 


Er is in het topic aangegeven dat men dit het beste zelf kan melden via 0800-0402 zodat er zoveel mogelijk meldingen voor binnen gaan komen. Moet bekennen dat ik ook nu pas concrete stappen zet, nadat onze overstap van Ziggo naar KPN in januari plaats heeft gevonden. Meestal konden we er wel omheen werken door bijvoorbeeld via NLziet of de Kijk app het programma te gaan kijken. Inmiddels hebben we echter een aantal opgenomen programma's staan die we niet meer op een andere manier kunnen terug kijken. Die willen we wel graag ‘s avonds een keer terug kijken, wanneer wij daar tijd voor hebben en er dus niet mee willen wachten to buiten die storingsgevoelige uurtjes.


Nadat het een paar dagen wat stabieler leek te zijn (een enkele keer de foutmelding, maar vervolgens na een nieuwe poging wel kunnen kijken), vanavond weer om 21:30 problemen met het terugkijken van programma's.


Excuses voor de late reactie! Begrijp ik goed dat het nog steeds speelt? Of blijft terugkijken van de opname (nu) wel mogelijk als je de opname herstart? 
Als je nog regelmatig last hebt van de foutcode waardoor terugkijken niet mogelijk is, dan hoor ik het graag. Dan denk ik graag nog even met je mee. 


In de Nextdoor app is aangegeven dat afgelopen dinsdag (30-03-2021) een KPN monteur een bandbreedte probleem heeft kunnen vinden en oplossen. Dit lijkt geholpen te hebben want wij hebben de foutmelding sinds die tijd niet meer gehad!


Goed nieuws dus! Dank voor je reactie. Mocht het veranderen, dan horen we het hier graag:hugging:


Sinds 2 dagen kan ik opgenomen series etc niet meer bekijken. Krijg dan  Foutcode 

STB-zap-03 / -40462    met vermelding probeer het later nog eens. Dat is tot nu toe dus Niet gelukt. Heb het "tv- kastje" uit, aan, gezet maar helpt ook niet. 

Nu lees ik hier oa  dat je eventueel -een frisse start- kunt toepassen ... wat wordt hier mee bedoeld.?

Of software  opnieuw instellen...? Hoe dan..?

Alvast dank oor reactie, 

 

 


Heb het probleem met foutcode inmiddels zelf opgelost (kon geen opnames meer terug kijken) 

Foutcode : STB-zap-03 / -40462 - videorecorder 

Heb het modem  gereset, resp. stekker eruit, 5 minuten gewacht en voila...:hugging:


Goed om te horen @Rvkr! :sunglasses: