Skip to main content
Beantwoord

Foutcode stb-zap-03 / 4520 videoserver niet gevonden blijft komen bij terugkijken

• August 28, 2025
  • 14 reacties
  • 197 keer bekeken

Ik krijg nu al twee dagen de melding STB -zap -03 / 4520 krijgen als ik een tv programma wil terug kijken. Ik kan vaak een paar minuten kijken en dan blijft hij hangen. Als ik dan opnieuw op terugkijken klik dan krijg ik deze melding dat de videoserver niet gevonden wordt. Ik heb het tv kastje al meerdere keren uit de stopcontact gehaald en ik heb via mijnkpn de foutcode oplossen stappenplan gevolgd, meerdere keren, maar de melding blijft komen. Opvallend is wel dat ik dit nooit had, maar ik heb sinds drie weken glasvezel, en nu gebeurt dit. Kan iemand mij helpen wat ik moet doen?

Beste antwoord door Wartywolfs

Heb je het glasvezelkastje en daarna het modem ook al eens herstart?

(ik kan nu niet zelf zien of dat  in het stappenplan staat, omdat er nu een “storing” actief is in mijn buurt - althans, gepland onderhoud later vannacht wordt blijkbaar gezien als storing…)

14 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 28, 2025

Heb je het glasvezelkastje en daarna het modem ook al eens herstart?

(ik kan nu niet zelf zien of dat  in het stappenplan staat, omdat er nu een “storing” actief is in mijn buurt - althans, gepland onderhoud later vannacht wordt blijkbaar gezien als storing…)

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 29, 2025

Ik heb beiden nu uit het stopcontact gehad een tijdje en ik ga het zien of het is opgelost. Ik hoop het

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 29, 2025

Zo te zien werkt het weer, dank voor je hulp!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 1, 2025

Hoi ​@Klaver08 welkom op de KPN Community zoals je merkt denkt de Community graag even met je mee! Fijn dat alles weer werkt. Als we nog iets voor je kunnen doen laat het dan weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

zeker fijn dat men meedenkt.

Vandaag kreeg ik weer de melding toen ik iets wilde terug kijken. Dus alle stekkers er weer uit en daarna deed hij het. Maar waarom ik steeds die melding krijg, geen idee.

• Deelnemer
  • September 9, 2025

Ik krijg ook al een aantal dagen deze melding… 

alles eruit gehad maar komt dan steeds weer zodra ik een video afspeel stopt hij na een paar minuten en staat vast… al andere oplossingen hier voor gevonden die in wel werken? 
En inderdaad ook sinds glasvezel klachten ook met wegvallen internet verbinding…..

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2025

Nee helaas, geen andere oplossing nog gevonden. Ik blijft het probleem houden. Om de dag ongeveer deze melding en het kan toch niet zo zijn dat je elke dag alle stekkers  eruit moet halen om het te laten werken? Dus heeft iemand nog een blijvend idee?

wat ik ook heb sinds ik  glasvezel heb is dat altijd ergens tussen 18 en 19 uur ik plots geen wifi meer heb. Telefoon geeft gewoon aan dat ik verbinding heb (drie boogjes in de boven hoek en ook bij instellingen staat er verbinding) maar er is geen enkele connectie. Duurt altijd iets van een half uur. En dan plots weer goed. Een keer de melding gehad dat mijn wifi netwerk geen verbinding heeft met internet. Maar altijd tussen 18 en 19 uur gebeurt het (waarbij dus volgens alle instellingen van mijn telefoon ik wel verbinding heb)

• Deelnemer
  • September 9, 2025

Hetzelfde probleem, ik ga achter een nieuw kastje aan, want blijf met de stekkers bezig. Stressvol, en ongelooflijk dat niemand weet waarom en eveneens sinds het glasvezelkastje. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 10, 2025

Bedoel je een nieuw glasvezel kastje of een nieuw tv kastje/tvbox?

Het moet echt met de glasvezel te maken hebben als er zoveel mensen last van hebben sinds de omzetting naar glasvezel. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 12, 2025

Wat vervelend dat het dan nog steeds speelt voor jullie. Ik zou jullie beiden dan willen adviseren om toch even contact te zoeken met de klantenservice zodat er een storingsmelding aangemaakt kan worden, Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

• Deelnemer
  • September 12, 2025

we krijgen nu en nieuw modem toegestuurd…. wordt vervolgd.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 15, 2025

Ik hoor graag wat de uitkomst is Slakje!

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2025

Ook wij hebben sinds een paar maanden glasvezel en ook wij hebben sindsdien regelmatig deze klachten: na een paar minuten stilvallen van opgenomen programma’s, en dan de foutcode van onderbroken videoserie. En regelmatig ook wegvallen van wifisignaal. 
Dit kan toch bijna geen toeval meer zijn, ik hoop dat KPN eens met een échte oplossing voor dit probleem komt.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 6, 2025

Ook wij hebben regelmatig hetzelfde probleem, na herstarten doet hij het even goed en dan weer stilstaand beeld