Skip to main content

Wij herkennen dit probleem ook. Op laptop of TV iTV app van de LG TV zijn opnames of opname gemist van korter dan 24 uur geleden wel te zien, maar op de Arris Decoder niet (foutmelding stb-zap-03/-40462 videoserver niet gevonden). Wij hebben de Arris (frisse start) en modem al gereset.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Vraagje, hoort dit bij de vraag die 1 minuut eerder is geplaatst?

Zo je, waarom heb je het antwoord daar niet neergezet?

 

Wat is “STB Zap 03”  

Deze foutmelding heb ik (gelukkig) nog nooit gezien.

 


Nee, mijn reactie is op een andere vraag en opmerking (was ongeveer een uur eerder). Het hoort niet bij de voorgestelde vraag. "stb-zap-03/-40462 videoserver niet gevonden" is de foutmelding die de laatste tijd veel voorkomt bij de Arris decoder bij net opgenomen programma's of bij terugkijken korter dan een dag. Soms is het bij alle programma's soms niet. Merkwaardig is het wel, omdat via laptop kijken of KPN iTV app (LG) wel kan. Het heeft dus iets te maken met de Arris decoder.


Nee, mijn reactie is op een andere vraag en opmerking (was ongeveer een uur eerder). Het hoort niet bij de voorgestelde vraag. "stb-zap-03/-40462 videoserver niet gevonden" is de foutmelding die de laatste tijd veel voorkomt bij de Arris decoder bij net opgenomen programma's of bij terugkijken korter dan een dag. Soms is het bij alle programma's soms niet. Merkwaardig is het wel, omdat via laptop kijken of KPN iTV app (LG) wel kan. Het heeft dus iets te maken met de Arris decoder.

 

TIP:

Als je op een vraag reageert, klik dan in die vraag op Quote of tik je antwoord in het veld reageer.

Dan blijft alles netjes bij elkaar.

Nu zweeft jouw antwoord helaas en dat is heel erg jammer.

 

Wij hebben ook een Arris 2952 decoder en glasvezel.

Gelukkig hebben wij geen last van deze foutmelding. 


Ah, okee. Bedankt voor de tip. Wij zijn nieuwe gebruikers van KPN en dit forum.


Hoi @jhmimol, welkom op ons forum! 

De foutmelding STB-ZAP-03 geeft aan dat het afspelen van het programma mislukt is. Het speelt alleen op de tv-ontvanger lees ik. De opnames worden op een andere manier afgespeeld dan vanuit de iTV app, dus het kan inderdaad voorkomen dat je het daarin niet ervaart. Het speelt zowel bij terugkijken als bij bekijken van opnames toch?Gaat het om bepaalde programma's of krijg je deze foutmelding altijd te zien? Heb je jouw Arris tv-ontvanger al een volledige reset (volgens stap 2) gegeven sinds je de foutmelding te zien krijgt? Dat raad ik je allereerst aan, dat helpt in de meeste gevallen heel goed.


Ja, we hadden de tv-ontvanger een volledige reset gegeven (volgens instructie, die hadden we gevonden) en toen dat niet werkte een 'frisse start'. Dat hielp toen niet. De volgende dag waren alle opgenomen programma's wel weer te zien en was programma gemist ook weer functioneel. We hebben dit 2 keer eerder gehad, maar toen niet gemeld. Ik vermoed een technische storing op de server die helaas vaker voorkomt.


Ja, we hadden de tv-ontvanger een volledige reset gegeven (volgens instructie, die hadden we gevonden) en toen dat niet werkte een 'frisse start'. Dat hielp toen niet. De volgende dag waren alle opgenomen programma's wel weer te zien en was programma gemist ook weer functioneel. We hebben dit 2 keer eerder gehad, maar toen niet gemeld. Ik vermoed een technische storing op de server die helaas vaker voorkomt.

Dat is opvallend inderdaad. Het werkt intussen weer dus. Voor zover ik weet is het geen bekend probleem. Kaart het daarom vooral aan mocht je toch iets opmerken of als je vragen hebt!