Skip to main content

Sinds vanavond krijg ik  in op de iTV site (via mijn laptop), de foutcode ‘undefined 3016’, zodra ik mijn HDMI kabel aan sluit op de tv. Vanmorgen nog diverse programmas in ons vakantieverblijf kunnen kijken op deze manier. 

Zodra ik de kabel eruit trek, kan ik programmas (live en opgenomen) wel gewoon kijken.

code 3016 is nergens terug te vinden (of ik zoek niet goed genoeg 😉 )

undefined (3016)   ook il heb deze fout melding op mijn pc, als ik opgenomen programma's terug wil kijken.

Fout melding is nergens te vinden bij KPN toe nu toe

 

Dus graag advies

 

MB


Ha @Michaelinos82 en @Misterbenz, wat vreemd! Dit komt mij ook niet meteen bekend voor. Lopen jullie hier nog steeds tegenaan? @Misterbenz maak jij ook gebruik van een HDMI-kabel naar de tv?


Ja hdmi naar beeldscherm, het heeft toch te maken met een te zwak internet signaal.

sinds ik ben overgegaan naar kpn is mijn signaal stuk minder,en merk je als je online via de pc tv kijkt dat het beeld vaak stil valt,echt balen af en toe. smorgens werkt het een stuk sneller. en ook is die foutmelding dan weg en kan ik gewoon opgenomen programmas terug kijken.

blijkbaar vergt online tv kijken op pc van kpn veel energie.

Als ik online tv ( op pc) kijk bij van T-mobile of ziggo heb ik bijna geen uitvallen.

dus bij deze foutcode ,(maakt niet uit of je op hdmi zit),modem even uitzetten,evt power adapters even er uit. dan komt het waarschijnlijk wel goed.

(ps 30 jaar in ict  suc6 allemaal


Beste @Marcia_  wij hebben dit probleem tot op de laatste dag van onze vakantie helaas gehad.  We dachten eindelijk eens buitens huis gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden van KPN, maar helaas.


Beste @Marcia_  wij hebben dit probleem tot op de laatste dag van onze vakantie helaas gehad.  We dachten eindelijk eens buitens huis gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden van KPN, maar helaas.

Wat balen 😞. Je bent nu weer terug? Loop je nu ook tegen dit probleem aan, thuis? Daar ben ik dan wel even benieuwd naar!


Ik heb nu ook deze code (Undefined 3016) nu ook op de laptop. Als ik de app op de ipad gebruik kan ik gewoon kijken. Beiden maken gebruik van dezelfde wifi. Alles opnieuw opgestort, laptop en router. Probleem blijft gelijk.


Goed dat je je meldt @JanBS. Welk merk en type laptop gebruik jij? Kan je een screenshot plaatsen van de foutmelding? Welke browser gebruik je? Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?


Beste @Marcia_  wij hebben dit probleem tot op de laatste dag van onze vakantie helaas gehad.  We dachten eindelijk eens buitens huis gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden van KPN, maar helaas.

Wat balen 😞. Je bent nu weer terug? Loop je nu ook tegen dit probleem aan, thuis? Daar ben ik dan wel even benieuwd naar!

 

Goedemorgen Marcia,

ook thuis even geprobeerd, maar helaas exact hetzelfde probleem. Zodra de HDMI kabel in de laptop gaat, stopt de stream.


Probleem hier ook op de laptop :fearful:

Makkelijk te reproduceren:

  1. Afspelen op laptopscherm gaat goed
  2. browser(Edge) verplaatsen naar een 2e scherm(DisplayPort of HDMI) gaat fout en krijg ik een mooie 3016 foutmelding.
  3. Browser weer terugzetten naar laptopscherm en het gaat weer goed

Het was even zoeken waar ik dit neer moest leggen, maar ik heb inmiddels een collega gemaild met deze vraag. Ik hoop spoedig meer informatie te hebben!


Ben ik weer!

 

Onze collega's hebben het getest en zij konden prima video's afspelen op tv.kpn.com op een via HDMI verbonden Samsung. Het lijkt dus geen algemeen probleem. Het zou wel zo kunnen zijn dat als de browser twijfelt of er niet gekopieerd wordt, wat wij natuurlijk niet toestaan, dat ‘t dan niet werkt. Ik ben in ieder geval benieuwd of de browser up to date is en wat voor type HDMI uitgang je laptop heeft. En dan ook meteen om welk type/model laptop én tv het gaat. Ook is de collega benieuwd of je andere browsers geprobeerd hebt en welke versies van die browser het dan is. Veel vragen en wellicht hebben we zelfs dan geen oplossing, maar we kunnen het wel proberen 🙂.

 

 


Hoi Marcia,

vreemde is dat ik toen smorgens wel kon kijken en 's avonds ineens niet meer.

De browser gewoon up to date: |Chrome Versie 88.0.4324.104 (Officiële build) (64-bits).
(reeds ook Edge geprobeerd)

Hoe ik kan zien wel type hdmi uitgang de laptop heeft… geen idee :)

Het gaat in ieder geval om een HP - NB0675.

We hadden dit probleem in een vakantiehuisje, dus welk merk en type tv heb ik niet onthouden.

Thuis hebben we een JVC televisie (geen smart TV).

 

Wellicht dat deze info helpt?

Mochten er nog meer vragen of probeersels mogelijk zijn, dan hoor ik het graag natuurlijk.

 


Dank voor de informatie! Ik stuur het door naar de collega's 🙂.