Skip to main content

Even een update op mijn eerdere melding. Het probleem bij mij in Dordrecht is ongewijzigd. Alle 3 de HBM2260 ontvanger geven stilstaand beeld met foutcode stb-nmc-400. Alle 3 de ontvangers zijn rechtstreeks bekabeld naar het Experia v8 modem. Alles gedaan maar foutcode blijft. 

  • Experia V8 modem naar fabrieksinstellingen gereset
  • HBM2260 ontvanger naar fabrieksinstelling gereset. Alleen laadt hij nu ook de software niet meer
  • Gebeld met klantenservice, die hebben nieuwe HBM2260 gestuurd. Zelfde probleem de software wordt niet eens geladen
  • HBM2260 voor de zekerheid met losse utp kabel rechtstreeks op Experia v8 aangesloten. Zinloos natuurlijk.
  • Wij hebben een glasvezel aansluiting 100/100. Snelheid download ca. 90 mbps en upload 130 mbps. Internet is dus geweldig.
  • IPTV werkt dus gewoon wel. Inmiddels een google chromecast ultra gekocht en aan de tv gehangen. Ik kan nu vanaf de ipad streamen naar de tv. Dat is althans mijn workaround voor zolang dit niet opgelost wordt.
  • Als laatste; wij waren bij Telfort zonder problemen. Nu op netwerk bij KPN met problemen. Het laatste wat ik nu nog probeer is mijn abonnement te upgraden naar 200/200. Dan zit ik volledig in het abonnementsysteem van KPN met Hussel internet. Als dat ook niet werkt, dan maar overstappen naar T-Mobile
  • En waar ik ook zo van baal is dat niet het gevoel heb dat dit probleem serieus wordt genomen. Het krijgt gewoon niet genoeg aandacht bij de IT van kpn. Resetten HET WERKT GEWOON NIET!!!

    *admin: eigen topic voor je vraag gemaakt

Wel jij hebt wel zoals velen alles geprobeerd, en zoals je ook al zei niks werkt en KPN werkt niet mee, ik weet ook niet meer wat ik hiermee aan moet, ik doe een voorstel, minder betalen of overstappen, zien wat ze zeggen, jij veel suuces


Hallo @Johan19631963, welkom op ons forum!

Balen dat je problemen ervaart met televisie kijken. Ik zie dat je al aardig wat opties geprobeerd hebt, helaas zonder succes. Ik zie ook dat er op dit moment een abonnementswijziging op de planning staat. Het lijkt me daarom goed om dit eerst af te wachten. Hopelijk verhelpt dit de problemen. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren, trek dan gerust opnieuw aan de bel! We helpen je dan graag verder.


Ik heb een 500/500 Mbit verbinding, met zelfde problemen. Abbo upgraden gaat je niet helpen dus.


Een ander topic hier over is gesloten om onbegrijpelijke redenen. Waarom wordt er niks gecommuniceerd omtrent dit probleem?

Dit ligt duidelijk bij KPN maar men legt het probleem waar voorheen bijna niemand last van had bij de klant neer. Wat is nu de oplossing? Of is die er niet, ook prima maar dan ga ik op zoek naar een andere provider. 

 


Het topic waaraan jij refereert, @Moolinho, is gesloten omdat het geen algehele storing betreft. In eerste instantie werd dit wel gedacht, maar bleek bij nader onderzoek niet het geval te zijn. De melding die je op de televisie te zien krijgt, is namelijk de nieuwe ‘zender tijdelijk niet beschikbaar’. Problemen met deze foutmelding moeten we om die reden dan ook per klant onderzoeken en oplossen. Je kunt een eigen topic aanmaken als je hiermee problemen ervaart. Dan zullen we samen op zoek gaan naar een oplossing.


Nu weer een aantal dagen foutcode 400 worden de klanten van KPN überhaupt serieus genomen??? Ik moet de modem tig keer op een avond resetten. Ik heb al van alles gedaan frisse start en de link dat KPN mijn modem herstart en niks helpt!! Ik vind het zo langzamerhand wel verschrikkelijk irritant dat je niet op een normale manier tv kan kijken. Heb ook al de link van KPN gevolgd maar uiteindelijk op het eind wordt er vermeld dat je een monteur moet inschakelen. Dit vind ik heel opmerkelijk want als ik op het forum kijk dan hebben mensen door het hele land hier problemen mee, zijn dan van al die mensen hun kabels niet goed??? 🤔🤔🤔 Dus KPN doe hier iets aan in plaats van reclame te maken dat je naar KPN moet overstappen!!! Want als dit niet opgelost wordt dan stappen de mensen massaal over! En opmerkelijk is dat ik 12 jaar klant ben geweest van Telfort en nooit geen problemen gehad en vanaf dat het overgegaan is naar KPN alleen maar problemen!!!! Dus KPN wordt eens klantvriendelijk want ik ben er wel klaar mee!!!!!