Skip to main content

L.s.

 

Wij hebben al jaren 2 ontvangers en sinds kort het volgende vreemde probleem; de ontvanger die als 1e wordt aangezet op bijvoorbeeld rtl4 heeft geen probleem, maar de 2e ontvanger kan alleen de zender tonen die op de 1e momenteel op staat (in dit voorbeeld dus rtl4)?! Hebben al contact gehad en een nieuwe ontvanger gekregen, nieuwe software gedownload op beide ontvangers maar het probleem is niet verholpen... Daarnaast merkte ik op dat de PS4 regelmatig de WiFi verbinding verliest met het modem en online-gamen direct wordt afgebroken. 

HELP!

L.s.

 

Wij hebben al jaren 2 ontvangers en sinds kort het volgende vreemde probleem; de ontvanger die als 1e wordt aangezet op bijvoorbeeld rtl4 heeft geen probleem, maar de 2e ontvanger kan alleen de zender tonen die op de 1e momenteel op staat (in dit voorbeeld dus rtl4)?! Hebben al contact gehad en een nieuwe ontvanger gekregen, nieuwe software gedownload op beide ontvangers maar het probleem is niet verholpen... Daarnaast merkte ik op dat de PS4 regelmatig de WiFi verbinding verliest met het modem en online-gamen direct wordt afgebroken. 

HELP!

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


goede middag Roel en familie. heeft u ook al eens gekeken bij verborgen zenders een grote kans dat ze daar aanwezig zijn. maar het beste is kabel aan te sluiten op de decoder. 👍


Dag @Roel en de familie. Van harte welkom hier. Ik zie dat @cornelis48 al twee goede tips geeft. Heb je die geprobeerd? Je geeft aan dat je al een nieuwe tv-ontvanger hebt ontvangen, maar het probleem bestaat nog steeds, begrijp ik. Om de situatie helder te krijgen, heb ik een aantal vragen: 

  • Hoe zijn je tv-ontvangers aangesloten op je modem? Maak je gebruik van een kabel of een Draadloze Verbindingsset?
  • Is je internetverbinding stabiel? Dit kun je testen door een laptop of PC rechtstreeks met een kabel aan te sluiten op je modem. 
  • Welke apparaten zijn er, naast je tv-ontvangers, aangesloten op je modem? 
  • Heb je de Experia Box al gereset?

Verder lees ik dat je vaak de WiFi-verbinding verliest tijdens het gamen. Allereerst wil ik benadrukken dat je een PS4 het beste met een kabel rechtstreeks op de Experia Box kunt aansluiten. Op die manier heb je de minste kans op snelheidsverlies of verbrekende verbindingen. Speelt het probleem met WiFi ook op andere apparaten dan de PS4? Dan wil ik je vragen om het topic met oplossingen voor wegvallende WiFi goed door te nemen en de stappen te doorlopen. 

Zou je verder nog je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 


Beste Natasja,

Inmiddels heeft mijn vrouw KPN aan de telefoon gekregen en we zijn prima geholpen. Het lag aan de instellingen, schijnbaar moest er bij BEELD onder instellingen ergens SD staan waarbij ons HD stond.

Betreft de wifi, ja we merken het ook op de mobiele telefoons, maar ik zal mij eens verdiepen hier op het forum. Tot dusver is het grootste probleem nu verholpen en wij kunnen weer genieten van het tv kijken. 

Groet Roel


Goed om te lezen dat de problemen met iTV zijn verholpen, @Roel en de familie. Fijn dat je weer normaal tv kunt kijken. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, laat het dan gerust weten.


goede middag Roel en familie. heeft u ook al eens gekeken bij verborgen zenders een grote kans dat ze daar aanwezig zijn. maar het beste is kabel aan te sluiten op de decoder. 👍

Onzin moet gewoon werken deed dat voorheen ook . Ja ook hier. Kijk bij jullie de boel maar eens na en let op de internetsnelheid en de sterkte van de wifi.