Skip to main content

Ik kijk al jaren met plezier via itv tv maar sinds de zomer dit jaar heb ik meermaals per week eerst haperend beeld waarna ik een fout krijg. Tv kastje moet dan opnieuw opstarten met nog meer fouten. Tegen de tijd dat ik hier een uur mee zoet ben zet ik alles uit en de volgende dag werkt het dan weer tot de volgende avond dat ik niet gewoon tv kan kijken. Kan het zijn dat mijn itv receiver vervangen moet worden want ik sta op het punt over te stappen naar een andere aanbieder van tv want hier word ik kriegel van!

modem resetten helpt niet, kastje opstarten helpt niet, direct aansluiting op ethernet werkt niet. Het is hopeloos. Software updates krijgt ie ook niet voor elkaar

 

Welke type ontvanger is het en is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?


Goedenavond en welkom op het forum! Ik snap goed dat je daar niet vrolijk van wordt als je gewoon lekker wilt buizen. Ik heb dezelfde vragen als @Joep1965, gebruik je een draadloze verbindingsset voor de ontvanger? Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met je gegevens? Dan kan ik de verbinding doormeten om te kijken wat ik daar kan vinden. :slight_smile:


Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.  


Vanmorgen stond er op de TV tuner de foutcode F561, na reset van de tuner werkt deze normaal, wat kan het geweest zijn?

 


@racinfo2: als dit probleem aanhoudt kun je beter een eigen topic aanmaken.

Wat betekent foutcode 14, 561, 570 of 846? Om tv te kunnen kijken, stuurt je modem een ip-adres naar je tv-ontvanger. Deze foutcodes betekenen dat een ander apparaat iets eerder was met het sturen van een ip-adres naar de tv-ontvanger. Dat apparaat is vaak een eigen router, een Apple Airport, WiFi Versterker of een ander apparaat dat aan je modem zit.


Dankje @Paul_  voor de uitleg. Wat precies bedoel je met een ander apparaaat? Mijn laptop?

Er is maar 1x TV tuner in huis namelijk.

 


Nee, dan moet je echt denken aan een eigen router, een Apple Airport, WiFi Versterker. Geen laptops/mobieltjes/pc's en dergelijke.


Het enige wat ‘s nachts uitgeschakeld staat en ‘s morgens automatisch aan schakelt is mijn Synology, de rest, router, wifi access point en switch blijven continu aan, 24/7.

IP adressen blijven steeds, voor alle apparaten dezelfde waarde behouden. Deze foutcode is ook maar eenmaal voor gekomen in het afgelopen jaar.

Het blijft dus een raadsel @Paul_ .


Ja, dat was dan vast een kleine glitch in the matrix. :wink:


Reageer