Skip to main content

Ik heb een draadloze verbindingsset aangesloten. Op mijn 2de tv krijg ik foutmelding 12. Geen verbinding met tv ontvanger. Verbingsset gereset. Geen resultaat. Via een kabel werkt alles wel. Maar ik wil draadloos. Modem is niet stuk. Wie kan mij helpen???

 

Nog vergeten te vermelden.  De verbindingsset heeft 3 lampjes. Het middelste lampje (huisje) brand niet.


Op de site van Devolo staat de devolocockpit.  Daarmee kan je de draadloze verbindingsets beheren. Wellicht dat het werkt. Als dat ook niet helpt dan ben ik bang dat je electriciteitsnetwerk niet geschikt is voor de draadloze verbindingsets. 


@Toontjeerp 

 

 


Drie (3) lampjes. Dat is dus een oude set. DVS 200 / MT 2360 dus. Die is minimaal 8 jaar oud en best verouderd. Heb je ze al eens opnieuw gekoppeld? Steek ze in elkaar en laat ze samen zo'n 2 à 3 minuten in een stopcontact zitten. Zie de prachtige uitleg van @tonymelony ! :grinning:

DVS 200 / MT 2360

Een kabelverbinding, zonder deze noodoplossing, is altijd beter.

Een nieuwe set eventueel ook. Die zijn ook stabieler en zijn minder gevoelig voor invloeden via het lichtnet.


Hoi @Toontjeerp. Is het nog gelukt om deze foutcode te verhelpen? Foutcode 12 geeft aan dat er geen verbinding is tussen jouw tv-ontvanger en ExperiaBox. Heb je het al eens met een netwerkkabel getest?


Inmiddels heb ik toch de verbinding kunnen maken via een ethernetkabel. Dus toch niet draadloos. Ik heb de kabel alsnog via een bestaande leiding kunnen doortrekken. Het leek zo dat de oude kabel er niet meer uit te krijgen was. Uiteindelijk toch wel. Iedereen alsnog bedankt voor de reacties. Groetjes Toontjeerp.