Skip to main content

Na ingebruikname van Powerline Wi-Fi kit steeds foutmelding 303

Hallo @Jack Ellen 

Dan is die powerline kit waarschijnlijk niet geschikt om in je netwerk te gebruiken omdat hij de TV-ontvanger stoort, het beste kan je dat soort kits helemaal niet gebruiken maar een vaste netwerkkabel aanleggen.

Als je ander/beter advies wilt zal je toch meer informatie moeten geven, welk merk/type powerline is het?
Hoe ziet je netwerk eruit, m.a.w. hoe en via welke verbinding zijn alle apparaten aangesloten?


Hoi @Jack Ellen, welkom bij ons op het forum. Als deze foutmelding optreedt sinds je de powerline adapters hebt aangesloten lijkt het daar inderdaad naar te wijzen. Zou je de vragen van GeSp kunnen beantwoorden? Aanvullend ben ik ook benieuwd of deze powerline adapters ondersteuning heeft voor IGMP-snooping. Dat is namelijk wel nodig voor interactieve TV. We horen het graag van je.


beste GeSp hierbij toegevoegd de verpakking van genoemd product.

Tp-link is geactiveerd.Misschien dat dit enige duidelijk schept omtrend dit product

 


Hallo @Jack Ellen 

 

Ik zie geen afbeelding, plakken van een afbeelding werkt vaak niet, je kan een afbeelding het beste invoegen via de rood omcirkelde knop:

 


Hoi @Jack Ellen, we hebben geen bericht meer van je gezien. Kan je die afbeelding nog met ons delen? Je kunt ook het typenummer noemen, dan kunnen we daarmee kijken naar de specificaties. Of heb je het inmiddels via een andere weg kunnen oplossen?


Powerline Wi-Fi kit

AV600 WI-Fi

TL-WPA4220 kit


KPN.2021 = Jack Ellen ???

Hier kunnen we overigens kort over zijn. TP-link power line is niet geschikt voor Interactieve TV. Ze ondersteunen VLAN 4 niet waar ITV overheen gaat. Alleen VLAN 6 voor internet.


Ik neem aan dat @KPN.2021 en @Jack Ellen dezelfde persoon zijn inderdaad, of in ieder geval onderdeel van hetzelfde huishouden :slight_smile:  Wat Peter hierboven zegt klopt inderdaad, deze draadloze adapters zijn niet geschikt voor iTV. Je zou kunnen kijken of je een directe kabel kunt aanleggen of een andere draadloze set die beide VLAN's (en IGMP-snooping) wel ondersteund.