Skip to main content

Goedenavond,

 

Wij hebben op onze tv's in huis steeds het probleem met code 303, al weken.

eerst was het alleen bij het aanzetten van de TV's  maar nu stopt hij er tussendoor ook mee.

Heel irritant want dan moet je steeds de stekker er 10 sec, uithalen.

we hebben  zojuist gebeld met iemand van de klantenservice, deze mevrouw zei in eerste instantie dat ze 1 nieuwe ontvanger op ging sturen, waarop wij aangaven we hebben vier ontvangers in huis.

ze moest even overleggen zei ze en vervolgens zet ze  ons niet in de wacht, we konden dus precies horen wat er is gezegd en ook dat er werd gezegd we gaan echt niet meer ontvangers sturen.  Heel onprofessioneel maar wat nog het ergste is, is dat nadat we hebben aangegeven joh we hebben alles kunnen horen, ze zei ok ik ga nog even overleggen en vervolgens gewoon ophangt!

 

We hebben getracht terug te bellen, zonder succes.

 

en bleek dat op het tijdstip dat ze heeft opgehangen er nu ineens een storing staat op ons adres, en dat deze om tien uur wel opgelost zou zijn!

 

Ik ben met stomheid geslagen, we vragen hulp voor dit probleem, er wordt heel onprofessioneel en totaal niet klantvriendelijke  met ons omgegaan.

 

En ons probleem is niet opgelost!!

 

 

 

Hoi @MFVJTF, welkom bij ons op het forum. Dat gesprek was een gekke ervaring zeg, zeker niet zoals het hoort! Excuses daarvoor! 

Als 4 ontvangers tegelijkertijd dezelfde foutmelding geven is er ook iets niet in orde, het vervangen van 1 ontvanger is dan geen logische stap. Het is waarschijnlijker dat er ergens een centraal punt is wat dwars zit. Wat precies is dan de vraag. Welk type tv-ontvangers heb je precies, zijn ze alle 4 hetzelfde model? Welk type Experia/KPN Box heb je van ons? Hoe zijn ze met elkaar aangesloten? Om met je mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig. Hou er rekening mee dat wij alleen zien wat jij beschrijft, wij zien niet wat jij ziet.


Hoi Jasper,

 

we hebben vier dezelfde ontvangers en het is niet steeds tegelijkertijd. Soms gaat het dagen goed en soms gebeurt het een paar keer op een dag.

 

 

We hebben xperia box v10a

en alles is bedraad aangesloten 

 

de ontvangers zijn van Arrris.


Groetjes 

 


Een v10a heeft maar 3 poorten. En u heeft 4 ontvangers. Het moet dus zo zijn dat u een switch gebruikt. Of u bent steeds stekkertjes aan het omsteken, maar daar da ik niet vanuit.

Wat is het merk en type van die switch? 


De V10a heeft inderdaad niet genoeg aansluitingen voor 4 tv-ontvangers @MFVJTF, net als Nick ben ik ook benieuwd wat er verder in de aansluiting is aangesloten. Is dat een switch of zijn het DVS (witte kastjes in het stopcontact) die gebruikt worden? 


Bedankt voor jullie reactie 

 

we hebben in de meterkast naast de v10a idd nog een switch (merk heb ik even niet bij de hand ben nu op me werk)

via die switch gaat alles bedraad door het huis elke tv is bedraad en elke tv ontvanger ook.

 


Ik kan me voorstellen dat je het op het werk niet kunt zien welk type het is. Kan je 1 tv-ontvanger dan ook direct op de Experia Box aansluiten en kijken of die het dan wel doet? Stel dat die het dan wel goed doet, dan lijkt het erop dat de switch (of de kabel naar de switch) de oorzaak is. Als je dat test kunnen we verder meekijken.


Daar ga ik mee aan de slag. 
bedankt voor het mee denken. 
 

groetjes


Gebruik je een DVS?

Dat kan het probleem zijn.

En een DVS verbruikt ook aardig wat energie (volksmond stroom).

 

Misschien is dit een oplossing voor u.

 

De switch moet zo wie zo IGMP snooping ondersteunen. 


Heb thuis gekeken

de tv ontvanger van de woonkamer zit direct met een cat6 kabel van de v10a in de ontvanger van de woonkamer tv. 
die geeft bijna elke dag 303 foutcode

de tv’s boven op de slaapkamers lopen via de switch en daar word iets minder tv gekeken maar geven de zelfde melding. 
 

ontvangers gewisseld van boven naar beneden enz maar geen verschil. 
 

word je niet blij van als je een voetbal wedstrijd kijkt en hij springt op 303 storing. 😢🤬🤬

 

Alles is aangesloten door KPN monteur en heeft 3 jaar perfect gewerkt. 
nu niet meer😢

🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️


Heb je toevallig sinds kort zonnepanelen?


Welke ontvangers heeft u? Misschien nog van het merk Motorola? 

Als u de switch los koppelt ... zodat dus alleen de tv ontvanger beneden nog verbonden is ... heeft u het probleem dan ook nog?


In de situatie is de afgelopen 3 jaar niks veranderd. 
 

de tv beneden loopt niet via de switch dus naar mijn idee zit het in het modem de v10a. 


In de situatie is de afgelopen 3 jaar niks veranderd. 
 

de tv beneden loopt niet via de switch dus naar mijn idee zit het in het modem de v10a. 

Is er de afgelopen 3 jaar iets veranderd aan dat modem dan? 

De software die daarop staat is veranderd. Maar het modem daarvoor omruilen heeft geen zin. Want op het vervangende exemplaar staat dezelfde software. 

Die veranderde software kan er wel voor zorgen dat een switch die eerst goed werkte nu niet meer voldoet.

Dus probeer het uit. Of vertel ons wat het merk en type van die switch is.


Nu even druk dus kan niet laten zien welke switch het is. 
maar als de tv beneden inclusief de tv ontvanger beide bekabeld lopen via de modem en niet via de switch, dan denk ik het licht aan de modem omdat beneden niet via de switch loopt 🤷🏼‍♂️

of denk ik dat onlogisch 🤔🤷🏼‍♂️


Als je daar zit heb je andere dingen aan je hoofd inderdaad, ik zou daar ook niet op het forum kijken hoor 😉

Ik ben het met je eens, als de tv-ontvanger die direct op de Experia Box zit dit ook vertoond is het onwaarschijnlijker dat het aan een switch ligt. Die wordt bij die ontvanger immers niet gebruikt.

Ik wil ook kijken wat ik hierover kan zien vanaf deze kant. Kan je jouw forumprofiel volledig invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan?