Skip to main content
Hallo, ik krijg op mijn tv in de keuken (2e tv) elke keer de fout 561. Op de tv in de woonkamer heb ik geen problemen. Ik heb de tv-ontvanger waarop deze foutmelding telkens komt, rechtstreeks aangesloten op de Experiabox (aan de Experiabox heb ik een netgear switch tussen gedaan voor extra kabels)

Ook heb ik uit de Experiabox alle andere kabels gehaald zodat alleen de kabels van de tv in de keuken er nog inzitten, echter dan nog steeds fout 561.

Misschien is de tv-ontvanger kapot?



Wie weet wat te doen? Alvast bedankt.
Welkom@Jantok



Hier staat wat je moet doen bij Foutcode 561:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-14-561-570.htm
Ik ben bovenstaand uitgevoerd maar hij doet nog steeds niet.
Wat vervelend dat je deze foutmelding te zien krijgt. Deze foutcode krijg je te zien wanneer de tv-ontvanger niet op het tv-netwerk kan komen. Dit zou kunnen komen door andere apparaten in het netwerk. Wat voor apparaten zijn er verbonden aan de ExperiaBox? Denk aan bijvoorbeeld netwerkprinters, WiFiversterkers of een Apple Airport. Zou je deze apparaten willen uitschakelen en de tv-ontvanger willen resetten. Als dit het probleem niet verhelpt zou ik je willen vragen om je gegevens achter te laten op het KPN Forum profiel. Zodat een moderator het verder kan uitzoeken
Ik ben inmiddels erachter gekomen dat de desbetreffende tvontvanger defect is, ik krijg hiervoor een nieuwe opgestuurd dus bij deze is het opgelost.
Oke, defect kan natuurlijk ook 😯 gelukkig krijg je een nieuwe opgestuurd,nog bedankt voor de terugkoppeling.
Goedemorgen @Jantok, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Ik wou al een uitgebreide reactie geven, maar ik lees dat jouw probleem inmiddels al opgelost gaat worden door een nieuwe ontvanger die al onderweg is 😉 Helemaal top!



Mocht je, nu of later, nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!
Nu heb ik de nieuwe tv-ontvanger ontvangen, maar zat geen nieuwe afstandsbediening bij.

Kan het kloppen dat de oude afstandsbediening niet op dit nieuwe kastje reageert? Hij doet namelijk niets (al nieuwe batterijen etc in gedaan)
@Jantok hmm nee dat zou niet zo moeten zijn! De witte afstandsbediening van KPN werkt op alle tv-ontvangers (4K heeft een eigen afstandsbediening en ook andere ontvanger). Je dient hem wel opnieuw te koppelen, heb je dat al geprobeerd?
Ook dit werkt niet, er gaat geen enkel lampje branden op de witte afstandsbediening, heb ook al 2 keer de batterijen vervangen etc.

Kan het zijn dat deze afstandsbediening het ook heeft begeven, net als mijn tv-ontvanger?

Zo ja, kan ik hier dan een nieuwe voor ontvangen/omruilen?
@Jantok, dat kan zeker! Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Indien je een 4K tv-ontvanger hebt dit ook graag vermelden. Geef je even een seintje wanneer het gelukt is om je profiel aan te vullen? 🙂
Hallo, Volgens mij heb ik het zojuist goed aangevuld. Ik ga nu op vakantie, dus zal over 8 dagen weer kunnen reageren.
@Jantok, oke geen probleem 😉 Dan zie ik je vanzelf weer verschijnen en gaan we er dan naar kijken!

Reageer