Skip to main content

Beste forumleden,

Vandaag is mijn glasvezel verbinding live gegaan en geïnstalleerd door de monteur. Eén tv ontvanger werkt goed, de ander krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat (foutmelding 563). Via diagnose (menu met opstarten) is alles goed. Hem installeren op de plek van de eerste levert ook niks… heeft iemand een idee waar ik kan kijken?

 

Dank!

Hallo @Jdejonge 

 

Die foutcode betekend dat de TV ontvanger een verkeerd ip-adres krijgt.

Heb je na de installatie door de monteur ook nog andere apparatuur (b.v. 2de router of NAS) aangesloten die de mogelijkheid heeft om ip-adressen uit te delen via DHCP?

Dan zal je daarop de de DHCP server moeten uitzetten om het probleem te verhelpen.

 

Als je dat soort apparatuur niet hebt aangesloten:

Zit er in dat diagnose menu ook een optie om te resetten of terug te gaan naar fabrieksinstellingen, dan kan je dat doen, dan gaat de TV ontvanger daarna opnieuw de firmware inladen, hopelijk lost dat het probleem op.

Anders kan je op deze pagina https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-563.htm ook vinden hoe je de TV ontvanger kan resetten.

 


Sorry, mijn verhaal is niet compleet… ik gebruik een andere router dan door KPN is geleverd. En het gekke is, één tv ontvanger werkt wel, de ander niet…


Welke router hebt je?

Als het een Fritz!Box is zou het zonder problemen moeten werken.

Een andere eigen router zou ook niet uit mogen maken als hij correct is ingesteld en IGMP snooping ondersteund.

De ene TV ontvangers werkt wel en de andere op dezelfde plek niet, dan zou ik toch eerst de reset van de niet werkende TV ontvanger uitvoeren en kijken of dat het probleem verhelpt.


Inmiddels is het gelukt… USG en tv kastjes hebben een factory reset gehad, daarna script van vanachterberg geïnstalleerd..