Skip to main content

met kabel aangesloten tv en internetradio op Netgear switch. Radio perfect tv eerst ook nu storing 563.

Niet leuk in de eerste week dat ik kan heb met glasvezel.

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt om het overzichtelijk te houden

elke internet tuner is goed? via ethernet kabel? na de router?

Heb net glasvezel< prachtige tv en nog geen radio.

Oude geluidsinstallatie met zeer beperkte aansluitmogelijkheden.

Quad 34


Is het signaal uit de modem geschikt voor elke internettuner?

en kan ik dan alle KPN radiozenders ontvangen?

 


kabel nu rechtstreeks zonder switch aan de modem blijft proberen op te starten Blijft bij 85% steken

Zal modem zonder stroom zetten en laten opstarten, ook de tv ontvanger zonder stroom gezet.

opnieuw foutcode tv\563

 


kabel nu rechtstreeks zonder switch aan de modem blijft proberen op te starten Blijft bij 85% steken

Zal modem zonder stroom zetten en laten opstarten, ook de tv ontvanger zonder stroom gezet.

opnieuw foutcode tv\563

 

Kijk via deze link voor een oplossing:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-563.htm


Nou ja ik blijf wel opmerkelijk mooie muziek krijgen en geen tv. WAT NU??????


Modem resetten wellicht?! Het is het proberen waard.


Is het signaal uit de modem geschikt voor elke internettuner?

en kan ik dan alle KPN radiozenders ontvangen?

 

De KPN radiozenders kun je via de tv-decoder rechtstreeks op je tv-toestel ontvangen.

Wil je je tv-toestel niet voor de 'radio' gebruiken, maar een eigen ontvanger, dan kun je een kabel van de tv-decoder naar je eigen ontvanger/versterkers leggen en dan radio luisteren.

 


Nou ja ik blijf wel opmerkelijk mooie muziek krijgen en geen tv. WAT NU??????

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem/router eens een fabrieks-reset.

 


modem gereset van KPN uit en niks, blijft bij 85 % steken  en daarna de mededeling opstarten niet mogelijk foutcode tv563.

wel muziek, geen verandering met de rechtstreekse kabel van modem naar tv ontvanger


Waarom willen de tv ontvangers niet meer met mijn modem samenwerken?


Mijn tv ontvanger wil ook niet meer luisteren naar de afstandsbediening, gaat niet meer uit 


@BernardusK, welkom op het forum.

Via KPN heb je, net als bij alle providers, gewoon internet via Wifi en UTP/LAN. Daarmee kun je met iedere internetradio de zenders van internet plukken. Dus ook zenders die bij kpn via de decoder (!) te krijgen zijn. Maar ook nog 10.000-en andere.

Een internet radio heeft niets met het zenderaanbod van kpn te maken via de decoder.


Welk type ontvanger heb je?


ook leuk dato mijn telefoon als ik wil reageren op aangeboden hulp ik een storingsmelding van de site krijg.

Na 13 dagen geen tv op zondagavond? Waar ben ik aan begonnen, komt dit vaker voor?

Kreeg toen ik van een andere provider overging naar KPN glas gratis een monteur en geen aansluitingskosten. Geen monteur en wel kosten ook voor KPN bellen.

Niet echt een goede start voor een relatie. Ben al weer bijna klaar met mopperen en wanneer krijg ik weer tv?


wel kosten ook voor KPN bellen.

KPN kun je gratis bellen via 0800 0402.

 


Welkom op het forum @BernardusK, bellen kan inderdaad gratis zoals Jan al noemt. De anderen hebben zo te zien al meerdere vragen gesteld en linkjes gegeven. Heb je ze allemaal geprobeerd en zou je de gestelde vragen kunnen beantwoorden? We denken graag met je mee, maar dat kunnen we niet zonder jouw hulp.


De monteur komt vanmiddag omdat niks helpt.

Alles vele malen geprobeerd zonder resultaat.

Misschien heb ik een update gekregen voor het modem?

Wat wel veranderd is: met de afstandsbediening kan ik de tv ontvanger weer aan en uit zetten. Las wat over nat? ??
 


De situatie is voor mij zo nog niet duidelijker geworden, ik hoop dat het voor de monteur duidelijker was toen die er was. Is het bij het monteursbezoek opgelost?


Nou nee, ik had goede spullen en het zelf netjes aangelegd maar de fout zat na wat rondbellen bij KPN in de computer.

En ik krijg bericht wanneer die gereset is en daar wacht ik op.

Dus al bijna weer tv net als een aantal anderen met dezelfde storing, hoop wel in het weekend weer te kunnen kijken,

Groet Ben


Gelukkig is er al  gereageerd door iemand van de KPN .

Hij kon me niet helpen en bood me een digitenne aan, wel heel aardig.

Dat is niet echt vooruitgang dus dat maar niet en nog even wachten op de andere afdeling die me gaat helpen, vast iets heel kleins en stoms wat er mis is.

Blijf hopen op tv in het weekend 

Groet Ben

 

 


Vast iets heel kleins en stoms schreef. 

Vanmiddag belde een man van de KPN die dacht dat het een kabelbreuk was, nee gezegd ,dan heb je niks: geen internet.

Zelf maar eens weer gebeld en kreeg een zeer behulpzame dame aan de lijn die me alle stapjes uit het boek voor de zoveelste keer liet overdoen. Vond het (haar) maar stom.

Ze liet me het kastje voor de modem zonder stroom zetten nadat alle tv ontvangers dat ook waren en de modem.

 Alles weer onder spanning gezet en het werkte beter: de tv en mijn enigszins geringschattende kijk op haar.

Heel plezierig om zo te leren. PROBLEEM OPGELOST een dame tegen 5 jazeker vijf heren. 


Goed om te lezen dat het probleem in dat gesprek kon worden oplossen! Ik weet nog steeds niet wat er precies aan de hand was, maar dat het weer werkt is het belangrijkste. Veel kijkplezier weer en als we iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.


Wel vervelend dat ik nu al weer moet doen, alleen Nederland 1,2en3 en verder niks. 
even gereset en niks, leuk hoor!

In de buurt waren ze wel aan het werk aan een verdeelkast.

Hoe moeilijk is het dan even te melden wanneer alles wel weer werkt.

Verdriedubbeltjes  dit kan toch wel wat beter?

vriendelijke groet, Ben Koolman


Wat gek dat alleen die zenders er na die werkzaamheden nog zijn, werkzaamheden aan een wijkkast zouden dat niet moeten kunnen veroorzaken. Missen die zenders nu nog steeds, of zijn ze wel weer teruggekomen? Heb je de precieze stappen die het probleem vorige keer verhielp nu al opnieuw kunnen doen?


Vandaag alles een tijdje zonder stroom en daarna werkt het weer, gelukkig.

Ben er blij mee. 
Bedankt voor de steun.

Groet Ben.